کد خبر: ۱۵۴۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
مدیر کل کمیته امداد فارس اعلام کرد:

آغاز مرحله سوم طرح ۳۱۳ از نیمه خرداد ماه امسال

موصلی گفت: تعداد ۴ هزار جلسه آموزشی ، مشاوره برای ۸۰۰ خانواده شناسایی شده در طرح ۳۱۳ برگزار شده است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مرتضی موصلی، مدیر کل امداد فارس گفت: طرح 313 با همکاری حوزه علمیه و با هدف ایجاد ارتباط مستمر و مؤثر روحانیون با خانواده‌های مورد حمایت کمیته امداد از بهمن ماه سال گذشته در کشور اجرا شد.

وی افزود: این طرح از خرداد ماه سال گذشته آغاز شده است و مقرر شد در 3 فاز(3 دوره 5 ماهه)اجرایی شود. در حال حاضر 2 فاز آن به پایان رسیده است. در این مدت برای تعداد 800 خانوار ساکن در ۱۲۰ روستای منتخب با حضور ۸۰ روحانی این طرح اجرا شده است.

موصلی ادامه داد: اجرای این طرح معنوی و آموزشی از طریق فعالیت‌های فرهنگی و در قالب روضه‌های خانگی و تبلیغ چهره به چهره، در صدد تحکیم بنیان خانواده و تقویت باورهای دینی و کنترل آسیب‌های اجتماعی با محوریت روحانیون معزز انجام می شود.

مدیر کل کمیته امداد فارس در ادامه اظهار کرد: در مدت اجرای 2 فاز اول طرح 313، تعداد 800 خانواده(هر مرحله 400 خانواده)جهت دریافت خدمات شناسایی شده و 4 هزار جلسه شامل جلسات روضه خوانی، جلسات آموزش به صورت چهره به چهره و گروهی و همچنین مشاوره های دینی و مذهبی برای آنان برگزار شد. همچنین در سال ۱۴۰۰ معادل مبلغ یک میلیارد ۸۳ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان  توسط روحانیون معزز طرح در جهت کمک به خانواده‌های تحت حمایت به صورت نقد و کالا هزینه شده است.

موصلی خاطر نشان کرد: اهدا تعداد ۷۸ سری کالاهای اساسی، ۴ هزار و ۳۳۱ بسته غذایی، ایجاد ۱۱۲ شغل جهت فرزندان خانواده‌های تحت حمایت، ۱۳۸ مورد لوازم آموزشی تبلت و تلفن همراه، 77 مورد بازگشت به تحصیل فرزندان تحت حمایت، شناسایی ۳۶ نفر از افراد نخبه و مستعد از میان خانواده‌های تحت حمایت، زمینه بازگشت به زندگی ۷۴ نفر از فرزندان تحت حمایت، تأمین هزینه‌های درمان ۹۳ نفر ، ۶۴ مورد تعمیر و تأمین مسکن برای نیازمندان  و  ۱۱۱ جهیزیه از جمله خدمات انجام شده در 2 مرحله اول این طرح در استان فارس بوده است.

شایان ذکر است استان فارس از بین استان های کشور در اجرای این طرح به عنوان استان منتخب شناخته و طی مراسمی با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور و جناب حاج آقا بختیاری رئیس کمیته امداد کشور و سایر دست اندرکاران این طرح از کمیته امداد فارس تجلیل شد.دوره سوم این طرح ازنیمه دوم خرداد ماه سال جاری شروع به فعالیت می کند.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان