کد خبر: ۱۵۴۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
به بهانه روز روابط عمومی و ارتباطات:

تصویرسازان بی تصویر/روابط عمومی یک شغل نیست ،یک ویژگی اخلاقی است

پایگاه تحلیلی خبری شیرازه برای تجلیل از مدیرانی که هرگز دیده نمی‌شوند به سراغ برخی از روابط عمومی های استان رفته تا با انعکاس درد دلها و حرف های ناگفته آنان گامی هر چند ناچیز در راستای قدردانی از این قشر پر تلاش بردارد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،امرروز روز توست، روزی که میتوانی بی دغدغه و بدون ترس از شماتت بالادستی ها و هماهنگی با مدیر، هر چه در دل داری را بر قلب سفید صفحه مجازی هک کنی،بی آنکه قبل از هر سخنی نامه نگاری و کسب تکلیف کرده باشی.


تصویرسازان بی تصویر/روابط عمومی یک شغل نیست ،یک ویژگی اخلاقی است

آری امروز روز مدیران و کارمندانی است که گر چه در واژه مدیرند اما به هنگام عمل، خود اجراگر تمام امور یک سازمان هسنتند، سازمانی که هر چند بدون حضور آنها همواره پایش لنگ میزند و قلبش به کندی می تپد اما هنوز پس از سالها به این باور نرسیده که در دنیای امروزی و عصر پیشرفت و تکنولوژی ارتباطات حرف اول را میزند.


27 اردیبهشت ماه روز کسانی است که علی رقم تلاش های فراوان هرگز دیده و شنیده نمیشوند و  تنها به نامگذاری یک روز به نام روز روابط عمومی در تقویم 365 روزه این سرزمین برای قدردانی از زحمتشان بسنده شده است.

پایگاه تحلیلی خبری شیرازه نیز برای تجلیل از مدیرانی که هرگز دیده نمی‌شوند به سراغ برخی از روابط عمومی های استان رفته تا با انعکاس درد دلها و حرف های ناگفته آنان گامی هر چند ناچیز در راستای قدردانی از این قشر پر تلاش بردارد.

روز جهانی تصویرسازان بی تصویر

حسن همتی مدیر روابط عمومی اورژانس فارس در درددلی کوتاه با شیرازه، نوشت: وقتی  قرار است  مراسمی برگزار شود همه هماهنگیها، چینش صندلی، لیست مدعوین، هماهنگی سخنرانان، نوع برگزاری مراسم و هزار کار دیگر  همه  رو روابط عمومی انجام می دهد، سالن خالی شده اما او همچنان پشت تریبون ایستاده تا چک نهایی را انجام دهد، در یک لحظه کل مراسم را از ذهن میگذراند تا هرجا حس کرد مشکلی وجود دارد، رفع کند تا مراحل همانگونه که خواسته شده طی شود.

جلسه برگزار می شود، همه اتفاقها پوشش داده شده و انعکاس وسیعش باعث دیده شدن مراسم و مدعوین می گردد، اما هیچکس نمیپرسد چطور این رخداد به خوبی اجرا شد، چه کسی هماهنگ کرد و سختی برگزاری به دوش که بود؟

مراسم به پایان رسیده و همه سالن را ترک کرده اند اما تازه آغاز به کار توست، از نوشتن خبر گرفته تا پخش تصاویر و چینش مطالب به گونه ای که باب میل مدیر باشد و این روال همچنان ادامه دارد...

 این تنها گوشه ای از فعالیتهای مسئول روابط عمومی و کارکنان این حوزه است، کسی که خودش پشت صحنه ایستاده و دیده نمیشود تا همه روی صحنه دیده شوند.

همتی در پایان نوشت: 27 اردیبهشت آغاز هفته روابط عمومی بر همه تصویرسازان بی تصویر که در شیوع کرونا خیلی ها را به جامعه معرفی کردند ولی هیچ نامی ازشان برده نشد مبارک و فرخنده باد.

تصویرسازان بی تصویر/روابط عمومی یک شغل نیست ،یک ویژگی اخلاقی است

روابط عمومی یک شغل نیست ،یک ویژگی اخلاقی است

مدینه عبادی روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش عشایر فارس نوشت:

تاریخچه  شکل گیری  روابط عمومی در ایران:

این حرفه  نخستین بار در شرکت نفت به کار رفته و اولین روابط‌ عمومی کشور در این شرکت ایجاد شده است.

روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان، مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارند به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند،بسیار حائز اهمیت است.
  
علمی ترین تعریف روایط عمومی :

روابط عمومی یک شغل نیست ،یک ویژگی اخلاقی است که هرکسی باید خویش را به آن مزین سازد و هرکس در صف اول معاشرت با هموطنان قرار گیرد در این مهم موفق تراست.

تصویرسازان بی تصویر/روابط عمومی یک شغل نیست ،یک ویژگی اخلاقی است

روابط عمومی ها نقش بسزایی در پیشبرد اهداف و ارتقا سازمان، نهاد، ارگان و .... دارند

هادی همتی مسئول روابط عمومی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز نوشت:

در ابتدا روز روابط عمومی و ارتباطات را به عزیزانی که در این عرصه سخت فعالیت می کنند تبریک و تهنیت عرض میکنم و در ادامه اگر بخواهیم به شکل مختصر روابط عمومی و افرادی که در این عرصه فعالیت دارند را تشریح و وصف کنیم باید گفت: روابط عمومی همانطور که از اسمش مشخص است شامل ارتباط با عموم مردم یا مخاطب های متعددی است.

امروزه روابط عمومی ها نقش بسزایی در پیشبرد اهداف و ارتقا سازمان، نهاد، ارگان و .... دارند 

اما یک روابط عمومی موثر و داشتن ارتباط مثبت و افزایش اعتماد عمومی، مستلزم داشتن صداقت ، اخلاق مداری، دانش ،هنر  و یک ارتباط دوسویه که فقط صرفا منافع سازمان خودی ملاک نباشد.

هر گاه این مهم را در نظر داشت و از سیاست افراطی و انجام هر کاری برای ارتقا مجموعه  که به دور از اخلاق باشد، کنار گذاشته شود قطعا این روابط عمومی موثر و مورد  اعتماد عموم خواهد بود.

تصویرسازان بی تصویر/روابط عمومی یک شغل نیست ،یک ویژگی اخلاقی است

به من بگو روابط عمومی موسسه تو کیست ، تا من بگویم موسسه تو چگونه است

 ایمان فرید مقدم رئیس اداره ارتباطات و آموزش سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز نوشت:  ارتباطات و روابط عمومی در متن است نه در حاشیه ، ضرورت است نه لوکس ، در خود مدیریت است نه در بیرون آن، پس حق داریم بگوییم هر مدیریتی سزاوار ارتباطات و روابط عمومی است که دارد.حمید نطقی

فرید مقدم در ادامه مطلب خود نوشت«امروزه اصلی ترین و مهمترین علل ناکامی و عدم تبلور بسیاری از سازمان ها و موسسات در نگاه و نگرش سیستمی آنهاست .»

سازمان یا موسسه ای که ارتباطات را در حاشیه برده  و هویت آنرا صرفاً در بوق و کرنا ، گزارش نویسی و تصویربرداری مطالبه می کند قطعاً به بلوغ ساختاری نرسیده و در سایز و اندازه شکوفایی و اعتلای سازمانی نمی باشد و هرگونه برنامه ریزی و امید به اعتلا و موفقیت در حد یک شبه آرزوی مدیریتی بیش نیست .

هزاره سوم به نگاه و باور علمی و آشنایی نسبی با ساختارهای مدیریتی نیاز دارد ، ارتباطات و روابط عمومی علم است نه نظریه و فرایند .

 مفهوم درست ارتباطات و روابط عمومی به معنای  مدعی العموم از دیدگاه ارباب رجوع  ، وکیل مدافع از دیدگاه سازمانی و زنجیر نامحسوس و نامشهود در  سطوح مختلف عمودی و حتی افقی یک ساختار از دیدگاه کارکنان و پرسنل تعبیر میشود .

وی در پایان گفت: چه زیبا و پر مفهوم است صحبت حمید نطقی در خصوص ارتباطات و روابط عمومی ها که میگوید:«به من بگو روابط عمومی موسسه تو کیست ، تا من بگویم موسسه تو چگونه است. »

 شاید بتوان این جمله را به قلمی دیگر و کاملا متفاوت نیز بیان نمود؛«به من بگو دیدگاه مدیریتی  موسسه تو در خصوص ارتباطات و روابط عمومی چگونه است ، تا من بگویم جایگاه موسسه کجاست.»

 باور کنیم انعکاس عملکرد مجموعه به وسیله عکس و فیلم و شبکه های مجازی نه پاسخگوی مطالبات شهروندی است ، نه اقناع کننده خواسته های مدیریتی و نه مروج تفکر سیستمی، آنچه امروزه کاملا مشهود است ارتباطات و روابط عمومی هیچ جایگاه و نقش مطلوبی در تفکرات کلان مدیریتی نداشته و به مراتب از اهمیت کمتری نسبت به سایر مدیریت ها یک مجموعه برخوردار است .

 با آرزوی نگاهی نو ،  اندیشه ای نو ، عملکردی نو

تصویرسازان بی تصویر/روابط عمومی یک شغل نیست ،یک ویژگی اخلاقی است

روز روابط عمومی روز مردم است

حسین کشتکار روابط عمومی شهرک صنعتی بزرگ شیراز نوشت:روابط عمومی چهره نمایی است نه چهره آرایی،روابط عمومی گزارش خوب از عملکرد خوب است، روابط عمومی هنر پل زدن به دل های مخاطبان و منتقل ساختن و یافتن همه آنچه مطلوب است که در آن سوی پل عده ای ای انتظارش می کشند.

تصویرسازان بی تصویر/روابط عمومی یک شغل نیست ،یک ویژگی اخلاقی است

در واقع روز روابط عمومی روز مردم است روز تکریم ارباب رجوع، روز مردمداری و این روز را به همه مدیران و کارشناسان که کار مردم را به شایستگی انجام می دهند، تبریک می گویم. 

روابط عمومی سرچشمه زلال اطلاعات و ارتباطات است

امیر شعبانی مدیر روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت گفت:روابط عمومی‌ها نباید توجیه گر سیاست غلط باشند بلکه باید در پاسخگویی به مردم و در برقراری ارتباط با آنها صداقت را اصل قرار دهند.

وی افزود: اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه‌ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت‌های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.

تصویرسازان بی تصویر/روابط عمومی یک شغل نیست ،یک ویژگی اخلاقی است

انتهای پیام/س


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان