کد خبر: ۱۵۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰

سروده سردار نقدی در نقد فیس‌بوک و توئیتر

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، آیین رونمایی از مجموعه نرم‌افزارهای نمایه «گنج جنگ» (فاز سوم) و از «ذره تا آفتاب» ظهر امروز در سالن شورای فرهنگ عمومی با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی، منصور واعظی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و محمدرضا اخضریان کاشانی مدیرعامل مؤسسه نمایه برگزار شد که با حاشیه‌های جالبی همراه بود.‌

* رئیس سازمان انرژی هسته‌ای در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و نقش رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها باید تمام ابعاد فعالیت‌های هسته‌ای را به مردم معرفی کنند. وی همچنین خواستار گنجانده شدن دستاوردهای علوم هسته‌ای کشورمان در کتاب‌های درسی شد.

* مدیر عامل مؤسسه نمایه نیز اعلام کرد که عنوان نمایه «گنج جنگ» برگرفته از کلام مقام معظم رهبری خواند.

* سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، از نخستین افرادی بود که با لباس نظامی در این مراسم حاضر شد و باید گفت دقیقاً رأس ساعت آمد؛ وی ضمن اشاره به فعالیت رژیم منحوس انگلیس و ارتباط برخی افراد با این شبکه معاند ابراز داشت: همکاری برخی با پرونده نکبت‌بار انگلیس در داخل کشور نابخشودنی است.

* دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این مراسم ضمن اشاره به نمایه «از ذره تا آفتاب» گفت: دستاورد بومی و هسته‌ای ایران هیمنه استکبار جهانی را در هم کوبید.

* از قبل هم گفته شده بود که سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم حاضر نخواهد بود اما وزیر ارشاد با ارسال لوح تقدیر به پاس زحمات فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی از وی تقدیر کرد که سردار نقدی این هدیه را به عباسی داد.

* نمایه «گنج جنگ» به وسیله سردار نقدی و نمایه «از ذره تا آفتاب» با حضور فریدون عباسی رونمایی و برای حاضران به اجرا در آمد.

* در این مراسم کلیپی از سخنان مقام معظم رهبری درباره انرژی هسته‌ای و هویت عظیم بین‌المللی با محوریت نظام جمهوری اسلامی ایران برای حاضران در سالن شورای فرهنگ عمومی پخش شد.

* حضور رضا اسماعیلی شاعر از نکات جالب این مراسم بود.

* اجرای این مراسم بر عهده محمدرضا اخضریان کاشانی مدیر عامل موسسه نمایه بود که وی پس از اتمام مراسم رونمایی از دو میهمان ویژه این مراسم یعنی سردار نقدی و دکتر عباسی خواست تا یادبودی به یادگار برای این مؤسسه بنویسند.

* وی در ادامه در هنگام نگارش یادبود رئیس سازمان انرژی اتمی و رئیس سازمان بسیج مستضعفین اینگونه گفت: سردار نقدی با این روحیه نظامی اما از سرودن و لطافت شعر نیز دور نبوده و در این راستا رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره «جوان و جنگ نرم» شعری را سروده است.
اخضریان در توضیح این شعر اضافه کرد: این شعر در روز ۲۱تیرماه و همزمان با سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) منتشر شده که در آن سردار نقدی به اینترنت و برخی شبکه‌های اجتماعی اشاره کرده است.

* شعر سردار نقدی با موضوع «جوان و جنگ نرم»

با تفنگش نتوانسته شکارم بکند
رفته با مطرب و اینترنت و ساز آمده است

ناوگانش نتوانسته مهارم بکند
رفته با لُعبتک؟ چشم نواز آمده است

بمب و موشک نتوانسته بترسانندم
فیس بوک و توییتر شایعه‌ساز آمده است

شیمیایی زد و من باز عقب ننشستم
با کراک و هروئین تاخت و تاز آمده است

چون لگن شد اثر ناو هواپیمابر
پخش مه پاره ز مه‌واره به ناز آمده است

بس که از نغمه قرآن و دعا می‌ترسد
با رپ و عربده و تپ تپ جاز آمده است

فتنه‌هایش به بصیرت همه خنثی کردم
رفته با ساحر و با شعبده بازآمده است

ایسم‌ها شرقی و غربی همه رسوا گشتند
فرقه پردازی و عرفان مجاز آمده است

من جوانم چوعلی اکبری الگوی من است
مشق و تدبیرم از او روح نواز آمده است

گر بحقیم، از انبوه عدو باکی نیست
مرگ خونین و سعادت به تراز آمده است

من به یک ضربه کنم، چاره مکر دشمن
مبطل منکر و فحشاء نماز آمده است

دشمنی کو به دو صد حیله ز در بیرون شد
گر که غفلت کنی از پنجره باز آمده است

جز دو روزی دگر از دولت او باقی نیست
استقامت کنی آن محرم راز آمده است

بینم آنروز شود بمب و مسلسل خاموش
بانگ «مَن مهدی‌ام» از سوی حجاز آمده است

بنگر، چشم جهان رو به حقیقت واشد
موج اسلام محمد به فراز آمده است

نظرات بینندگان