کد خبر: ۱۵۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۴ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
از ابتدای شیوع تاکنون؛

ابتلای ۶۲۸ هزار و ۳۶۲ نفر در فارس به کروناویروس

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز پنجشنبه بیست و نهم اردیبهشت ۱۴۰۱، اعلام کرد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه ، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز پنجشنبه بیست و نهم اردیبهشت ۱۴۰۱، اعلام کرد.

 در این اطلاعیه آمده است:

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۳۴ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۲۸ هزار و ۳۶۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۵۸ هزار و ۲۸۶ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۷ هزار و ۶۰۹ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۳۸۷ هزار و ۱۴۸ مورد تست سریع انجام شده و ۱۱۰ هزار و ۷۵۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۲۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۱۰۵ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۳۶ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۲۰ هزار و ۲۴ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و ۷۹ هزار و ۴۸۲ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۱۶ هزار و ۷۳۵ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۲۱ هزار و ۷۷۰ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۳۷ هزار و ۹۷۷ دُز نوبت سوم واکسن بوده است./۱۰۵

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان