کد خبر: ۱۵۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
استاندار فارس:

فتح خرمشهر، فتح خاک نیست، فتح ارزش‌های اسلامی است

ایمانیه با بیان اینکه فتح خرمشهر، فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش‌های اسلامی است، گفت: عامل پیروزی این فتح چیست؟ تک تک کلمات و جملات معنای عمیق دارند و امام فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ، صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح استان فارس امروز به مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر برگزار شد.

 در این صبحگاه نیرو‌های نظامی و انتظامی شیراز (ارتش، سپاه، ناجا و بسیج) و تمامی مقامات کشوری و لشکری شیراز در پادگان مرکز آموزش علوم و فنون مکانیزه شیراز (مرکز پیاده) ضمن ادای احترام به پرچم سه رنگ و پر افتخار جمهوری اسلامی ایران، یاد رزمندگان اسلام و جانفشانی آنان در فتح خرمشهر را گرامی داشتند.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء، اظهار داشت: شهدای هشت سال دفاع مقدس، فرماندهان و بزرگان دهه 30 و 40 بودند که فرماندهی جنگ را با رهبری امام راحل به عهده گرفتند و به خوبی اداره کردند.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر، فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش‌های اسلامی است، گفت: عامل پیروزی این فتح چیست؟ تک تک کلمات و جملات معنای عمیق دارند و امام فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

ایمانیه به صمیمیت و تعامل نیرو‌های مسلح اشاره و گفت: ارتش، سپاه و بسیج در هشت سال دفاع مقدس و با کمترین امکانات و تجهیزات مظلومانه جنگیدند و این پیروزی‌های معجزه آسا و هر چه داریم از عنایت خدای متعال و امام زمان (عج) بوده است.

استاندار فارس در ادامه  با اشاره به توطئه‌های همیشگی دشمنان علیه انقلاب گفت: امروز در جبهه فرهنگی، صدای رسای کودکانی که "سرود سلام فرمانده" را هم‌خوانی کردند به گوش جهانیان رسیده و این سرود خطاب به امام عصر (عج) است که لرزه به تن ستمگران انداخته و شرق و غرب دست به دست هم دادند تا انقلاب پرشکوه را بر هم بزنند.

امیر سرتیپ دوم ستاد ابوالقاسم رضایی فرمانده ارشد آجا در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: رمز موفقیت رزمندگان ما در عملیات؛ ولایت محوری و تاسی از فرهنگ ایثار، شهادت و همدلی بین مردم و مسئولان است.

وی با بیان اینکه خدا را شاکریم که امروز در مرکز آموزشی علوم و فنون نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران میزبان همرزمان و فرماندهان گرانقدر بودیم و با آرمان‌های شهداء، رسم همدلی، اتحاد، ایثار، از خود گذشتگی و ولایت مداری تجدید پیمان کردیم، افزود: گرامیداشت سوم خردادماه؛ یادآور روز‌های شیرین فتح خرمشهر قهرمان است. 

لازم به ذکر است که اجرای سرود همگانی سلام فرمانده توسط دانش آموزان دبستان معارف 6 خرداد و تقدیر از 4 نفر از خانواده معظم شهداء پایان بخش این مراسم بود.

انتهای پیام/س
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان