کد خبر: ۱۵۴۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۳ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس خبر داد:

پاکسازی خاک های آغشته به متانول در محور فیروزآباد شیراز

نهاوندی گفت:کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست فارس به محض اطلاع از واژگونی تانکر حامل متانول در جاده محور فیروزآباد شیراز اقدام به حضور در محل، اتخاذ تدابیر ایمنی و زیست محیطی ، نمونه برداری ، پاکسازی و برداشت خاک های آلوده کردند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ،نهاوندی معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس،  تیم واکنش سریع اداره به مدیریت کامران اسلاملو مسئول مدیریت بحران  به همراه رییس اداره محیط زیست فیروزآباد و کارشناس متخصص اداره کل حفاظت محیط زیست فارس به محض اطلاع از واژگونی تانکر حامل متانول که در محور فیروزآباد شیراز، اتفاق افتاده بود، به محل حادثه اعزام و با هماهنگی سایر دستگاههای اجرایی تدابیر لازم اتخاذ و با رعایت ضوابط زیست محیطی  نسبت به برداشت و انتقال خاکهای آغشته به متانول اقدام کردند.
 
نهاوندی افزود: همکاران  اقدام به نمونه برداری از خاک منطقه به منظور انجام آنالیز و بررسی آلودگی احتمالی خاک کردند و موضوع پی‌گیری قضایی مسببین حادثه در دست پیگیری است.
 
وی ضمن تشکر از دستگاه‌هایی که با حضور در منطقه ، همکاری لازم را به عمل آوردند ، بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم جهت تدوین فرایند چگونگی واکنش سریع و اثرگذار در زمان حادث شدن این گونه رخدادها تأکید و همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط را خواستار شد.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان