کد خبر: ۱۵۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
رئیس کل دادگستری استان فارس خبر داد:

قاتل شهید رنجبر برای دومین بار به قصاص محکوم شد

قاتل شهید رنجبر که برای دومین بار پای میز محاکمه در دادگاه کیفری یک استان فارس حاضر شده بود با رأی قضات این شعبه مجدداً به قصاص نفس محکوم گردید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس، گفت: قاتل شهید رنجبر که برای دومین بار پای میز محاکمه در دادگاه کیفری یک استان فارس حاضر شده بود با رأی قضات این شعبه مجدداً به قصاص نفس محکوم گردید.

وی با اعلام این خبر گفت: پس از اعلام  نقص و  نقض رأی اولیه توسط شعبه نهم دیوان عالی کشور،  اقدامات قضایی در راستای تأمین نظر  مرجع عالی قضایی یاد شده  در دستورکار قرار گرفت و پس از رسیدگی دوباره به پرونده حکم بر محکومیت متهم ایمان سبزی کار صادر شد.

موسوی با بیان اینکه حکم قصاص متهم به لحاظ ارتکاب قتل عمدی و شهادت مرحوم علی اکبر رنجبر می باشد گفت: متهم همچنین به تحمل 10 سال حبس تعزیری و 74 ضربه شلاق به لحاظ سرقت توأم با آزار سلاح سازمانی شهید رنجبر و مهمات مربوطه نیز محکوم شده است.

این مقام قضایی استان تصریح کرد: نامبرده به لحاظ ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو نسبت به سرباز وظیفه پاسگاه نیز به تحمل یک سال حبس و پرداخت دیه محکوم شده است.

رئیس کل دادگستری فارس خاطر نشان کرد: پس از فرجام خواهی وکیل متهم در مرحله رسیدگی قبلی دیوان عالی کشور دستوراتی مبنی بر بررسی سلامت روانی متهم توسط کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی صادر کرد بود که کمیسیون تخصصی به صورت قطعی سلامت روان و قوه تمیز و اراده متهم را تأیید کرد.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان