کد خبر: ۱۵۴۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خبرداد:

آتش سوزی در ساختمان مسکونی و نجات سی شهروند توسط آتش نشانان

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیرازگفت کبا تلاش آتش نشانان، سی شهروند که در آتش سوزی ساختمان مسكونی خیابان سبحانی در وضعیت خطرناکی گرفتار شده بودند نجات یافتند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،محمد هادی قانع رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیرازگفت:  ساعت ۶:۴۴ دقیقه صبح امروز نهم خرداد ماه شهروندان در تماس تلفنی با سامانه 125 از مشاهده آتش سوزی در یك ساختمان مسكونی در خیابان سبحانی، خبر دادند كه ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز پس از دریافت اطلاعات از سوی شهروندان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های ۵ و ۲  و گروه امداد و نجات را سریعا به سوی محل حادثه اعزام کردند.

وی در بیان گزارش این حادثه این چنین افزود: کابین آسانسور در طبقه همکف یک ساختمان شش طبقه مسکونی به علت  اتصالی برق طعمه شعله های آتش شده و كاملا شعله ور بود و به دلیل رخ داد این حادثه در چاهک آسانسور دود بسیار غلیظی به طبقات ساختمان سرایت کرده بود.

قانع با اشاره به اینكه چاهک آسانسور مانند یک هواکش عمل کرده و سریعا دود های ناشی از حریق را انتقال داده بود، افزود: ساکنین این ساختمان که شامل افراد جوان، میانسال، کودکان و یک نفر معلول جسمی بودند در وضعیت خطرناکی در میان دود ها گرفتار شده بودند.

 رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ادامه داد: با توجه به حساسیت عملیات تیم اطفایی سریعا به دو گروه تقسیم و ضمن اطفای حریق به نجات محبوسین مشغول شدند همچنین با تلاش آتش نشانان سی شهروند گرفتار بوسیله تجهیزات تنفسی به پایین ساختمان و محل امنی منتقل شدند.

قانع تصریح كرد: نیروهای آتش نشانی پس از مهار شعله های آتش، از پیشروی و گستردگی بیشتر آن جلوگیری كردند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش آتش نشانان به هیچ كدام از ساكنین آسیبی وارد نشد و تنها پنج نفر دچار دودزدگی شدند که توسط عوامل اورژانس در محل مداوا گردیدند
 آتش نشانان نیز ضمن مهار شعله های آتش و ایمن سازی كامل محله حادثه، موارد ایمنی را به ساكنین گوشزد كردند.


انتهی پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان