کد خبر: ۱۵۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس تاکید کرد:

لزوم فرهنگ سازی خانواده برای رسیدن به مصرف بهینه برق

حقیقی بر لزوم فرهنگ سازی خانواده برای رسیدن به مصرف بهینه برق تاکید کرد و اظهار داشت : خانواده نقش بسزایی در فرهنگ سازی مصرف بهینه برق دارد و بانوان و مادران در این عرصه میتوانند با ترویج الگوی مصرف بهینه پیشقدم و پیشتاز باشند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، یداله حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس در نشست شورای انسجام بخشی که با حضور خانم خداپرست مشاور وزیر نیرو در امور زنان ،  خانم رمضانی مشاوره امور زنان و خانواده شرکت توانیر ،  خانم گودرزی مشاور امور زنان و خانواده شرکت مدیریت منابع آب ایران  و برخ یاز بانوان شاغل در برق فارس ترتیب یافت ، بر لزوم تلاش جمعی برای عبور از تابستان پر مصرف امسال تاکید کرد.

وی عنوان کرد : مصرف بهینه به معنی  کم مصرف کردن و خود و خانواده را در تنگنا  قرار دادن نیست ، رعایت الگوی مصرف و تعهد به انجام آن موضوع مهم ناشی از احساس مسئولیتی است که هر کدام از ما نسبت به هم نوع خود خواهیم داشت. در این میان، زنان و مادران نه تنها در خرید لوازم و مواد مصرفی نقش مهمی دارند، بلکه در درست مصرف کردن و همچنین نگهداری موارد مصرفی نیز باید مدیریت داشته باشند. اگراحساس وظیفه و حفظ سرمایه‌های خانواده در زنان ایجاد شود، آنان در حفظ منابع ملی نیز تأثیر بسزایی دارند و این امر خود به خود عاملی برای ایجاد الگوی مناسب مصرف برق برای نسل‌های بعدی خواهد بود.

حقیقی با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی از سوی مشاوران زنان و امور خانواده در وزارت نیرو ، توانیر و شرکت برق منطقه ای استان فارس افزود: همین برنامه های فرهنگی بسیار راهگشا و موثر خواهد بود و استان فارس و جنوب کشور را از نقطه اوج مصرف تابستانی امسال عبور خواهد داد ، ارتقای سطح آگاهی زنان و مادران در خانواده برای بهینه سازی مصرف برق  نیاز به فرهنگ سازی دارد ، فرهنگ سازی را باید از خودمان و از خانواده خودمان آغاز کنیم تا آغاز گر فرهنگ سازی در جامعه باشیم.

مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده نیز در این نشست با تقدیر از همراهی و حمایت مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس و مدیران آب و برق در این استان با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف در جامعه از طریق زنان و خانواده امکانپذیر است، گفت: برنامه های  کلان مدیریت انرژی نشان می دهد زنان تاثیرگذاری عمیقی در این حوزه دارند و باید از همه ظرفیت های موجود در این عرصه بهره گرفت.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان