کد خبر: ۱۵۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
رئیس کمیسیون هوشمند سازی،فناوری‌های نوین و اطلاعات شورای شهر شیراز:

توسعه اقتصاد گردشگری با بهره‌گیری از دانش‌بنیان‌ها

نصیری یکی از راهکارهای برون رفت شرکت‌های دانش‌بنیان از مشکلات کنونی را فعالیت این شرکت‌ها در صنعت گردشگری دانست و گفت: با توجه به جایگاه استان فارس و شیراز در عرصه گردشگری باید تلاش کنیم از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف گردشگری بهره ببریم.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهدی نصیری قرقانی رئیس کمیسیون هوشمند سازی ،فناوری‌های نوین و اطلاعات شورای شهر شیراز یکی از راهکارهای برون رفت شرکت‌های دانش‌بنیان از مشکلات کنونی را فعالیت این شرکت‌ها در صنعت گردشگری دانست و گفت: با توجه به جایگاه استان فارس و شیراز در عرصه گردشگری باید تلاش کنیم از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف گردشگری بهره ببریم.

وی افزود: استان فارس از پتانسیل بالایی در حوزه گردشگری تاریخی، ادبی، مذهبی، سلامت و طبیعی برخوردار است اما استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و هوش مصنوعی در حوزه گردشگری فارس مغفول مانده است.

نصیری قرقانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز تأکید کرده‌اند که گردشگری یکی از ظرفیت‌های مهم در استان فارس محسوب می‌شود که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. ایشان همچنین اعلام کردند که اگر مسئولان کشور و استان بتوانند از همین ظرفیت گردشگری به شکل درست، با تبلیغات و جهت‌گیری صحیح استفاده کنند، درآمد حاصل از آن می‌تواند استان فارس را از همه معونه‌های دیگر بی‌نیاز کند.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی،فناوری‌های نوین و اطلاعات شورای شهر شیراز در ادامه اضافه کرد: امسال تعداد قابل توجه مسافران در تعطیلات نوروز این پرسش را به ذهن متبادر کرد که با چه رویکردی می‌توان از ظرفیت گردشگری فارس و حضور گردشگران در استان استفاده کرد و به معرفی مناطق گردشگری و توسعه زیرساخت‌ها در این زمینه پرداخت؟

وی بیان کرد: با ظهور استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین در حوزه گردشگری می‌توانیم افزون بر اینکه به معرفی مناطق گردشگری در استان بپردازیم به توسعه زیرساخت‌های گردشگری و رشد اقتصادی استان هم کمک کنیم.

 انتهای پیام/س

نظرات بینندگان