کد خبر: ۱۵۴۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۱

فارس میزبان سومین دوره آموزش خلبان پهپاد کشاورزی

سومین دوره آموزش خلبانی پهپادی کشاورزی با میزبانی کمیته امداد امام خمینی فارس با شرکت استانهای خوزستان، هرمزگان، یزد اصفهان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و کرمان برگزار شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،مرتضی موصلی مدیرکل کمیته امداد فارس گفت: در سومین دوره آموزش خلبان پهپاد کشاورزی فارس میزبان ۸ استان خوزستان، هرمزگان، یزد اصفهان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد و کرمان بود.

وی با بیان اینکه طرح خدمات کشاورزی پهپادی در قالب یک طرح ملی توسط کمیته امداد اجرا می‌شود؛ افزود: دوره‌های آموزشی مذکور با هدف ارائه و افزایش بهره وری خدمات در بخش کشاورزی همچون کاهش مصرف آب و سم، کاهش تردد ماشین آلات سنگین در مزرعه و افزایش سرعت سمپاشی مزارع و باغات برگزار می‌شود.

موصلی خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها توسط شرکت‌های معتبر بخش خصوصی و زیر نظر سازمان هواپیمایی کشوری با صدور مجوز رسمی انجام می‌گیرد و پذیرفته شدگان در آزمون پایان دوره، مجوز استفاده از پهپاد جهت ارائه خدمات کشاورزی را دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد فارس با اعلام اینکه کل هزینه خرید پهپاد از محل تسهیلات خود اشتغالی کمیته امداد تأمین و در قالب وام در اختیار مجری طرح قرار می‌گیرد؛ اضافه کرد: در این دوره ۹۳ نفر (۱۸ نفر زن و ۷۵ نفر مرد) شرکت کردند که با توجه به کارکرد هر پهپاد، یک تیم ۲ یا ۳ نفره تحت عنوان خلبان، کمک خلبان و یک نفر نیروی پشتیبانی تشکیل و آموزش‌ها را فرا می‌گیرند.پس از اتمام دوره مقدماتی پذیرفته شدگان جهت فراگیری دوره تکمیلی معرفی می‌شوند.

موصلی با اشاره به کاربردهای مختلف پهبادها در زمینه تصویر برداری و عکسبرداری هوایی، اتفا حریق، تغذیه در مزارع پرورش ماهی افزود: پهپادهای مورد استفاده در این دوره آموزشی دارای یک مخزن ۱۰ یا ۱۸ لیتری است و یک هکتار زمین زراعی را در مدت زمان ۱۵ دقیقه سمپاشی می‌کنند.

وی با اعلام اینکه دوره آموزش خلبانی پهپادی کشاورزی به مدت ۴ روز و از ۲۶ اردیبهشت ماه در شهرستان زرقان برگزار شد؛ گفت: استان فارس با دارا بودن ۹ تیم پهپادی اجرا شده و ۱۰ تیم در حال اجرا بزرگترین ناوگان پهپادی را در بین ادارات امداد استان‌های کشور دارد.
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان