کد خبر: ۱۵۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
بخش دوم گفتگوی«شیرازه»با رئیس سازمان صمت فارس:

تامین زیرساخت شهرک های صنعتی اصلی ترین گام در توسعه صنعت فارس/ بیش از ۶۰۰ طرح تعطیل و نیمه تعطیل در استان وجود دارد

ایزدی با حضور در جمع خبرنگاران شیرازه مهر تاییدی بر وجود مشکلات و کمبود زیرساختها در شهرک های صنعتی زد و گفت: برای توسعه صنعتی در استان فارس تامین زیر ساختها مهم ترین و اصلی ترین گام می باشد که مسئولان باید به آن توجه داشته باشند.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، امروز و در دومین قسمت از گفتگوی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس که با حضور در دفتر پایگاه تحلیلی خبری شیرازه به سوالات خبرنگاران این رسانه پاسخ گفت، به موضوع مشکلات شهرک های صنعتی و فراهم نبودن زیر ساخت های آن همچنین پاسکاری معضلان صنعت گران در زمین مسئولان شهرستانی و استانی می پردازیم، معضلاتی که سالهاست با عدم مدیریت صحیح همچنان پا برجا مانده و تغییر مدیریتها هم  تاثیر قابل توجهی بر رفع این مشکلات نداشته است.

به گونه ای که مدیران دولت سیزدهم در فارس خود نیز بر این موضوع واقف بوده و نبود زیرساختها را یکی از مهم ترین چالش پیش روی صنعت و شهرک های صنعتی فارس میدانند.

زیر ساختهای صنعتی فارس نیازمند 2 هزار میلیارد تومان اعتبار


در همین راستا ساسان مبینی دهکردی در 16 آذر ماه در سومین نشست خبری استاندار فارس با اصحاب رسانه، زمانی که در سمت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس مشغول به فعالیت بود، در پاسخ به خبرنگار شیرازه بر این موضوع تاکید کرد و گفت: نیازمند 2 هزار میلیارد تومان برای زیرساختهای صنعتی فارس هستیم که عدد قابل توجهی است اما به لحاظ این که رویکرد استان در سرمایه گذاری های آتی و حل مشکل اقتصاد، حرکت به سمت صنایع کوچک، خرد و متوسط است، اولویت استان رفع مشکلات زیرساختی شهرک ها و واحد های صنعتی است

وی در خصوص پاسکاری مشکلات شهرک های صنعتی بین مسئولان استانی،عنوان کرد: بیشتر زیر ساختهایی که دراین شهرکها ایجاد شده در حال هدر رفت و تخریب است و بر عکس این قضیه، شهرک های صنعتی که دارای جذابیت هستند با محبوبیت و درخواست زمین مواجه هستند اما عارضه ای که همه ی شهرک های صنعتی را تهدید می کند عدم زیر ساخت های آب و برق است که برای هر دو مشکل در حال پیگیری و تمهیداتی هستیم تا با رفع موانع مسیر را برای صنعت گران هموار کنیم.

و حالا حمید رضا ایزدی با حضور در جمع خبرنگاران شیرازه مهر تاییدی بر وجود این مشکلات و کمبود زیرساختها زد و گفت: برای توسعه صنعتی در استان فارس تامین زیر ساختها مهم ترین و اصلی ترین گام می باشد که مسئولان باید به آن توجه داشته باشند.

بزرگ ترین معضل شهرک صنعتی شیراز تامین آب می باشد


وی با بیان اینکه اکنون اصلی ترین زیر ساختهای مورد نیاز، آب، برق، گاز، مخابرات و جاده است، عنوان کرد: واقعیت این است که در حال حاضر با توجه به مسائل و مشکلاتی که در زمینه خشکسالی وجود دارد، بزرگ ترین معضل تامین آب می باشد، مشکلی که در شهرک صنعتی بزرگ شیراز بیشتر احساس میشود و در این راستا نیز جلسه ای با حضور اردکانی مشاور مشاور استاندار فارس، شرکت آب منطقه ای، منطقه ویژه اقتصادی و رئیس شرکت شهرک های صنعتی فارس برگزار شد و در آن مقرر گردید،بخشی از آب مورد نیازشهرک صنعتی شیرازکه یکی از بزرگ ترین شهرک های صنعتی کشور است از طریق  پساب تصفیه خانه دوم شیراز تامین گردد.

ایزدی در ادامه با اشاره به این مطلب که بحث تامین زیر ساخت ها تا ورودی  شهرک ها برعهده  دستگاه های متولی است، تصریح کرد: اما این مسئله نافی مسئولیت پیگیری این موضوع توسط شرکت شهرک های صنعتی نخواهد بود و موظف است برای تامین زیر ساخت های لازم با تمامی دستگاه ها همکاری داشته و هماهنگ باشند. چون متولی پیگیری مباحث مربوط به شهرکها بر عهده این شرکت می باشد.

شهرک های صنعتی چشم انتظار همت دسته جمعی مسئولان

رئیس سازمان صمت فارس اظهار کرد: واقیعیت  این است که جهت رفع این مشکلات و تامین خواسته صنعت گران،  نیاز به بودجه هایی است که امیدواریم سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز در این راستا اقداماتی انجام داده تا مشکل حوزه زیر ساختی صنعت مرتفع گردد.

وی با تاکید بر اینکه دغدغه اصلی صنعت گران در حوزه های زیرساختی است که امیدواریم توسط  دستگاه‌های متولی پیگیری و برطرف شود، افزود: مشکلات اقتصادی و تعطیلی برخی واحدهای تولیدی به خاطر معوقات بانکی نیز یکی دیگر از مشکلات موجود بر سر راه صعنعت گران است.

تامین زیرساخت شهرک های صنعتی اصلی ترین گام در توسعه صنعت فارس/ بیش از ۶۰۰ طرح تعطیل و نیمه تعطیل در استان وجود دارد

راه اندازی واحد های تعطیل و نیبمه تعطیل از اولویت های مهم صنعت فارس

ایزدی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه یکی از اهداف مهمی که به صورت  متوالی در سال های مختلف داشتیم، راه اندازی واحدهای تعطیل، افزایش ظرفیت واحد های  نیمه تعطیل  و راه اندازی طرح های دارای پیشرفت فیزیکی بالا بوده است، عنوان کرد: امسال نزدیک به 110 طرح مهم صنعتی و معدنی داریم  که با اعتبار بالغ بر 53 هزار میلیارد ریال و با اشتغال زایی بیش از 4 هزار و 300 نفر به بهره برداری می رسند. اکثراین  طرح ها، طرح های صنایع بالا دستی است یکه بعد از احداث آنها، طرح های پایین دستی هم شروع به فعالیت می کنند.

 وی ادامه داد: به عنوان مثال یکی از طرح های بسیار بزرگ و خوب که در حال اجرا می باشد، نولید سیلیکن است  که در شهرستان مرودشت دنبال میشود که این طرح دانش بنیان بوده و تا کنون نیز پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی دارد و مقرر شده در تابستان این به بهره برداری برسد.

رئیس سازمان صمت فارس در پایان با اشاره به اینکه  بیش از 600 طرح تعطیل و نیمه تعطیل در استان وجود دارد، اظهار کرد: آنچه وزارت صمت بر عهده ما گذاشته، راه اندازی 160 واحد تعطیل و نیمه فعال است، اما هدف گذاری ما انجام 220 داحد می باشد و تلاشمان بر این است که  به  این عدد برسیم .

پایگاه تحلیلی خبری شیرازه در بخش سوم این گفتگو به مباحث مربوط به بازار، گرانی ها و نظارت هایی که کم رنگ است پرداخته که در روزهای آتی منتشر خواهد شد.

 انتهای پیام/س



نظرات بینندگان