کد خبر: ۱۵۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
در پنج سال اخیر صورت گرفت:

جذب ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه خارجی در فارس

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: در سه دهه گذشته تاکنون سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار و در پنج سال اخیر نیز دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این استان جذب شده است.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه،بابک دائی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس،با بیان اینکه در سه دهه گذشته تاکنون سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار و در پنج سال اخیر نیز دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این استان جذب شده است، گفت: از این میزان جذب دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری مربوط به پنج سال اخیر است که هشت طرح به ارزش ۴۲ میلیون دلار پارسال جذب شده است.

وی افزود: از مجموع ۶۰ طرح سرمایه گذاری خارجی در زمینه انرژی خورشیدی، ساخت مسکن و صنایع و معادن، ۱۷ طرح به بهره برداری رسیده است.

دائی اظهار کرد: این سرمایه گذاری‌های خارجی عمدتا از کشور‌های ترکیه، امارات، چین، آمریکا، ایتالیا، قبرس، آفریقای جنوبی، کویت، قطر و افغانستان است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس،عنوان کرد: با توجه به الکترونیکی شدن درگاه ملی صدور مجوز سرمایه‌گذاری، این روند بسیار تسهیل شده است.

دائی ادامه داد: به منظور رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاران، تاکنون در جلساتی که به شکل هفتگی برگزار می‌شود ۸۵ درصد موارد مطرح شده بررسی و حل و فصل شده است.

وی بیان کرد: در بحث جذب اسناد مصوب خزانه، از مجموع یک هزار و ۸۷۶ میلیارد تومان، سال گذشته ۷۸۰ میلیارد تومان یعنی معادل ۶۰ درصد آن جذب شد.

دائی اظهار داشت: سال گذشته ۱۰۹ درصد درآمد‌های عمومی استان محقق شد (۹ درصد بیشتر از رقم مصوب در قانون بودجه)، درآمد‌های مالیاتی ۱۱۴ درصد تحقق و سایر درآمد‌ها ۵۵ درصد تحقق داشته است.

وی گفت: رقم مصوب درآمد‌های عمومی استان در سال ۱۴۰۰، پنج هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده که افزون ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد‌های عمومی واریزی به خزانه داشته ایم.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس، مانده سپرده بانک‌های دولتی و خصوصی استان در اسفند پارسال را ۱۶۱ هزار میلیارد تومان برشمرد و افزود: این عدد در اسفند ۹۹ حدود ۱۲۴ هزار میلیارد تومان بوده است.

دائی گفت: میزان مانده تسهیلات پرداختی ۱۱۰ هزار میلیارد تومان در پایان سال ۱۴۰۰ بوده که این عدد در سال ۹۹ حدود ۷۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: نسبت مصارف به منابع نیز در سیستم بانکی استان در پایان اسفند سال قبل ۸۵ درصد و پایان اسفند سال ۹۹، ۷۳ درصد بوده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس اظهار کرد: نرخ بیکاری استان در زمستان ۱۴۰۰، هشت و چهار دهم و نرخ تورم استان نیز در حالی که در فروردین سال ۹۹، ۴۰ و هفت دهم درصد بود، در فروردین ۱۴۰۰ به ۳۹ و هشت دهم درصد رسید.

انتهای پیام/ف


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان