کد خبر: ۱۵۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۱ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
بسته ویژه حوادث شیرازه،

از جاساز شيشه داخل بار ضايعات تا دپو سوخت قاچاق در خرم‌بيد لو رفت

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

جاساز شيشه داخل بار ضايعات


فرمانده انتظامي استان از توقيف وانت پرايد و كشف 98 كيلو و 60 گرم مواد مخدر از نوع شيشه در بازرسي از آن خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبيبي ، بيان كرد: كاركنان يگان ‌تكاوري استان با اقدامات فني و تخصصي از حمل و جابه‌جايي مقداري مواد مخدر توسط يك دستگاه وانت پرايد حامل بار ضايعات در محور مواصلاتي كوار-شيراز مطلع و بررسي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: كاركنان يگان ‌تكاوري استان با همكاري ماموران كلانتري 24 ابوذر شهرستان شيراز پس از هماهنگي با مقام قضائي به محور مذكور اعزام و با برپايي تور ايست و بازرسي موقت خودرو وانت پرايد را شناسايي و دستور ايست را صادر كردند كه راننده بدون توجه اقدام به فرار كرد.

وي افزود: ماموران انتظامي پس از طي مسافتي تعقيب و گريز با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند خودرو وانت پرايد حامل بار ضايعات را توقيف و راننده را نيز دستگير كنند.  

فرمانده انتظامي استان فارس تصريح كرد: در بازرسي از اين خودرو 98 كيلو و 60 گرم مواد مخدر از نوع شيشه كه به طرز بسيار ماهرانه‌اي در درون كيسه‌هاي حامل ضايعات جاسازي شده بود  كشف شد.

سردار حبيبي با اشاره به اينكه متهم براي سير مراحل قانوني روانه دادسرا شد، گفت: مواد مخدر مكشوفه از مرزهاي جنوبي وارد كشور شده است.

جاسازی 84 کیلو حشیش زير بار بادمجان

فرمانده انتظامی ني‌ربز از کشف 84 کیلوگرم حشیش در بازرسی از یک دستگاه کامیون در اين شهرستان خبر داد.

 عظيم‌اله كرمي ، اظهار داشت: مأموران انتظامي ني‌ريز با همکاری كاركنان یگان تکاوری استان هنگام کنترل خودروهاي عبوري در محورهای مواصلاتي به یک دستگاه کامیون حامل بار بادمجان مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر توقیف کردند.

وی با ببان اينكه در بازرسی از این کامیون 84 کیلوگرم حشیش که به طرز ماهرانه‌ای در داخل بار جاسازی شده بود کشف شد، گفت: در این خصوص یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شد.

فرمانده انتظامی ني‌ريز با اشاره به اينكه متهم براي سير مراحل قانوني روانه دادسرا شد، گفت: مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کشف 31 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در فارس

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان از توقیف یک دستگاه تریلر حامل 31 هزار لیتر گازوئیل قاچاق خبر داد.

  ابراهیم یگانه ، اظهار داشت: در پی اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر اینکه قاچاقچیان با استفاده از یک دستگاه تریلر تانکر دار در حمل قاچاق سوخت فعالیت می کنند، موضوع  در دستور کار مأموران پلیس امینت اقتصادی قرار گرفت.

وی گفت: با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی مسیر تردد خودرو مورد نظر مشخص و مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی به محور شیراز - بندرعباس اعزام شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان فارس تصریح کرد: با تلاش مأموران تریلر متوقف و در بررسی های تکمیلی مشخص شد که حامل 31 هزار لیتر گازوئیل قاچاق می‌باشد.

 یگانه با بیان اینکه ارزش این محموله سوخت قاچاق 8 میلیارد و 215 میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص 2 متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری 35 خرده فروش مواد مخدر در مرودشت

فرمانده انتظامي شهرستان مرودشت از اجراي طرح پاکسازي نقاط آلوده و دستگیری 35 خرده فروش مواد مخدر طی یک ماه گذشته خبر داد.

 فرشید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي و به منظور بالا بردن احساس امنيت در بین شهروندان، در شهرستان مرودشت به صورت مستمر اجرا و با خرده فروشان مواد مخدر به شدت برخورد می‌شود.

وي افزود: در همین راستا ماموران انتظامی شهرستان مرودشت طی یک ماه گذشته 128 کیلو  انواع مواد مخدر كشف و در اين خصوص 35 خرده فروش مواد مخدر را نيز دستگير كنند.

 زینلی با اشاره به توقیف 3 دستگاه خودرو و موتورسیکلت متعلق به خرده فروشان که به وسیله آن اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می كردند، گفت: متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت هدف از اجراي اين گونه طرح‌ها را افزایش احساس امنیت در بین شهروندان و تنگ کردن عرصه براي افراد سود جو عنوان کرد و ضمن تشكر از همكاري و مشاركت مردم در برقراري نظم و امنيت از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص تهیه، توزیع، حمل و نگهداری مواد مخدر و همچنین سایر موارد مشکوک را سریعاً از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

پلمپ 3 واحد صنفی متخلف در داراب

فرمانده انتظامی داراب از پلمپ 3 واحد صنفی متخلف در اين شهرستان خبر داد.

 علیرضا نوشاد، بيان كرد: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با سفره خانه‌های متخلف، روز گذشته ماموران انتظامي داراب ضمن هماهنگی با مقام قضائی ۶ واحد صنفی عرضه قلیان‌سرا و سفره خانه سنتی را مورد بازديد قرار دادند.

وي افزود: در اين خصوص 3 واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب و پرونده به مرجع قضایی ارسال شد.

کشف 4 دستگاه  موتورسیکلت مسروقه در کوار

فرمانده انتظامي کوار از کشف 4 دستگاه موتورسيکلت مسروقه توسط ماموران این فرماندهي خبر داد.

 سیدرحمان هاشمی ، اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامی آبگرم هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی طي چند ماموريت به چهار دستگاه موتورسیکلت كه به صورت بلاصاحب در کنار خيابان پارك بود مشکوک شدند.

وي عنوان كرد: پس از استعلام‌های لازم از سامانه پليس آگاهي مشخص شد موتورسیکلت‌های مذکور مسروقه و دارای سابقه سرقت از شهرستان شیراز  می‌باشند.

 هاشمی با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارقان به صورت ويژه در دستور کار پليس قرار دارد، از شهروندان خواست تمام نکات ايمني را براي نگهداشت وسايط نقليه به کار گيرند و در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را از طريق تلفن110 به پليس اطلاع دهند.

کشف فلزیاب میلیاردی قاچاق در سرچهان

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان از کشف یک دستگاه فلزیاب خارجي قاچاق به ارزش 2 میلیارد ریال خبر داد.

 محسن لشکری ، بيان كرد: ماموران انتظامی سرچهان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور سرچهان-خاتم به يک سواری پراید مشکوک و آن را براي بررسی بیشتر متوقف كردند.

وی ادامه داد: در بازرسی به عمل آمده از این خودرو یک دستگاه فلزیاب خارجي قاچاق که در یک کوله پشتی جاساز شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان با بیان اینکه کارشناسان ارزش فلزیاب قاچاق مكشوفه را 2 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص 3 نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

دپو سوخت قاچاق در خرم‌بيد لو رفت

فرمانده انتظامی خرم‌بيد از لو رفتن دپو انبار سوخت و کشف 10 هزار لیتر گازوئيل قاچاق خبر داد.

 علي‌اكبر كريمي ، بيان كرد: با توجه به دریافت خبری مینی بر وجود یک انبار سوخت قاچاق در اطراف شهرستان خرم‌بيد، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران انتظامي كلانتري قادر آباد ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار موفق شدند 10 هزار لیتر گازوئيل قاچاق، پمپ موتور و شيلنگ‌هاي نفتکش را کشف كنند.

فرمانده انتظامی خرم‌بيد ضمن اشاره به دستگیری یک نفر در این زمینه، خاطر نشان کرد: پرونده مقدماتي تشکيل و تحویل مراجع قضائی شد.

کشف آرد یارانه‌ای در آباده

فرمانده انتظامي آباده از کشف 2 تن و 100 کیلوگرم آرد یارانه‌ای احتکار در يك منزل مسكوني در اين شهرستان خبر داد.

 سيدابوالفضل مسعودي ، اظهار داشت: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مقابله با پدیده شوم احتکار، ماموران انتظامي اين فرماندهي پس از اقدامات پليسي از احتکار آرد یارانه‌ای در يك منزل مسكوني در شهرستان آباده مطلع شدند.

وی افزود: ماموران انتظامي پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مذكور اعزام و در بازرسي از آن منزل 2 تن و 100 کیلوگرم آرد یارانه‌ای احتكار كشف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان آباده با بیان اینکه كارشناسان ارزش آردهاي احتكار شده را 370 ميليون ريال برآورد كرده‌اند، گفت: محتکر کالاهای اساسی با تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفي شد.

دستگيري سارقین درون خودرو با 13 فقره سرقت در شيراز

فرمانده انتظامي شیراز از دستگيري سارقین درون خودرو و كشف 13 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

 فرج شجاعی بيان كرد: در پي وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در سطح حوزه کلانتری 17 قدمگاه ، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران انتظامي قرار گرفت.

وي ادامه داد: ماموران كلانتري 17 قدمگاه  با انجام اقدامات پلیسی، موفق شدند دو سارق را حین سرقت شناسايي و در یک اقدام برنامه‌ریزی شده آنها را دستگير و به كلانتري انتقال دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بيان اينكه متهمان در بازجويي اوليه به 13 فقره سرقت درون خودرو اقرار کردند، گفت: در بازرسي از منزل آنها مقادیری اموال مسروقه از قبیل ضبط و باند، مدارک شناسایی و ... کشف شد.

 شجاعی با بيان اينكه سارقین تحویل پلیس آگاهی شدند، به شهروندان توصیه كرد: هنگام ترک خودرو از گذاشتن کیف پول، مدارک و یا سایر اشیاء با ارزش و قیمتی در داخل آن به ویژه در معرض دید اجتناب کنند و از پارک كردن وسایط نقلیه در مكان‌هاي خلوت که فاقد روشنایی کافی است پرهیز كنند.

کشف خودرو سرقتی در فراشبند

بامداد روز گذشته فرمانده انتظامي فراشبند موفق به توقيف سواري پرايد مسروقه و دستگیری سارق شد.

نیمه‌های شب گذشته  کرامت اله برومندی هنگام گشت‌زني در سطح حوزه  استحفاظی به یک خودرو پراید نقره‌ای مشکوک و آن را براي بررسی بیشتر متوقف كردند.

در ادامه شخص فرمانده انتظامی شهرستان فراشبند با استعلام از سامانه‌های پليس مطلع شد که خودرو مذکور مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

گفتنی است خودرو روانه پاركينگ و راننده براي سیر مراخل قانونی به مرجع قضائي معرفي شد.


انتهای پیام/س
نظرات بینندگان