کد خبر: ۱۵۴۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس خبر داد:

طرح‌های نیمه تمام فارس در اولویت اختصاص بودجه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: اولویت استان اختصاص بودجه با طرح‌های نیمه تمام است.
به گزارش سرویس  اقتصادی شیرازه ،احمد علی افکاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس با بیان اینکه در زمان حاضر ۲ هزار و ۶۵۴ طرح نا تمام  در استان داریم افزود: سیاست این است که امسال اعتبارات به نیمه تمام اختصاص داده شود.

وی گفت: شاخص‌هایی برای توزیع بودجه اختصاص یافته و همه تلاشمان را کردیم که بین برنامه و بودجه ارتباط برقرار شود.

افکاری تصریح کرد: در برنامه چهارم و پنجم توسعه بیشتر بودجه صرف طرح‌های عمرانی شد، اما در برنامه ۱۴۰۱ هدف افزایش تولید ناخالص داخلی استان است یعنی کل فعالیت‌های بخش خصوصی و دولتی برنامه ریزی می‌شود.

رییس سازمان برنامه ریزی استان با بیان اینکه امسال حتی برنامه‌های عمرانی اولویت دار هستند که برای در خدمت تولید و اشتغال باشد.

وی افزود: براساس سند آمایش استان گسترش کمی بخش کشاورزی ممنوع است و نرخ رشد بخش کشاورزی ۳ درصد است که آن هم از محل افزایش بهره وری است.

افکاری گفت: در سال ۱۴۰۱ نرخ رشد تولید ناخالص داخلی استان هشت و یک دهم درصد خواهد بود که با این حساب نرخ توسعه در بخش کشاورزی سه درصد، صنعت هشت و هفت دهم درصد، معدن ۱۱ و چهاردهم درصد، ساختمان ۱۹ درصد و خدمات هم ۸ و یک دهم درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس با مقایسه بودجه مصوب پارسال و آنچه در قانون بودجه١٤٠١ آمده است، گفت: برخی جداول بودجه در حال اصلاح است و اعتبار هزینه‌ای کشور در سال ١٤٠٠ برای استان‌ها و ٢٤ دستگاه مشمول بودجه استانی، ٢٢ هزار میلیارد تومان بوده که سهم فارس از این اعتبار مصوب، ١٢٨٠ میلیارد تومان معادل ٥.٨٢ درصد از سهم کشور است.

افکاری اضافه کرد: در قانون بودجه ١٤٠١ این اعتبار هزینه‌ای مصوب کشوری به ٢٦ هزار و ٥٨١ میلیارد تومان رسیده و اعتبار مصوب فارس، ١٥٢٨ میلیارد تومان است که سهم فارس ٥.٧٥ درصد از کل سهم کشور است.

وی، اعتبارات عمرانی مصوب کشور را ١١٧ هزار و ١٧٩ میلیارد تومان اعلام کرد و اعتبارات مصوب استان از این محل، ٥ هزار و ٩٦٤ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس اعتبار تملک مصوب کشور را ١٥١ هزار و ٥٢٠ میلیارد تومان اعلام وبا بیان اینکه فارس با اعتبار تملک ٨ هزار و ٢٨ میلیارد تومانی ٥.٣ سهم کشور را به خود اختصاص داده است، سهم اعتبارات تملک استان را بالاتر از متوسط کشوری اعلام کرد.

افکاری همچنین افزود: پروژه‌های عمرانی که به صورت مستقیم در حوزه زیر ساخت تولید و اشتغال قرار دارند، در اولویت تکمیل قرار خواهند داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس با بیان اینکه از سال ١٤٠٠، بودجه محرومیت زدایی به استان تخصیص یافت، گفت: از ١٣٩٠ میلیارد تومانی بودجه محرومیت زدایی، ٩١٩ میلیارد تومان آن تخصیص یافته که در فصل‌های آبرسانی، مدرسه سازی، بهداشت، راه، آبخیزداری و آبخوان داری هزینه شده است.

وی ادامه داد: بودجه محرومیت زدایی در حوزه آبرسانی در سال گذشته به صورت ١٠٠ درصد تخصیص یافته و در سایر فصول، ٥٠ درصد بوده است.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان