کد خبر: ۱۵۴۰۱۰
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:
عسکری با تاکید بر اینکه فضای تحریمی بر مسائل موجود تاثیرگذار بوده و بخشی گرانی ها با مسائل منطقه ای و بین‌المللی ارتباط دارد، گفت:بنده بر این باور هستم که اگر مسائل را خوب مدیریت کنیم از سال آینده طبق برنامه ای که کمیسیون کشاورزی برای دولت طراحی کرده، تمام نیازمان در کشور تامین خواهد شد.
تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
گزارش سرویس چند رسانه ای شیرازه، محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی  در گفتگو با خبرنگار این رسانه پیرامون گرانی برخی کالاهه از جمله آرد، ماکارونی و نان های حجیم، عنوان کرد: در خصوص افزایش قیمت آرد و در پی آن گرانی ماکارونی، نان های غیر سنتی و حتی روغن، چند اتفاق افتاد که مهم ترین آن بروز جنگ روسیه و اوکراین بود، چرا که  ۳۰ درصد غله مورد نیاز دنیا و همچنین ۷۰ درصد روغن را این دو کشورتامین می‌کردند.

وی با بیان اینکه سالانه حدود 9 میلیون تن گندم برای تامین آرد جهت پخت نان و قریب به 2 میلیون تن هم برای تهیه ماکارونی،کیک، کلوچه و... در کشور نیاز داریم، اظهار کرد:امسال در بحث قیمت گذاری گندم به دولت فشار آورده و تاکید کردیم که قیمت گندم به 11 هزار و 500 تومان رسید، اظهار کرد: یعنی به قیمت جهانی و منطقه ایی نزدیک شد که هم برای تولید کننده ما مقرون به صرفه بوده و کشاورز نیز راضی باشد.

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

 
نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس با تاکید بر اینکه فضای تحریمی بر مسائل موجود تاثیرگذار بوده و بخشی گرانی ها با مسائل منطقه ای و بین‌المللی ارتباط دارد، گفت:بنده بر این باور هستم که اگر مسائل را خوب مدیریت کنیم از سال آینده طبق برنامه ای که کمیسیون کشاورزی برای دولت طراحی کرده، تمام نیازمان در کشور تامین خواهد شد به گونه ای که هم تولیدکننده وهم مصرف کننده با خیال راحت نان را استفاده کنند.
 
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان تاکید کرد: این اطمینان را به مردم میدهیم که اجازه نخواهیم داد قیمت نان افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان