کد خبر: ۱۵۴۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
رئیس دانشگاه فنی حرفه ای استان فارس:

هدف از تاسیس دانشگاه فنی، تربیت مهندس کاربردی مورد نیاز صنعت است

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای استان فارس گفت:هدف ما ارتباط بیشتر و موثر تر برای حل مسائل و مشکلات جامعه است به ویژه بنگاه های اقتصادی و صنایع که بتوانیم در آنجا اثر بخشی لازم را داشته باشیم.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،محمدجامعی رئیس دانشگاه فنی حرفه ای فارس امروز ۳خرداد ماه در نشست ستاد اقتصاد دانش بنیان دانشگاه فنی حرفه ای  فارس گفت: هدف از تاسیس دانشگاه فنی حرفه ای تربیت تکنسین  و مهندس کاربردی  مورد نیاز صنعت است.

وی افزود:هدف ما ارتباط بیشتر و موثر تر برای حل مسائل و مشکلات جامعه است  به ویژه بنگاه های اقتصادی و صنایع که بتوانیم در انجا  اثر بخشی لازم را داشته باشیم.

جامعی خاطر نشان کرد: باید مراکز رشدی در کنار کار آموزشمان  ایجاد کنیم که برآیند همه فعالیت های آموزشی و پژوهشی و دانشجویی ما نمادشان در آن مرکز رشد باشد و این مرکز رشد باید با تمامی مراکز رشد سایر  دانشگاه ها متفاوت باشد.

 رئیس دانشگاه فنی حرفه ای فارس  با بیان اینکه ورودی مرکز رشد  دانشگاه  باید یک ورودی خوبی باشد افزود: ما مسابقه ایی را برگزار خواهیم کرد که از طریق صدا سیما اطلاع داده میشود همچنین این مسابقه شامل 20 قسمت پخش شده و خروجی این مسابقه بخشی از ورودی های همین مرکز رشد را تشکیل می دهد.

وی از محورهای پیشنهادی دانشگاه فنی حرفه ای خبرداد وگفت :ایجاد مراکز رشد مهارتی  و ایجاد کارخانه فناوری و ساخت وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری دانشگاه های کشور در دانشکده فنی حرفه ای شهید با هنر شیراز و طراحی و اجرای سیستم آموزش دوگانه در دانشگاه های کشور  در دانشکده فنی حرفه ای شهید با هنر شیراز همچنین ترتیب تکنسین مهندسین کاربردی مورد نیاز بازار کار و ارائه آموزش های مهارتی کوتاه مدت به بنگاه های اقتصادی از برنامه های این دانشگاه است.

این مقام مسئول از یکی از سیاست های اصلی دانشگاه  در سال جاری خبر داد و گفت:با توجه به عقد تفاهمنامه  با وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری برای ایجاد اولین کارخانه فناوری ساخت کشور در دانشکده فنی حرفه ای شهید با هنر شیراز است و جذب بیشتر کمک های خیرین برای تجهیز و به روز نمودن کارگاه ها و آزمایشگاهی دانشگاه ها همچنین  آموزش های کوتاه مدت مورد نیاز به صنایع و صنوف ارائه می شود.

جامعی  ادامه داد: این کارخانه در اسرع وقت راه اندازی میشود که مجهز به تجهیزات به روز و هایتک  می باشد.

سید نظام حبیب پور معاون پژوهش فناوری دانشگاه  فنی حرفه ای استان فارس با بیان اینکه بخش عمده ای از مشکلات ما در حوزه اقتصادی است گفت:با توجه به دانش بنیان بودن شرکت ها ومشکلات  اشتغال را دنبال کرده و حل کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی حرفه ای به عنوان  دانشگاهی با رویکرد آموزش های مهارتی است افزود:در این قضیه مهم نقش بسزایی دارد و ماموریت داده شده که  در این راستا قدم بردارد و محور هایی را اجرا کند.

معاون پژوهش فناوری دانشگاه  فنی حرفه ای استان فارس در پایان خاطر نشان کرد: اشتغال دانش آموختگان  بر اساس نیاز هایی که صنعت به دانشگاه اعلام می کند  دانش آموختگانی که توانمند هستند و مورد  نیاز صنایع هستند معرفی کرده تا مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، دانش
نظرات بینندگان