کد خبر: ۱۵۴۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

برق گرفتگی با کولرهای آبی را جدی بگیرید

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت:شهروندان هنگام سرویس کولر‌های آبی مراقب خطر برق گرفتگی باشند.
 به گزارش سرویس  اجتماعی شیرازه،محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و راه اندازی کولرها شهروندان مراقب خطر برق گرفتگی باشند.

وی با بیان این که شایع‌ترین موارد حوادث برق‌گرفتگی به کولر‌های آبی مربوط می‌شود و هر سال تعدادی از شهروندان با رعایت نکردن اصول ایمنی برق در کولر‌های آبی، به برق‌گرفتگی دچار می‌شوند، افزود: راه اندازی کولر‌ها نیازمند تجربه و تخصص است و سرویس کاران مجاز و مجرب آن ها را راه اندازی کنند.

قانع گفت: شهروندان پیش از هر گونه اقدام و یا برداشتن درب‌های کولر، برای اطمینان بیشتر از وصل نبودن برق، بدنه کولر را با فازمتر امتحان کنند.

 رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز توصیه کرد: راه اندازی کولر‌هایی که در بالکن و یا نقاط مرتفعی قرار دارند و خطر سقوط وجود دارد، حتما ابتدا محل استقرار خود را تثبیت و از راه‌های ایمن برای نصب و سرویس کولر استفاده کنند.

وی گفت: تحت هیچ شرایطی به ترمینال برق دست نزنید، اگر لازم است پمپ یا موتور تعویض شود حتما یک برق کار حرفه‌ای خبر کنید.

این مقام مسئول تصریح کرد: از ریختن و پاشیدن آب به منظور مرطوب سازی پوشال‌ها بر روی بدنه کولر خودداری کنید، زیرا می‌تواند موجب برق گرفتگی شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه با رعایت نکات ایمنی از حوادث غیر قابل جبران جلوگیری کنند، افزود: دیروز مردی ۲۷ ساله که برای بررسی سرویس سالانه کولر آبی ساختمان بر روی پشت‌بام رفته بود، به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی بر اثر برق‌گرفتگی جان خود را از دست داد.

قانع اظهار داشت: آتش‌نشانان بلافاصله به محل حادثه اعزام شده و در محل حادثه حضور پیدا کردند، در مرحله اول اقدام به قطع برق و خارج کردن شخص از محل کردند و پس از آن تکنسین‌های اورژانس حاضر در محل حادثه عملیات احیا را شروع کردند، اما فرد جان خود را در همان زمان اولیه از دست داده بود.


انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان