کد خبر: ۱۵۴۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
رئیس شیلات ایران:

هیچ محدودیتی در حوزه صادرات آبزیان وجود ندارد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: از ۵۵۵ میلیون دلاری که در حال حاضر کشور صادرات دارد هدف گذاری یک میلیارد دلاری داریم و برخلاف دیگر زیر بخش ها هیچ محدودیتی در حوزه صادرات آبزیان لحاظ نشده است.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، سید حسین حسینی رئیس سازمان شیلات ایران در نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات صنعت دام، طیور و آبزیان که در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی این صنعت در شیراز برگزار شده بود، تصریح کرد: اعتقادمان این است که تولید ما باید به قدری باشد که بتواند در رقابت قوی در حوزه صادرات وارد شود.
 
وی با بیان اینکه بازاریابی یک تجارت است، اظهار کرد: برای اینکه سهم صادرات مان از بازار یک و هفت دهم میلیارد دلاری باز شده روسیه را از 11 به 50 میلیون دلار برسانیم کمک می کنیم کالاهای شیلاتی قابل عرضه به بازار هدف برسد. 

حسینی با اذعان به اینکه در حال حاضر تولید محصولات شیلاتی حدود 12 هزار تن در سال است، بیان کرد: امیدواریم با ورود ظرفیت های جدید در این حوزه تا سال 1404 به حدود 18 هزار تن در سال برسد. 

 با اشاره به اینکه در حوزه محدود کردن واردات محصولات آبزی لازم است بگویم که واردات گونه تیلا پیلا بر اساس آمار گمرک از 7 هزار تن در سال 1399 به هزار تن در سال گذشته رسیده است، ابراز کرد: امیدواریم میزان واردات این گونه امسال نیز روند کاهشی داشته باشد. 

حسینی با بیان اینکه ما باید به سمت پرورش گونه تیلا پیلا  در ایران حرکت کنیم، اضافه کرد: بحث اشتغال آفرینی در بخش جهاد کشاورزی حوزه مهمی است؛ خود اتکایی ایجاد نمی شود مگر همه با هم و در کنار هم بودن و از دانش و ظرفیت دانش بنیان استفاده کردن. 

 معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه از کسانی که بتوانند در رسوخ دانش و دانش بنیان کردن تولید کمک کنند حمایت های خاص می شود، بیان کرد: ما گام موثر و تغییرنگرش و تحول را نمی بینیم مگر اینکه بتوانیم نگاه علمی و فناوری در انجام کارها داشته باشیم. 

وی با اشاره به اینکه در حوزه شیلات کارگروه مشترکی در معاونت فناوری شیلات تشکیل شده است، تاکید کرد: بر اساس نیاز در حوزه صنعت شیلات، آبزی پروری، صنایع شیلات و بازار هر آن چیزی که بتواند کمک کند برای افزایش بهره وری و عرضه از آن استقبال می کنیم.

این مقام مسئول؛ حمایت هایی که در این مدت کوتاه در بحث دانش بنیان انجام شده نیز از موضوعات تخصصی شیلات هست و جزو نیازهای مطرح این سازمان به شمار می آید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته شیراز کم نظیر و از گروه های مختلف بخش خصوصی، شرکت های دانش بنیان و بخش دولتی در آن مشارکت فعال داشته اند، افزود: در این نمایشگاه در واقع محصولات افزایش بهره وری، تولید ارزان و مدیریت تولید به نمایش در آمده که می تواند الگو قرار گیرد. 

رئیس سازمان شیلات ایران با تقدیر از تلاش های تولید کنندگان در عرصه تولید در شرایط نا برابر و تحریم های اقتصادی اظهار کرد: در بحث امنیت غذایی و در عرصه جنگ اقتصادی تولید کنندگان در صف مقدم هستند. موضوعات غیر مرتبط با حوزه کاری خودم را به سمع و نظرمقام عالی وزارت و معاونت‌های مربوطه می رسانم. 

 نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات صنعت دام، طیور و آبزیان در محل شانزدهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته شیراز علاوه بر حسینی، میزبان محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، جمعی از معاونین و مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی و غرفه داران و تولید کنندگان حاضر در این نمایشگاه بود.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان