کد خبر: ۱۵۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون:

۱۰۰ هکتار از مزارع شهرستان کازرون به کشت سیب زمینی اختصاص یافته است

رشیدی گفت: در سال زراعی جاری ۱۰۰ هکتار از مزارع شهرستان کازرون به کشت سیب زمینی اختصاص یافته است که بطور میانگین از هر هکتار ۲۵تن سیب زمینی برداشت خواهد شد.
به گزارش سرویس اقتصادی شهرستانهای شیرازه ،حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه کشت سیب ‌زمینی در این شهرستان اوائل دی ماه از سوی بهره‌ برداران آغاز و برداشت محصول تا اوایل خرداد ماه ادامه خواهد داشت، گفت: پیش بینی می شود بیش از 2500 تن سیب زمینی برداشت و روانه بازار‌ها شود. 

رشیدی با بیان اینکه بخش جره و بالاده این شهرستان بیشترین سطح زیر کشت سیب زمینی را به خود اختصاص داده است، افزود: عمده رقم کشت شده در شهرستان از نوع آریندا می‌باشد که به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه  استفاده از سیستم ‌های آبیاری تحت فشار و تجهیز مزارع به سامانه‌ های نوین آبیاری، راهی موثر برای مدیریت بهینه مصرف آب و ضامنی برای تحول و پیشرفت در بخش کشاورزی است، اظهار کرد: 100 در صد سطح زیر کشت سیب زمینی در شهرستان کازرون دارای سیستم آبیاری قطره‌ای است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: کشت سیب‌زمینی در این شهرستان علاوه بر درآمدزایی برای کشاورزان، فرصت اشتغال خوبی برای کارگران است زیرا عملیات برداشت این محصول در هر هکتار سیب‌زمینی به فعالیت 30 کارگر در هر روز کاری نیاز دارد.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان