کد خبر: ۱۵۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۷ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
مدیرکل تعزیرات فارس اعلام کرد:

در بازرسی از صنوف فارس ۵ هزار و ۷۰۰ پرونده تخلف تشکیل شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اعلام کرد: تنها طی اردیبهشت امسال بالغ بر ۳۱۹۵ مورد بازرسی از صنوف مختلف توسط اکیپ‌های نظارتی در سطح استان انجام شده است.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات فارس سه‌شنبه سوم خرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل ۸۴۵ پرونده تعزیراتی در این بازرسی‌ها، گفت: با اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها، بیشترین تمرکز گشت‌های مشترک معطوف به نظارت بر تولید و عرضه کالاهای اساسی بوده که در این راستا علاوه بر تشکیل پرونده برای متخلفین، به ۱۴۴۰ واحد صنفی نیز تذکر داده شده است.

وی اضافه کرد: نظارت در گشت‌های مشترک با نگاه پیشگیرانه و با هدف حمایت از فضای کسب و کار انجام می شود ولی در صورت تکرار تخف توسط یک واحد صنفی یا تولیدی، در برخورد با خاطیان هیچگونه اغماضی نخواهد شد.

سالاری همچنین افزود: طی اردیبهشت ماه گذشته به بیش از ۵۷۰۰ فقره پرونده در شعب تعزیرات حکومتی استان فارس رسیدگی شده که از این تعداد ۴۳۶۰ فقره مربوط به تخلفات صنفی بوده است.

مدیرکل تعزیرات فارس ادامه داد: متخلفین صنفی طی این مدت بالغ بر ۲۲۸ میلیارد ریال جریمه نقدی شده و علاوه بر این احکامی همچون نصب پارچه، تعطیلی واحد متخلف، استرداد حق شاکی و درج در پرونده نیز اعمال شده است.

دبیر ستاد تنظیم بازار استان فارس با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی پرونده های این حوزه به نسبت مشابه سال گذشته، گفت: تشدید نظارت ها و افزایش گشت های نظارتی  تعزیرات حکومتی همزمان با اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها علت افزایش پرونده های تخلفات صنفی بوده که امیدواریم با عبور از دوره گذار، شاهد آرامش بازار و کاهش تعداد پرونده های تخلفات باشیم.

وی در خصوص هرگونه اخلال در بازار و اجحاف به مردم هشدار داد و اضافه کرد: سامانه های ۱۲۴ سازمان صمت و ۱۳۵ تعزیرات آماده دریافت گزارشات و شکایت شهروندان است و کلیه گزارشات دریافتی از این سامانه ها ، پیگیری و در صورت احراز تخلف ، متخلفین مجازات می شوند.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان