کد خبر: ۱۵۴۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۶ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
نماینده مردم شهرستانهای فیروزآباد قیر و کارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی:

جامعه عشایری نیاز ویژه ای به اعتبارات محرومیت زدایی دارد

فروردین اظهار کرد:جامعه عشایری نیاز ویژه‌ای به اعتبارات محرومیت زدایی دارد و باید در بعد قانونگذاری این اعتبارات به توسعه مقام معظم رهبری درجامعه عشایری هزینه شود.
به گزارش سرویس سیاسی شهرستان های شیرازه، فروردین نماینده مردم شهرستانهای فیروزآباد قیر و کارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای عشایری شهرستان فیروزآباد اظهار کرد:جامعه عشایری نیاز ویژه‌ای به اعتبارات محرومیت زدایی دارد و باید در بعد قانونگذاری این اعتبارات به توسعه مقام معظم رهبری درجامعه عشایری هزینه شود.

وی افزود: اگر بخواهیم مشکلات جامعه عشایری را به صورت اساسی حل کنیم باید فرزندان عشایر را وارد دانشگاه های معتبر کنیم و از خروجی دانشگاه آنها بتوانند تصمیمات خوبی در حوزه مدیریتی و اجرایی اتخاذ کنند.

هیچ دستگاه اجرایی حق تصرف به ایل راه ها را ندارد و این خلاف قانون است

عباس پاپی زاده رئیس سازمان امور عشایر ایران نیز عنوان کرد: برای اولین بار بودجه عشایری در مجلس ۱۵۰۰ میلیارد تومان دربحث مدارس عشایری اختصاص داده شده که با همکاری وزارت آموزش و پرورش تمام مدارس باید تجهیز شوند.

 وی تصریح کرد: ایل راههای عشایری حق قانونی، مشخص و شناخته شده عشایری است و هیچ دستگاه اجرایی حق تصرف به ایل راه ها را ندارد و این خلاف قانون است.

پاپی زاده همچنین بیان کرد:برای حمایت از عشایر تصمیمات خوبی در حوزه مرمت راه های عشایری در مجلس گرفته شده و اعتبارات آن نیز به نسبت به سالهای قبل افزایش یافته است.

انتهای پیام/م
نظرات بینندگان