کد خبر: ۱۵۴۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بسته ویژه حوادث شیرازه،

از کشف انبارهای احتکار در فارس تا جمع آوری معتادان متجاهر

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

ناکامی قاچاقچی در انتقال 190 کیلو تریاک در ممسنی

فرمانده انتظامی استان از توقیف سواري پژو و کشف 190 کیلو و 300 گرم تریاک در عملیات ضربتي پلیس شهرستان ممسنی خبر داد.

سردار رهام‌بخش ، اظهار داشت: در راستاي طرح مبارزه با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران یگان امداد شهرستان ممسنی حین کنترل خودروهای عبوری در محورهاي مواصلاتي به یک سواري پژو 405 مشکوک و دستور ایست را صادر كه راننده بدون توجه اقدام به فرار كرد.

وي بیان داشت: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران انتظامي با عکس‌العمل به موقع موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن 190کیلو و 300 گرم تریاک کشف كنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در اين خصوص راننده قاچاقچی دستگیر و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد، تصريح كرد: مبارزه با سوداگران مرگ به صورت ويژه در دستور كار اين فرماندهي است.

پلمب انبار روغن خوراکی‌هاي احتكار در ني‌ريز

فرمانده انتظامي ني‌ريز از کشف 40 هزار کیلوگرم روغن خوراکی احتکار به ارزش 12 ميليارد ريال در اين شهرستان خبر داد.

 عظيم‌اله كرمي ، در تشریح اين خبر بیان داشت: ماموران انتظامي ني‌ريز با اقدامات فني و تخصصي از احتكار مقدار زيادي روغن خوراكي در يك انبار مطلع شدند و پیگیری موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن انبار موفق شدند 40 هزار کیلوگرم روغن خوراکی احتكار را كشف كنند.

فرمانده انتظامي ني‌ريز با اشاره به معرفي مالك انبار به مراجع قضائي، خاطر نشان کرد: كارشناسان ارزش كالاهاي احتكار را 12 ميليارد ریال برآورد كرده‌اند.

 كرمي با بيان اينكه انبار مذكور پلمب و پرونده با دستور مقام قضائي براي توزيع روغن‌هاي احتكار در بين شهروندان به اداره صنعت، معدن و تجارت (صمت) ارسال شد، گفت: برخورد با محتكران و كساني كه به هر نحوي بخواهند باعث اخلال در اقتصاد كشور شوند به صورت ويژه در دستور كار اين فرماندهي است.

دستگیری سارق قطعات خودرو با 23 فقره سرقت در كازرون

فرمانده انتظامي کازرون از دستگيري سارق حرفه‌ا‌ی قطعات و محتويات خودرو با 23 فقره سرقت خبر داد.

 اسماعیل زراعتیان ، در تشریح این خبر بیان داشت: در پي وقوع سریالی چند فقره سرقت قطعات و محتويات خودرو در سطح شهرستان كازرون، بررسي موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتري 12 حضرتی قرار گرفت.

وي افزود: مأموران دایره تجسس این کلانتری با حضور در صحنه‌های سرقت و جمع‌آوری سرنخ‌های موجود و همچنين با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند در اين خصوص يك سارق حرفه‌اي و سابقه‌دار را شناسايي و وي را در مخفيگاهش دستگير كنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بيان اينكه متهم در بازجويي اوليه به 23 فقره سرقت قطعات و محتويات خودرو اقرار كرد، عنوان داشت: اين سارق 38 ساله پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

 زراعتيان از شهروندان خواست خودروهاي خود را به سيستم ايمني مجهز کرده و از قرار دادن اشياء، اموال قيمتي، وجه نقد و ... در خودرو و معرض ديد خودداري و هرگونه تردد مشکوک افراد در اطراف وسايط نقليه آن را سريعا به مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش دهند.

موتورسیکلت قاچاق در لارستان روانه پاركينگ شد

فرمانده انتظامي لارستان از كشف یک دستگاه موتورسيکلت خارجي قاچاق به ارزش 5 میلیارد و 300 ملیون ریال در اين شهرستان خبر داد.

 سیدمحمد یوسفی ، اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی لارستان در راستای طرح مبارزه با قاچاق با اقدامات فني از خبري مبني بر نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در منزل يكي از شهروندان در اطراف اين شهرستان مطلع و بررسي موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی اظهار داشت: ماموران انتظامي با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن منزل یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق كه از مبادي غيرقانوني وارد كشور شده بود کشف كردند.

فرمانده انتظامي لارستان با بيان اينكه كارشناسان ارزش موتورسیکلت مكشوفه را 5 ميليارد و 300 میلیون ريال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: در اين خصوص مالك براي سير مراحل قانوني  تحويل مراجع قضائي شد.

کشف انبارهای احتکار درلارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف 3 انبار احتکار كالاهاي مورد نياز مردم در اين شهرستان خبر داد.

 سیدمحمد یوسفی ، در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با پدیده شوم احتکار، ماموران پلیس امنیت عمومی با اقدامات همه جانبه نسبت به شناسایی 3 انبار بزرگ احتکار در شهرستان لارستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامي پس از هماهنگی با مقام قضائی به همراه نمايندگان اداره تعزیرات حکومتی، صمت و سپاه به محل انبارهای مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مكان‌ها 49 تن برنج، 868 کیلوگرم انواع روغن،20 تن شکر، يك هزار و 821 ليتر مایع ظرفشویی و دستشویی، 3 هزار و 132 کیلوگرم رب گوجه، 2 هزار و 743 قوطي تن ماهی و تعداد زيادي حلوا شکری، کنسرو، پودرهای شربت، چاي، سویا، حبوبات، خشكبار و ... كه احتكار بود كشف كردند.

رئیس پلیس لارستان با اشاره به دستگیری 3 نفر محتکر در این خصوص، اظهار داشت: انبارهای یاد شده پلمب و کارشناسان ارزش کالای احتکار شده را 30 ميليارد و 150 ميليون ریال برآورد كرده‌اند.
 يوسفي با قدرداني از همكاري آگاهانه مردم با پليس، از شهروندان وظيفه شناس خواست در صورت كسب هرگونه اطلاعاتي در رابطه با احتكار كالا و لوازم اساسي موردنياز، مراتب را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند تا پيگيري و اقدام‌هاي قانوني در اين رابطه به عمل آيد و با سودجويان و محتکران برخورد قاطع صورت پذيرد.

دستگيري سارقان اماکن  خصوصی در کوه چنار

فرمانده انتظامی كوه‌چنار از دستگيري 2 سارق اماکن خصوصی و كشف 17 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد.

 لطف‌الله محمدی ، بيان كرد: در پي وقوع  سرقت‌هاي متعدد از اماکن خصوصی در سطح شهرستان كوه‌چنار، بررسي موضوع در دستور کار  ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وي تصريح کرد: کارآگاهان با تلاش شبانه روزي و به کارگيري گشت‌هاي نامحسوس 2 نفر از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌اي را شناسايي و با هماهنگي مقام قضائي در عملياتي غافلگيرانه آنان را در مخفيگاهشان دستگير كردند.

 محمدی با بيان اينكه متهمان در بازجويي اوليه به 17 فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند،  افزود: سارقان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائی معرفي و از آن طریق روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان كوه چنار  از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

جمع آوری 20 معتاد متجاهر در پاسارگاد

فرمانده انتظامي پاسارگاد از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع آوری 20 معتاد متجاهر با هدف پيشگيري از سرقت و کاهش جرائم در این شهرستان خبر داد.

 مصطفی توکلی ، بيان كرد: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف پيشگيري از سرقت و کاهش جرائم در این شهرستان به اجرا در آمد.

وی افزود: در اجرای این طرح پلیس با هماهنگی مراجع قضائی با به ورود به محل‌هاي پاتوق افراد معتاد که باعث سلب آسايش عمومي شهروندان شده بودند 20 نفر از معتادين متجاهر و کارتن خواب را جمع آوري و جهت بهبود وضعيت به مرکز ترک اعتياد انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان مي‌دهد اعتیاد در بسياری از جرائم و آسيب‌ها از جمله وقوع سرقت و نابسامانی نقش دارند؛ پس بايد به اين نكته توجه كنيم كه مواد مخدر يك تهديد جدی فراروی امنيت و سلامت فردی و اجتماعی ما و به ويژه فرزندان جوانمان است كه نبايد به آن بي تفاوت باشيم و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

دستگيري  سارق در خفر

فرمانده انتظامي خفر از دستگيري سارق حرفه‌اي درون خودرو و اماکن خصوصی با کشف 10 فقره  سرقت در این شهرستان خبر داد.

 یوسف احمدی ، در تشريح جزئيات اين خبر بيان كرد: در پي وقوع چند فقره سرقت‌ از اماکن خصوصی و درون خودرو در سطح شهرستان خفر، بررسي موضوع در دستور کار ماموران انتظامي قرار گرفت.

وي تصریح کرد: ماموران کلانتری 11 با اقدامات فني و تخصصي و گشت‌‌زني‌هاي محسوس و نامحسوس موفق شدند در اين خصوص يك سارق حرفه‌اي را شناسايي و وي را در مخفيگاهش دستگير كنند.

فرمانده انتظامي خفر با اشاره به اينكه در بازرسي از مخفيگاه متهم مقداري اموال مسروقه شامل كابل برق، موتورجوش، شیر آلات و ادوات کشاورزی، آچار، قطعات خودرو و.... کشف شد، تصريح كرد: اين سارق حرفه‌اي در بازجويي اوليه به 10 فقره سرقت سرقت‌ از اماکن خصوصی و درون خودرو اقرار كرد.

 احمدي با بيان اينكه متهم براي سير مراحل قانوني روانه دادسرا شد، از شهروندان خواست در راستای ایجاد امنیت خود را سهیم بدانند و هرگونه اخبار و اطلاعات و مشاهده موارد مشکوک آن را به مركر فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش دهند.

دستگيري سارق منزل و کشف 11 فقره سرقت در كوار

فرمانده انتظامي کوار گفت: سارق حرفه‌اي با 11 فقره سرقت منزل در اين شهرستان دستگير و روانه دادسرا شد.

  سید رحمان هاشمی ، در تشريح جزئيات اين خبر بيان داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح شهرستان كوار، شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان به صورت ويژه در دستور کار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.

وي ادامه داد: ماموران پس از انجام تحقيقات و بررسي‌هاي فني يک سارق حرفه‌اي و سابقه‌دار را شناسايي و آن را در مخفيگاهش دستگير كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان کوار با بيان اينكه متهم در بازجويي اوليه  به 11 فقره سرقت  منزل اعتراف كرد، عنوان داشت: اين سارق سابقه‌دار براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

کشف آويشن قاچاق در فسا

فرمانده انتظامي فسا از کشف 497 كيلوگرم گیاه دارويی قاچاق از نوع آويشن در اين شهرستان خبر داد.

 محمدهاشم قسام ، بیان داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق كالا، ماموران پليس آگاهي حين گشت زني در حوزه استحفاظي به يك دستگاه كاميون حامل بار مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي افزود: در بازرسي از اين خودرو 497 كيلوگرم گیاه دارويی قاچاق از نوع آويشن كشف و راننده نيز دستگير شد.

فرمانده انتظامي شهرستان فسا با بيان اينكه كارشناسان ارزش گياهان دارويي كشف شده را 2 ميليارد و 480 ميليون ريال برآورد كرده‌اند، گفت: راننده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: بنا بر نظر کارشناسان اداره منابع طبیعی، فصل برداشت گیاه آویشن در تیرماه است که برداشت غیر اصولی و زود هنگام آن منجر به خطر انقراض این گیاه خواهد شد؛ همچنین برداشت انبوه و حمل آن نیازمند مجوز از آن اداره است که در غیر این صورت قاچاق محسوب می‌شود.

دستگیری سارقان موتورسیکلت در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری سارقان موتورسیکلت در این شهرستان خبر داد.

 فرشید زینلی ، در تشريح اين خبر بيان داشت: روز گذشته ماموران انتظامي پاسگاه کناره حين گشت‌زني در حوزه استحفاظي به يك دستگاه موتورسيكلت مشکوک و با اقدامات فني آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وی افزود: در بررسی اولیه و استعلام از سامانه پليس آگاهي مشخص شد موتورسیکلت  مذكور مسروقه و سابقه سرقت  از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامی مرودشت با اشاره به اينكه راكب و ترك‌نشين موتورسيكلت براي سير مراحل قانوني روانه دادسرا شدند، تصريح كرد: شهروندان با رعايت نكات ايمني و مجهز نمودن وسايط نقليه خود به تجهيزات بازدارنده، پليس را در جهت ارتقاء امنيت و پيشگيري از سرقت ياري كنند.

کشف 4 دستگاه موتورسیکلت سرقتی در داراب     

فرمانده انتظامی داراب از کشف 4 دستگاه موتورسیکلت سرقتی و دستگيري 3 سارق در اين شهرستان خبر داد.    
                                          
 علیرضا نوشاد ، در تشريح اين خبر بيان داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت موتورسيكلت در شهرستان داراب، بررسي موضوع جهت شناسايي سارقان در دستور كار ماموران انتظامي قرار گرفت.

وي افزود: ماموران انتظامي با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند در اين خصوص 3 سارق حرفه‌اي كه اعضاي يك باند بودند را شناسايي و آنان را در يكي از محله‌هاي اين شهرستان دستگير كنند.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به اينكه در بازرسي از مخفيگاه متهمان 4 دستگاه موتورسيكلت مسروقه كشف شد، گفت: سارقان تا كنون به 4 فقره سرقت وسايط نقليه مذكور اعتراف كرده‌اند.

 نوشاد  با بيان اينكه سارقان پس از تشکیل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را سريعاً از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.   

                          
احتکار ماکارونی در شهرستان زرین‌دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف 2 هزار بسته ماکارونی احتکار شده در آن شهرستان  خبر داد.

 حمیدرضا صالحی فرد ، در تشریح این خبر بیان داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و مقابله با پدیده شوم احتکار و همچنین مبارزه بی امان و مقتدرانه با برهم زنندگان امنیت و نظم اقتصادی، ماموران پلیس آگاهی از خبري مبنی بر احتکار کالاهای اساسی و مصرفی در منزلی در اين شهرستان مطلع و بررسي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن منزل 2 هزار بسته ماکارونی احتکار را کشف کردند.

 صالحی‌فرد با بيان اينكه كارشناسان ارزش اموال احتكار شده را 500 میلیون ریال برآورد كرده‌اند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز موضوع را از طریق تلفن 110 به پلیس گزارش كنند.

 توقيف 80 دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در جهرم


فرمانده انتظامي جهرم از توقيف 80 دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در اين شهرستان خبر داد.

 خسرو رزمجويي ، در تشريح اين خبر بيان كرد: به منظور ارتقاء امنيت اجتماعي و ترافيكي در شهرستان جهرم، طرح برخورد با خودرو و موتورسیکلت سواران متخلف توسط مأموران انتظامي اجرا شد.

وي افزود: در اين راستا تعداد 38 دستگاه خودرو و 42 دستگاه موتورسيکلت متخلف به علت ايجاد مزاحمت، حرکات نمایشی، آلودگي صوتي، سرعت غيرمجاز و مخدوش بودن پلاك راهي پارکينگ شدند.

 رزمجويي از شهروندان خواست با توجه به شروع فصل گرما و استفاده شهروندان از موتورسیکلت، حتما از کلاه ایمنی استفاده  و رعایت قانون را مد نظر قرار دهند تا شاهد حوادث ناگوار در سطح شهرستان نباشیم و هرگونه ناهنجاريهاي اجتماعي را از طريق تلفن 110به پليس اطلاع رساني كنند.


انتهای پیام/س



نظرات بینندگان