کد خبر: ۱۵۴۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۷ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
هم‌زمان با هفته میراث‌فرهنگی برگزار شد:

رونمایی از الواح منتخب بایگانی باروی تخت جمشید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از رونمایی الواح منتخب باروی تخت جمشید برای نخستین بار، خبر داد.
به‌گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،  سید موید محسن نژاد مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس اظهار کرد: هم‌زمان با هفته میراث‌فرهنگی نمایشگاهی با عنوان بازگشت به خانه در موزه تخت جمشید برگزار شده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه شامل ۱۱۰ لوح منتخب از الواحی است که دو سال قبل از سوی دانشگاه شیکاگو به کشور استرداد شده است.

محسن نژادگفت: این نمایشگاه به مدت یکماه برپا است که علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.

محسن نژاد بیان کرد: این رویداد در سطح ملی و بین المللی بسیار مهم قلمداد می‌شود چون پس از ۸۰ سال این الواح به موطن اصلی خود بازگشته اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس اضافه کرد: این رویداد می‌تواند زمینه هرچه بیشتر حضور گردشگران و علاقه‌مندان به فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم را فراهم آورد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه یکی از الواح بسیار مهم است و نام شیراز را در خود جای داده است، بیان کرد: این الواح در دوازده موضوع دسته بندی می‌شوند که ۱۱۰ مورد منتخب و به معرض نمایش در آمده است و شامل جزییات زیادی در خصوص حقوق زنان مسئولیت ‌دار  و دیگر موارد می‌شود که در مقایسه با سایر تمدن‌ها نشان دهنده این است که تخت جمشید با پرداخت حقوق به هنرمندان و کارگران ساخته شده است‌ و این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان