کد خبر: ۱۵۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۲ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
در شصت و یکمین صحن علنی شورای شهر شیراز مصوب شد؛

تهیه اطلس جامع سرمایه گذاری توسط شهرداری شیراز

براساس مصوبه شورای شهر، شهرداری شیراز مکلف شد تا پایان سال جاری اطلس جامع سرمایه‌گذاری در شهر شیراز را تهیه و طی لایحه‌ای به شورا ارائه کند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ، شصت و یکمین صحن علنی شورای شهر شیراز امروز به طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری پرداخت و برخی از این طرح‌ها نیز مصوب شد.

الزام شهرداری شیراز به اجرای پنجره واحد الکترونیکی سرمایه‌گذاری از مهم‌ترین مصوبات امروز شورا بود که ضمن تصویب دوفوریت طرح مذکور، شهرداری شیراز مکلف است با بررسی سوابق حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه لایحه پنجره واحد الکترونیکی سرمایه‌گذاری را به شورای اسلامی شهر شیراز ارائه کند.

همچنین طرح کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورا درباره بررسی ایجاد اداره مولدسازی دارایی‌ها به منظور ایجاد جریان نقدی بلند مدت و مدیریت ریسک سبد دارایی‌های شهرداری شیراز مصوب شد که براساس آن شهرداری شیراز مکلف است ظرف مدت چهل و پنج روز از تاریخ ابلاغ این مصوبه ضمن بررسی تمامی شرکت‌های تأمین سرمایه کشور بررسی‌های لازم درخصوص ایجاد اداره مولدسازی دارایی‌ها به منظور استفاده از ظرفیت دارایی‌های شهرداری شیراز برای ایجاد جریان نقدی بلند مدت و مدیریت ریسک سبد دارایی‌ها، با پرسنل و امکانات موجود در شهرداری، را انجام و نتیجه را طی لایحه‌ای به شورای اسلامی شهر شیراز ارائه کند.

در ادامه طرح کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورا درباره بررسی ایجاد اداره توسعه ناحیه‌ای با هدف نظام بخشی به ایده‌ها و راهبردهای اجرایی، جهت تحقق توسعه متوازن نواحی شهری کلانشهر شیراز در چارچوب تحقق اقتصاد منطقه‌ای به تصویب رسید که براساس آن شهرداری شیراز مکلف است ظرف مدت دو ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه با توجه به ظرفیت گردشگری و زیارت، پزشکی و سلامت بررسی‌های لازم درخصوص ایجاد اداره توسعه ناحیه‌ای با هــدف نظــام بخشــی بــه ایده‌هــا و راهبردهــای اجرایـی، جهـت تحقـق توسـعه متـوازن نواحـی شـهری کلانشـهر شیراز در چارچـوب تحقق اقتصـاد منطقه.ای، با پرسنل و امکانات موجود در شهرداری، را انجام و نتیجه را طی لایحه‌ای به شورا ارائه کند.

در ادامه جلسه امروز طرح کمیسیون‌های مشترک اقتصاد و سرمایه‌گذاری و هوشمندسازی و فناوری‌های نوین و اطلاعات شورا، درباره بررسی مدل‌های سرمایه‌گذاری موضوع اقتصاد دیجیتال در شهرداری شیراز  به تصویب رسید.

براساس این طرح شهرداری شیراز (سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی و سازمان فاوا) با تشکیل کارگروهی مشترک ظرف مدت دو ماه موضوعاتی در حوزه اقتصاد دیجیتال با قابلیت سرمایه‌گذاری را شناسایی و به شورا ارائه کند همچنین شهرداری شیراز مجاز به استفاده از خدمات مشاوره‌ای و جذب مشاور است.

همچنین طرح کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورا، مبنی بر الزام شهرداری شیراز در خصوص ارائه اطلس جامع سرمایه‌گذاری در شهر شیراز به تصویب رسید.

براساس این طرح شهرداری شیراز مکلف است تا پایان سال جاری اطلس جامع سرمایه‌گذاری در شهر شیراز را تهیه و طی لایحه‌ای به شورا ارائه کند همچنین شهرداری باید گزارش اقدامات خود را در این خصوص تا تکمیل فرآیند، هر دو ماه یکبار به شورا ارائه کند.

همچنین طرح کمیسیون شهرسازی و معماری شورا، درباره پیش‌بینی فضاهایی با عنوان دارالقرآن یا مهد قرآن در مساجد و حسینیه‌ها با معافیت از پرداخت عوارض ساختمانی به تصویب رسید.

براساس آن شهرداری شیراز مکلف است در اراضی و املاک متعلق به خود که جهت احداث مساجد و حسینیه‌ها با رعایت قوانین و مقررات و مصوبات شورا، به متقاضیان واجد شرایط واگذار کند به گونه‌ای که در طراحی و تهیه نقشه‌های معماری این مساجد و حسینیه‌ها، حداقل 150 متر مربع جهت مهد کودک‌های قرآنی و دارالقرآن اختصاص یابد.

همچنین مهدکودک‌های قرآنی و دارالقرآن‌های احداث شده و آتی الاحداث در کلیه مساجد و حسینیه های سطح شهر از پرداخت عوارض ساختمانی معاف هستند.

در آخرین مصوبه مهم شورای شهد طرح کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورا درباره بررسی استفاده از اوراق وقف در تأمین مالی پروژه‌های شهری به عنوان یکی از روش.های تأمین مالی به تصویب رسید.

بر این اساس شهرداری شیراز مکلف است ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه با هماهنگی اداره اوقاف مطالعات خود درباره استفاده از اوراق وقف در تأمین مالی پروژه‌های شهری به عنوان یکی از روش‌های تأمین مالی را انجام و نتیجه را طی لایحه‌ای به شورای اسلامی شهر شیراز ارائه کند.

انتهای پیام/س
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان