کد خبر: ۱۵۴۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
معاون وزیر جهاد کشاورزی :

رشد فناوری ها در نمایشگاه دام شیراز چشمگیر است

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: رشد فناوری هایی که در شانزدهمین نمایشگاه دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته شیراز به نمایش در آمده قابل تمایز از گذشته و چشمگیر است.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه،مجتبی خیام نکویی در حاشیه گشایش نمایشگاه دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته شیراز تصریح کرد: امیدوارم بازدید از این نمایشگاه فتح بابی باشد برای همکاری های بیشتر بین شرکت هایی که در این نمایشگاه شرکت دارند.

وی اظهار کرد: در کنار دستیابی به فناوری های نوینی که مرتبط با کشاورزی هستند پیشرفت‌های قابل توجهی داشته ایم؛ در فناوری نانو امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه رتبه اول را دارد.
به گفته وی؛ امروز جمهوری اسلامی ایران رتبه چهارم را در فناوری نوین به دست آورده است و در بیوتکنولوژی رتبه دوازدهم را داراست.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور  با بیان اینکه همه این دستاوردها به لحاظ اتکایی است که به نیروهای جوان و نخبه خودمان داریم، ابراز کرد: مطمئن باشید اگر سال آینده و یا سال های بعد تر در این نمایشگاه شرکت کنید فناوری های جدیدتر را در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی خواهید دید.

خیام نکویی با اشاره به اینکه ما امروز نیازمند همکاری‌های نزدیک‌تر بین کشورهای همسایه و دوست و برادر هستیم، افزود: این امر به طور ویژه در حوزه علم و فناوری مشهود است بنابراین ما اعلام آمادگی می‌کنیم که در فناوری هایی که به آن دست یافته ایم آماده انتقال آن به کشورهای همسایه هستیم.

معاون وزیر کشاورزی در ادامه با بیان اينکه در حوزه بخش کشاورزی بیش از ۶۰۰ فناوری آماده انتقال به کشور های دیگر داریم، اضافه کرد: دعوت می کنم از مهمانان خارجی که مایل هستند این فناوری ها را از نزدیک ببینند به سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تشریف بیاورند و از نزدیک فناوری ها را بازدید کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست های ما استفاده از فناوری های نوین در توسعه فناوری های بخش کشاورزی است، گفت: ما از فناوری های نانو می توانیم به شکل گسترده در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی و برای افزایش طول عمر بسیاری از تجهیزات و دستگاه های مکانیزاسیون استفاده کنیم.

خیام نکویی با تاکید بر اینکه نتیجه تکیه بر محققین و دانشمندان این می‌شود که شما می توانید روی پای خود بایستید و نیاز های خود را مرتفع کنید، افزود: آماده انعقاد تفاهم نامه برای انتقال دانش های فنی به کشورهای همسایه هستیم.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان