کد خبر: ۱۵۴۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز:

ایجاد تصفیه خانه های لوکال اقدام موثر در کاهش بحران کم آبی

رئیس و اعضای کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورا از محل پیشنهادی احداث تصفیه خانه لوکال شهر شیراز و تصفیه خانه غرب و شرق شهر صدرا بازدید کردند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مسعود زارعی رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در بازدید محل پیشنهادی احداث تصفیه خانه لوکال شهر شیراز و تصفیه خانه غرب و شرق شهر صدرا ضمن تاکید بر اهمیت سیستم های جمع آوری و تصفیه فاضلاب در ارتقاء بهداشت جامعه و حفظ محیط زیست بر لزوم اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب تاکید کرد .

وی ضمن بازدید از روند کار تصفیه خانه های فاضلاب گفت : باید برنامه ریزی منسجمی در خصوص استفاده از پساب تصفیه خانه در بخش آبیاری فضای سبز انجام شود .

زارعی با اشاره به بحران کم آبی، گفت : یکی از پارامترهای مهم جوامع توسعه یافته بهره مندی از سیستم های جمع آوری تصفیه خانه فاضلاب می باشد و که با توجه به شرایط خشکسالی استفاده از ظرفیت پساب فاضلاب خانه ها میتواند نقش موثری در حفظ و توسعه فضای سبز داشته باشد .

در پایان رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورا با بهره گیری از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص استفاده از نیروهای متخصص و جوان و شرکتهای دانش بنیان عنوان کرد: *با هدف تقویت شرکتهای دانش‌‌‌بنیان و به طور کلی نوآوری در دانش و فناوری،* جهت اجرای طرح تصفیه خانه لوکال با بررسی دقیق و کارشناسی از ظرفیت این شرکت ها استفاده شود.

 انتهای پیام/س

نظرات بینندگان