کد خبر: ۱۵۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
معاون اقتصادی ریاست جمهوری؛

اقتصاد ملی متاثر از اقتصاد شهری است

رضایی نقش اقتصاد شهری در اقتصاد ملی را مهم و سازنده ارزیابی کرد و خواستار اولویت‌بندی سرمایه‌گذاری بر اساس ظرفیت‌ها و استعدادهای هر منطقه شد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، محسن رضایی معاون اقتصادی ریاست جمهوری که به صورت ویدئو کنفرانس در اولین همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری شهر شیراز حضور یافته بود، پیرامون اهمیت سرمایه‌گذاری گفت: نتایج این نشست‌ها به قوه مجریه ارائه شود و دولت از دستاوردهای این همایش‌های تخصصی بهره خواهد برد.

وی در ادامه با مرور خاطراتی از جنگ تحمیلی افزود: امام راحل دفاع مقدس را اولویت کشور در دهه ۶۰ می‌دانستند و رهبر معظم انقلاب مسائل اقتصادی را در شرایط فعلی از مهمترین مسایل کشور ارزیابی می‌کنند.

 رضایی عنوان کرد: هر ایرانی که در خارج یا داخل مرزهای کشور زندگی می کند باید نقش خود را در شکوفایی اقتصادی کشور ایفا کند و هر قطره در رونق اقتصادی کشور موثر خواهد بود.

معاون اقتصادی ریاست جمهوری با تاکید بر این که اقتصاد ملی متاثر از اقتصاد شهری است،  اظهار داشت: در نظام سرمایه‌گذاری بازار بر دولت مقدم است و در جوامع غربی که پیرو این تفکر اقتصادی هستند، پیشرفت اقتصادی تدریجی اتفاق می‌افتد، البته در بعضی از کشورهای آسیای شرقی دولت بر بازار مقدم است.

وی در ادامه بیان داشت: در کشور ما در ادوار مختلف مدل‌های متفاوتی به صورت ترکیبی پیاده‌سازی شده اما هنوز نتوانسته‌ایم به نقشه راه صحیح و منطقی برای تداوم پیشرفت دست یابیم.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی یافتن مدل‌های موثری برای پیشرفت اقتصادی را از رسالت‌های اصلی دولت برشمرد و گفت: هم‌افزایی اقتصاد شهری با اقتصاد ملی یکی از راهکارهای پیشرفت اقتصادی شتابان است.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های ارزنده شهر شیراز اشاره کرد و افزود: استان فارس کارنامه درخشانی در حوزه آی تی و الکترونیک داشته و ظرفیت‌های ارزنده‌ای در حوزه‌های سلامت و گردشگری دارد که با بهره‌گیری از آن.ها می‌توان به درآمدزایی چندین میلیارد دلاری دست یافت.

وی در ادامه دغدغه امنیت غذایی را یکی از چالش‌های مهم در سال های آتی برشمرد و گفت: سه عامل مهم بیماری کووید-۱۹، تغییرات اقلیمی و جنگ اوکراین زنگ خطر امنیت غذایی را در جهان به صدا درآورده است و کشورهایی نظیر چین و هند به انبار مواد غذایی روی آورده‌اند.

این دیپلمات ارشد اقتصادی در ادامه بیان کرد: بر اساس کشاورزی سنتی نمی‌توان بر بحران‌های معاصر فائق آمد و باید با توسل به راهکارهای جدید و فناوری های نوین به مقابله با تهدیدها رفت.

وی از مدیران ارشد شهری درخواست کرد تا به سمت‌وسوی مدیریت یکپارچه حرکت کرده و در زمینه امنیت سرمایه‌گذاری فعالیت و اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

 به عقیده رضایی؛ بهره‌گیری از رویکردهای دانش‌بنیان نقش موثری در مدیریت چالش‌های شهری و ملی دارد.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، شیراز ، فارس
نظرات بینندگان