کد خبر: ۱۵۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز:

ساماندهی ترافیک شهر شیراز از اولویت های توسعه ای در این کلانشهر است

اسکندری با اشاره به اینکه ساماندهی ترافیک در شهر شیراز همواره بعنوان یکی از اولویت های برنامه ریزی توسعه ای در این کلانشهر بوده است، تصریح کرد: تکمیل رینگ های ترافیکی و ساخت تقاطعات مورد نیاز براساس طرح های کلان ترافیکی به عنوان رویکرد اصلی در کمیسیون عمران براساس همین برنامه ریزی دنبال می شود .
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، علیرضا اسکندری رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز  امروز ۲۵ اردیبهشت ماه در پنجاه و نهمین صحن علنی شورا و در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه شهر با شناسایی نیازها و از همه مهم تر پاسخگویی به آنها می تواند مسیر پیشرفت همه جانبه را در پیش گیرد و رضایت شهروندان را کسب نماید، عنوان کرد: مسیری که طبق وظایف ذاتی شورا تحت عنوان مسیر ریل گذاری شده برای شهرداری تعریف می‌شود، اما الزام مدیریت شهری حرکت پرشتاب بدون وقفه و عذر و بهانه در این مسیر است موردی که تاکنون در اجرا و تکمیل پروژه های نیمه تمام از شهردار انتظار می رود که به آن توجه نماید.

وی افزود: طبق اطلاع از طریق سایت های اطلاع رسانی شهرداری متوجه شدم که  شهردار شیراز در اواخر هفته گذشته اجرای پروژه تقاطع جام جم را در تعطیلات رسمی شورا و بدون اطلاع رسانی قبلی، شروع کرده تا نشان دهد انتظار و توقع از شهرداری برای اجرای پروژه های عمرانی و تکمیل پروژه های نیمه تمام یک توقع زیاد نیست . بلکه کافی است شهرداری همت نماید، همتی که لااقل در تکمیل پروژه نیمه تمام مدافعان سلامت با وجود اعلام پیشرفت بیش از 90 درصدی رخ نداد.

اسکندری در ادامه با اشاره به اینکه ساماندهی ترافیک در شهر شیراز همواره بعنوان یکی از اولویت های برنامه ریزی توسعه ای در این کلانشهر بوده است، تصریح کرد: تکمیل رینگ های ترافیکی و ساخت تقاطعات مورد نیاز براساس طرح های کلان ترافیکی به عنوان رویکرد اصلی در کمیسیون عمران  براساس همین برنامه ریزی دنبال می شود . رویکردی که با توجه به اهمیت ایمنی در تردد ،  زیرساخت های برای بهبود آسفالت معابر ، پرهیز از سرریز شدن ترافیک در محدوده مرکزی کلان شهر شیراز ( با توجه به اینکه قطب گردشگری و سلامت است ) ضرورت اجرای پروژه های عمرانی و زیر ساختی را گوشزد می کند . 

این عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: کمیسیون عمران در دل 60 مصوبه  و تصمیم، طی 9 ماه عملکرد ، تکمیل بزرگراه شهید سلیمانی ، اجرای تقاطع جام جم ، تکمیل تقاطع مدافعان سلامت ، اجرای تقاطع نواب صفوی،  تعریف مسیرهای دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ ( ع ) و زیر گذر خیابان حضرتی و بزرگراه سردار شهید استوار  به عنوان تکالیف شهرداری دنبال می کند و در ادامه به ضرورت هرکدام از این پروژه و وضعیت آن می پردازم تا دلیل تاکید بر اجرای آنها مجدد به شهرداری عنوان گردد تا در گزارش شهردار بطور مشخص درباره آینده آنها پاسخ داده شود . 

 رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز اضافه کرد: بزرگراره شهید استوار که رینگ پیرامونی شرق شیراز را حدفاصل بزرگراه خلیج فارس  و بلوار رسول اعظم ( ص ) با عبور از بلوار ولایت ، بلوار اتحاد ، بلوار تخت جمشید و پل رودخانه ای تکمیل می کند؛ اهمیت این بلوار به کاهش بار ترافیکی میدان ا...  ،  میدان شهید  شیرودی ، بلوار فرصت شیرازی است. پروژه ای که با این اهمیت در مسیر تملک معطل مانده و نیازمند رفع این معضل همیشگی در مسیر پروژه های شهری است تا با بهره برداری و تکمیل این رینگ ترافیکی در شهر شیراز از ساخت تقاطع برای رفع ترافیک جلوگیری نماید.

وی آسفالت را بعنوان خواسته اصلی مردم این کلان شهر برای زیر ساخت ایمن در ترددها عنوان کرد و افزود: خواسته ای که در دیدارهای مردمی شهردار در مساجد بارها مطرح و قول پیگیری داده می شود . هر چند که سال گذشته با طرح کمیسیون اجرای آسفالت معابر خاکی در سطح مناطق یازده گانه با 200 هزار متر مربع تنها در ماه بهمن و اسفند صورت گرفت، اقدامی بعنوان یک شروع برای رفع محرومیت از معابر خاکی که اکنون در مرحله مبهم "قیر نیست" باقی مانده است .  بطوری که  برخی  از صحبت ها از سازمان های متبوع  حاکی از آن است که هیچ برنامه ای جهت تامین قیر وجود ندارد، از سوی دیگر  اعلام می گردد تا پایان اردیبهشت لکه گیری و روکش آسفالت معابر خاکی انجام می شود .

 اجرای طرح تقاطع غیر همسطح نواب صفوی در شریان مهم کمربندی جنوبی شیراز که چند سالی در بلاتکلیفی و تغییر طرح اجرایی نشده بود طرح دیگری است که اسکندری به آن اشاره کرد و گفت: اکنون احداث این تقاطع می تواند بخشی از تصادفات را کاهش دهد و جز پروژه های ستاره دار است اما با وجود داشتن مجوز شورای ترافیک وعده آغاز عملیات عمرانی در اردیبهشت ماه خبری از آن نیست.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: دیگر پروژه ستاره دار تعریض محور گویم است که با اهمیت عدم ایجاد گره ترافیکی و قرار گرفتن در مسیر رسیدن آزاد راه شیراز اصفهان به کلان شهر شیراز در دستور کار شهرداری بود که با بازنگری طرح توسعه کمیسیون عمران بخش قابل توجهی از تملک ها کاهش یافت و عملاً مسیر برای اجرای این پروژه بسیار آسانتر گشته است و تنها عزم جدی شهرداری را می خواهد .

اسکندری در پایان خطاب به اصنافی شهردار شیراز گفت: اما در خصوص بزرگراه شهید سلیمانی که شهردار از فعال بودن در هشت جبهه صحبت کرد اکنون برخی اخبار از عدم تزریق نقدینگی و غیر فعال شدن این بخش ها است علت چیست ؟

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان