کد خبر: ۱۵۴۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
رئیس سازمان امور عشایر ایران:

یازده هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت سرمایه در گردش در اختیار عشایر قرار می گیرد

پاپی زاده با بیان اینکه بیمه دام سبک و سنگین یکی از شرایط استفاده از تسهیلات است افزود: ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت سرمایه در گردش توسط مدیریت جهاد کشاورزی در شهرستان ها، به ازای هر دام سبک سیصد و نود هزار تومان به صورت ضمانت زنجیره ای در اختیار عشایرگذاشته می شود.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، عباس پاپی زاده رئیس سازمان امور عشایر ایران در همایش میثاق با ولایت منطقه ییلاقی ایل قشقایی شهرستان اقلید با بیان اینکه بیمه دام سبک و سنگین یکی از شرایط استفاده از تسهیلات است افزود: ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت سرمایه در گردش توسط مدیریت جهاد کشاورزی در شهرستان ها، به ازای هر دام سبک سیصد و نود هزار تومان به صورت ضمانت زنجیره ای در اختیار عشایرگذاشته می شود.

وی در خصوص ابطال قطب مخالف نیز بیان داشت: سازمان امور عشایر به طور جدی در حال پیگیری این موضوع می باشد، که در چند ماه آینده تصویب و به ادارات ابلاغ می شود که پروانه چرایی عشایری در قطب مخالف ابطال نشود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اینکه زندگی و ساختار عشایری کاملاً مشخص می باشد افزود: ساماندهی مسکن عشایر در مراتع عرفی خود مانند جامعه روستایی و شهری حق عشایر است، بنابراین از نمایندگان مجلس خواست در کمیسیون بودجه مجلس در این مورد به عشایر کمک شود، تا آنها هم بتوانند در مراتع عرفی خود متناسب با زندگی و ساختار عشایری دارای سر پناه شوند.

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم شهرستان مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش افزود: عشایر کوچرو کشور ۳ درصد از جمعیت کشور را در بر می گیرند و فارس به عنوان قطب عشایری کشور با بیشترین جمعیت می باشد، که لازم است بودجه اختصاصی در کشور هم متناسب با جمعیت به عشایر اختصاص داده شود.

رشیدی کوچی اظهار داشت: عشایر برای روشنگری و تبیین از حق خود نیاز به آگاهی از قانون و مصوبات آن دارند و باید از قانون و اصلاحات آن اطلاعات کافی داشته باشند تا بتوانند از حق خود دفاع کند.

وی با اشاره به بیمه عمر افزود: عشایر جهت بیمه خود اقدام نمایند، تا بتوانند از مزایای بازنشستگی آن بهره مند شوند.
نماینده مردم شهرستان اقلید اظهار داشت: با توجه به خشکسالی پیشرو و نبود آب شرب کافی جهت انسان و دام با همکاری بنیاد علوی هزار تانکر آبرسانی به عشایر فارس اختصاص داده شد، تا عشایر بتوانندحدودی این بحران را پشت سر بگذارند.

انتهای پیام/م
نظرات بینندگان