کد خبر: ۱۵۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس:

افتتاح ۵ مرکز تخصصی سواد فضای مجازی در فارس/ باید بر اساس نیازهای جامعه برنامه ریزی و تولید محتوا کنیم

صحت با بیان اینکه فضای مجازی یک زمین بازی است که متعلق به ما نبوده و فقط داریم در آن فعالیت می کنیم، افزود: این فضا را دشمن مدیریت می کند، لذا نیاز است به صورت مستمر هم نیازمندی جامعه و هم اتفاقاتی که در حوزه فنی و نرم افزاری می افتد را احصا کرده و بر اساس آن برنامه ریزی و تولید محتوا کنیم.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد صحت رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس در آئین افتتاح مراکز تخصصی سواد که با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، فرمانده سپاه فجر فارس و جمعی از مدیران استانی و مسئولین فضای مجازی فارس برگزار شد، گفت:در حوزه فضای مجازی یک محوریت را که شامل سه بخش است، دنبال میکنیم؛ بخش اول سند اعتلای بسیج که بر اساس فرمان مقام معظم رهبری است، بخش دوم برنامه راهبردی 10 ساله بسیج و همچنین بیاناتی که رهبر معظم انقلاب در خصوص فضای مجازی تا کنون داشته اند.

وی در ادامه به بخشی از این بیانات از جمله قوی شدن در موضوعات مختلف برای پیشرفت کشور اشاره کرد و افزود:قطعا یکی از زمینه ها و موضوعاتی که می‌توان قوی باشیم،حوزه فضای مجازی است که اگر بخواهیم قوی شویم نیازمند تخصص بیشتر هستیم.

صحت با تاکید بر اینکه  امروز فضای مجازی فضای عمومی نیست و یک فضای کاملا تخصصی می باشد، تصریح کرد: در این راستا حتی تخصص مردم عادی هم خیلی بالاتر رفته و پیشرفته تر شده است؛ لذا ما اگر بخواهیم در شبکه سایبری بسیج  موفق و تاثیر گزار باشیم، بایستی تخصصی تر عمل کنیم؛ در همین زمینه امروز مرکز آموزشی تخصصی سواد را  در شهر شیراز افتتاح خواهیم کرد.

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس ادامه داد: نکته دوم این است که در فضای مجازی بعد از اینکه تخصص پیدا کردیم، باید بدانیم نیاز جامعه چیست و چه تحقیقاتی در این فضا اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی یک زمین بازی است که متعلق به ما نبوده و فقط داریم در آن فعالیت می کنیم، افزود: این فضا را  دشمن مدیریت می کند، لذا نیاز است به صورت مستمر هم نیازمندی جامعه و هم اتفاقاتی که در حوزه فنی و نرم افزاری می افتد را احصا کرده و بر اساس آن برنامه ریزی کنیم که در این زمینه مرکز تحقیق و توسعه( مرکز پژوهش فضای مجازی)  شهید استوار را در شهر شیراز راه اندازی کردیم؛این مرکز همکاری مناسبی را با مجموعه دانشگاه ها خصوصا دانشگاه آزاد برقرار کرده و به صورت هماهنگ و هم پوشانی  تحقیقات و پژوهش هایی که در این زمینه مورد نیاز است را انجام خواهیم داد.

این کارشناس حوزه فضای مجازی بر این باور است که، این تخصصی بودن فضا باعث می‌شود که  محتویاتی که در این فضا داریم یک محتوای تخصصی، بروز و دارای کیفیت باشد.

صحت در ادامه با بیان اینکه امروز جامعه به شدت به سوی بازی های رایانه ای که به عنوان صنعت از آن استفاده می گردد، روی آورده است، اظهار کرد: ما امروز مرکز تولید انیمیشن و ساخت بازی را آغاز می کنیم.همچنین  در این برنامه افتتاح تلویزیون اینترنتی مدیابین انجام خواهد شد،چون امروزه تلویزیون های اینترنتی نقش بسزایی را ایفا می‌کنند و تقریبا می توان گفت جای صدا سیما را گرفته اند چرا که همانند صدا سیما از محدودیت برخوردار نیستند.

وی با اشاره به آغاز به کار یک ساله این تلویزیون به صورت آزمایشی، گفت: این امکان برایمان فراهم است هرکجا اینترنت باشد هر برنامه ایی را به صورت زنده و مستقیم پخش کنیم.

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس اضافه کرد: طبق سند اعتلای بسیج، ما باید در سال اول این سند یک پایگاه مقاومت تخصصی فضای مجازی در استان داشته باشیم و تا پایان سند هر شهرستان یک پایگاه مقاومت افتتاح کند، در همین راستا برای اولین بار در سطح کشور پایگاه مقاومت تخصصی فضای مجازی احمد ابن موسی(ع) (یک پایگاه خواهر و یک پایگاه برادر) در شهر شیراز افتتاح خواهیم کرد و تا پایان شهریور در 5 شهرستان استان  یک پایگاه خواهر و یک برادر افتتاح خواهد شد.

وی به تفاوت این پایگاه مقاومت تخصصی  با سایر پایگاه های مقاومت اشاره کرد و افزود: این پایگاه هم از  لحاظ ساختاری و هم از عملکردی کاملا متفاوت بوده و یکی از موضوعاتی که پیگیری می‌شود، حضور فعال بین المللی در این فضا است، که توانستیم دوره  آموزش سه زبان عبری، عربی و انگلیسی را  برگزار کنیم و اکنون هم شبکه عملیاتی و هم شبکه رصدی سه زبان را فعال داریم.

 صحت در به تلاش گروه های جهادی نیز اشاره ای کرد و گفت: بحث گروه های جهادی در کشور به یک فرهنگ تبدیل شده، لذا نقش آفرینی فعالین فضای مجازی در این حوزه به شدت احساس می‌شد در همین راستا امروز  گروه جهادی فانوس که  اعضای فعال فضای مجازی در استان عضو آن هستند را افتتاح می کنیم .

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس در پایان از آزاد سازی چند زندانی غیر عمد توسط این گروه جهادی در روزهای آتی خبر داد و گفت: همچنین حمایت از درمان  چند نفر از نیازمندان  در شهرستان ها و توزیع بسته های معیشتی از دیگر اقدامات این گروه ها می باشد.

 انتهای پیام/س

نظرات بینندگان