کد خبر: ۱۵۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
در نشست با هیات قطری مطرح شد؛

فارس آماده سرمایه‌گذاری‌های مشترک با قطر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از آمادگی بخش کشاورزی این استان برای سرمایه گذاری های مشترک در حوزه های مختلف خبر داد و گفت: می توانیم فناوری‌های جدیدی را در حوزه های تولیدی دو کشور ارتقا داده و نهادینه کنیم.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در نشست مشترک با هیات تجاری کشور قطر به ریاست مدیر کل طیور وزارت کشاورزی این کشور، تصریح کرد: در حوزه تکنولوژی نانو و سایر عوامل مرتبط با فناوری های نوین نیروهای انسانی توانمندی داریم که می توانیم در قالب همکاری‌های مشترک از وجودشان بهره‌مند باشیم. 

وی با بیان اینکه این نیروها در رشته های مختلف کشاورزی دانش آموخته شده اند، اظهار کرد: اگر کشور قطر این آمادگی را داشته باشد این امکان وجود دارد که نیروهای انسانی ما در کشور قطر مستقر باشند و بتوانند ارائه خدمت کنند.

دهقان پور به ظرفیت های کشور ایران و استان فارس در بخش های مختلف کشاورزی گریزی زد و ضمن اظهار امیدواری برای تعمیم روابط با کشور قطر ابراز کرد: این استان دارای مزیت های خوبی در حوزه تولیدات زراعی، باغی و دامی است و آمادگی تامین نیازهای کشور قطر را بر اساس سلیقه ها و استاندارد هایی که  مدنظر است، دارد. 

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس؛ استان فارس به لحاظ تعداد دام سبک اولین استان کشور است؛ امیدواریم  این دیدار بتواند بستر توسعه مناسبات اقتصادی را در زمینه صادرات دام زنده به کشور قطر فراهم کند؛ دام های مرغوبی داریم که مورد نظر کشور قطراست و امکان ارسال آن را داریم. 

وی با اشاره به اینکه در آینده ای نزدیک مسابقات جام جهانی فوتبال در کشور قطر برگزار می شود، اظهار کرد: علاوه بر دام ها دارای محصولات گیاهی هستیم که تنوع بالایی دارد و می تواند مورد توجه کشور قطر باشد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از محصولاتی همچون فلفل دلمه، خیار گلخانه ای، گوجه فرنگی، سیب زمینی و بادمجان به عنوان اقلام دارای امکان صادرات به کشور قطر نام برد و اضافه کرد: استان فارس تولیدکننده انواع متنوعی از گیاهان دارویی نیز است. 

این مقام مسئول تصریح کرد: به دلیل اشتراکاتی که در آداب و رسوم کشورهای اسلامی است، گیاهان دارویی می تواند یکی دیگر ازمحصولاتی باشد که برای صادرات مورد توجه هر دو کشور باشد تا در این زمینه نیز همکاری‌هایی داشته باشیم. 

دهقان پور با بیان اینکه هیات قطری می بایست تمام نیازهای خودشان را در حوزه تولیدات مواد غذایی مورد نیاز اعلام کنند، افزود: ما باید با کشور قطر کانال ارتباط مشخص داشته باشیم تا به یک پروتکل های اجرایی و ادبیات مشترک برای انجام تبادلات برسیم.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان