کد خبر: ۱۵۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

پایش میدانی پوشش اینترنت روستایی در فارس

​سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از پایش میدانی روستا‌های استان فارس با هدف پیگیری و رفع مشکلات پوشش مکالمه و اینترنت همراه خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ،حمید سلیمان پور سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: از ابتدای امسال بازدید و پایش روستا‌های استان آغاز شده و تاکنون ۳۸ روستا در شهرستان‌های ممسنی، کوه چنار، مرودشت، خرامه، داراب، قیر و کارزین، فیروزآباد، گراش، لارستان و شیراز بررسی شده است.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی زمینه رونق اقتصاد، اشتغال و برخورداری از خدمات آموزشی را در مناطق محروم و کم برخوردار فراهم می‌کند.

سلیمان پور تاکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحقق عدالت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی که از وظایف اصلی دولت در راستای تحقق رضایتمندی عمومی است، نسبت به ایجاد و توسعه شبکه ارتباطات در روستا‌ها اقدام کرده است.

 سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس افزود: در استان فارس نیز با وجود مشکلات و چالش‌هایی که پیش روی توسعه ارتباطات استان قرار دارد از جمله گستردگی و کوهستانی بودن استان، روند توسعه ارتباطات روستایی در نقاط مختلف استان در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: بررسی وضعیت پوشش اینترنت همراه در روستا‌هایی گه دسترسی شبکه ملی اطلاعات برایشان فراهم شده نیز در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان