کد خبر: ۱۵۴۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱

حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از ایجاد خوشه حلوا ارده زرقان

معاون وزیر صمت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از حمایت این سازمان برای راه‌اندازی خوشه صنعتی حلوای ارده در شهرستان زرقان خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه ،علی رسولیان معاون وزیر صمت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امروز 22 اردیبهشت ماه در اختتامیه جشنواره ملی حلوای ارده سنتی زرقان با بیان اینکه بیشتر اشتغالی که در دنیا ایجاد شده ناشی از صنایع کوچک و خرد است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز در ابلاغیه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی این موضوع را مطرح و بر آن تاکید کردند.

وی با بیان اینکه باید سنت‌ها را برای ایجاد اشتغال حمایت کنیم، گفت: بنگاه‌های بزرگ باید به ایجاد کسب وکارهای کوچک کمک کنند تا در مناطقی که ظرفیت دارند این کسب‌‌ وکارها راه‌اندازی شود.

رسولیان با بیان اینکه خوشه‌های صنعتی یکی از کارهایی است که در این راستا باید انجام شود، افزود: باید در هر منطقه متناسب با استعداد و ظرفیتی  که وجود دارد صنایع و کارگاه‌های کوچک راه‌اندازی کرد که در این زمینه در سطح کشور ۴۰۰استعداد و در استان فارس 20 استعداد برای تبدیل به خوشه کسب وکار  شناسایی شده است.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه خوشه حلوا ارده را می‌توانیم تامین اعتبار و روی آن کار کنیم، عنوان کرد: توسعه تکنولوژی،بازاریابی،توسعه کارگاه ها، آموزش و دیگر اجزایی که می‌تواندبا فعالیت خوشه ای شکل گیرد  که باید دنبال شود و روی آن کار مطالعاتی کرد تا حلوا ارده شهرستان توسعه یابد.

وی مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و  شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه باید محصولات هر شهرستان سهم بیشتری در سبد غذایی مردم داشته باشد، گفت: در بسیاری از محصولات باید دولت ورود کند و حلوا ارده نیز نقش بیشتری در سبد غذایی مردم داشته باشد تا این صنعت نیز رونق گیرد.

رسولیان با بیان اینکه استان هم کمک کند تا خوشه حلوا ارده ایجاد شود، بیان کرد: باید عمده کار خانگی باشد اما بخشی برای ایجاد توسعه صنعتی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به توسعه شهرک‌های صنعتی عنوان کرد: بیش از 8 هزار هکتار به شهرک‌های صنعتی کشور اضافه شده است و راه‌اندازی7 شهرک را در استان با اولویت مناطق نزدیک به مرکز استان  در حال پیگیری داریم که یکی از آنها در زرقان است و توجه ویژه‌ای نیز به شیراز می‌شود.

معاون وزیر صمت با اشاره به طرح شهرک صنعتی خصوصی در زرقان  افزود: نگاه .زیر صنعت،معدن وتجارت حمایت از بخش خصوصی است و هر جا این آمادگی و زمین از سمت بخش خصوصی  باشد، مجوز آن را صادر می‌کنیم و این شهرک های صنعتی دارای مزایای شهرک های صنعتی دولتی است.

این مقام مسئول  همچنین از شروع  نهضت کارگاه‌سازی در این سازمان خبر داد وگفت:  در 8 ماه گذشته حدود 1700 کارگاه ایجاد شده و امسال نیز هزار کارگاه را خودمان می‌سازیم.

وی ابراز امیدواری کرد که نتایج عملی این جشنواره در سال‌های آینده در خوشه‌های صنعتی مشاهده شود.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان