کد خبر: ۱۵۴۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس خبرداد:

آغاز تحقیقات برای شناسایی ضاربان محیط‌بانان بوانات

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس از آغاز تحقیقات برای شناسایی ضاربان محیط‌بانان بوانات خبرداد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ،سید مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با اشاره به جان باختن یک محیط بان و یک همیار محیط زیست در درگیری شامگاه جمعه ششم خرداد با شکارچیان در پناهگاه حیات وحش دره باغ بوانات، گفت: با دستورات قضایی، تحقیقات پلیسی در راستای شناسایی و دستگیری قاتلان از ساعات اولیه وقوع حادثه آغاز شد.

وی افزود: برخورد قاطعانه و بدون اغماض با ضاربان متواری در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس ادامه داد: همیار محیط بانی که در این حادثه زخمی شده است با کمک امدادگران هلال احمر استان به بیمارستان منتقل شده است و تحت درمان قرار دارد.

حسین آذرفر رییس بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) شهرستان خرمبید هم گفت: حال عمومی همیار محیط زیست که در حادثه درگیری با شکارچیان مجروح و به بیمارستان صفاشهر منتقل شده بود خوب است و نیازی به انتقال مصدوم به شیراز نیست.

وی بیان کرد: در درگیری محیط‌بانان محیط زیست که شامگاه جمعه با شکارچیان در پناهگاه حیات وحش دره باغ بوانات رخ داد، علی اسدی از همیاران محیط زیست هم در این حادثه مجروح و به بیمارستان صفاشهر منتقل شد.

آذرفر ادامه داد: گلوله به کتف همیار مصدوم اصابت کرده بود و در ادامه روند اقدامات برای بهبود، بیمار به بیمارستان امام خمینی (ره) در شهرستان آباده منتقل شده است.

رئیس بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) شهرستان خرمبید با بیان این که حال عمومی بیمار خوب است، گفت: آسیب عروقی به بیمار وارد نشده است و در زمان حاضر بیمار در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و نیازی به انتقال او به شیراز نیست.

در درگیری محیط بانان اداره محیط زیست شهرستان بوانات شامگاه جمعه ششم خرداد با شکارچیان غیر مجاز در منطقه حفاظت شده دره باغ، یک محیط بان و یک همیار محیط زیست جان باختند و یک همیار محیط زیست دیگر نیز زخمی شد.

محیط بان محمد فرهمند نیروی اداره محیط زیست بوانات و از اهالی صفاشهر (مرکز شهرستان خرم بید فارس) و رضا بهرامپور همیار محیط زیست در این درگیری جان خود را هنگام خدمت از دست دادند.

علی اسدی از همیاران محیط زیست هم در این حادثه مجروح شد.

منطقه شکار ممنوع دره باغ در شمال استان فارس قرار دارد.

شهرستان بوانات در شمال شرقی استان فارس واقع است.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، شیراز ، دادستان
نظرات بینندگان