کد خبر: ۱۵۴۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۷ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۱

برگزاری اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شیراز

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر دوشنبه ۹ خردادماه با هدف شرکت در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی وارد شیراز شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، محمدمهدی اسماعیلی در بدو ورود به شیراز مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.

اسماعیل محبی‌پور معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس به نمایندگی از استاندار که در ماموریت کاری در تهران حضور دارد، با حضور در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استقبال کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به شیراز سفر کرده است.

یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، شناسایی و معرفی کتاب های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) و بخش ویژه حضرت مهدی(عج)، با انتشار فراخوانی از ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۰ همزمان با آغاز دهه کرامت شروع به فعالیت کرده است‌ و مراسم اختتامیه این جشنواره قرار است عصر امروز در حرم شاهچراغ (ع) برگزار شود.

اسماعیلی پیش از این در چهارشنبه ۲۱ مهرماه نیز همزمان با هفتمین سفر استانی دولت سیزدهم به فارس سفر کرده بود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به شهرستان‌های پاسارگاد و ارسنجان فارس سفر و مسائل این شهرستان‌ها را به نمایندگی از رئیس‌جمهوری بررسی کرد.

یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، شناسایی و معرفی کتاب های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) و بخش ویژه حضرت مهدی(عج)، با انتشار فراخوانی از ۲۲ خردادماه ۱۴۰۰ همزمان با آغاز دهه کرامت شروع به فعالیت کرده است.

بنا بر این گزارش، این جشنواره که از ششمین دوره خود زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شده، طی ۵ سال اخیر با افزایش چشمگیر آمارهای کمی و کیفی همراه بوده، بدون تردید می‌تواند نقش مهم و قابل ملاحظه در ترویج و گسترش و تعمیق فرهنگ پربار رضوی و ولایی ایفا کند.


انتهای پیام/س

نظرات بینندگان