کد خبر: ۱۵۴۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۲ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
در جلسه کارگروه رفع موانع تولید مطرح شد:

لغو مجوز احداث نیروگاه خورشیدی بوانات به دلیل سهل انگاری سرمایه‌گذار

مجوز احداث نیروگاه خورشیدی در بوانات به دلیل اینکه تا کنون هیچ اقدامی از سوی سرمایه‌گذار نشده و پروانه هم منقضی شده بود، به دستور استاندار لغو مجوز شد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، امروز ۱۰ خرداد ماه در چهارصد و چهل و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، بررسی و رفع موانع هشت واحد تولیدی در دستور کار جلسه قرار گرفت.

احداث نیروگاه خورشیدی در بوانات با 600 هکتار زمین و 388 میلیون یورو سرمایه‌گذاری که منجر به تولید 431 مگاوات برق می‌شود، یکی از دستورکارهای مهم این جلسه بود که برای تعیین تکلیف محل اجرای طرح مطرح شد اما از آنجا که تاکنون هیچ اقدامی از سوی سرمایه‌گذار نشده و پروانه هم منقضی شده بود، به دستور استاندار لغو مجوز شد.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در این زمینه اظهار کرد: مجوز شرکت لغو و فراخوانی برای سرمایه‌گذاری مجدد ارائه شود همچنین هزینه‌های انجام شده هم توسط سرمایه‌گذار جدید به وی پرداخت شود.
وی با بیان اینکه وضعیت برق در کشور خوب نیست و مکان انتخابی برای ایجاد نیروگاه نیز مناسب بوده است، گفت: اگر زمین دیگری مد نظر و بهتر باشد زمین را جابه‌جا کنید و اجازه دهید کار اتفاق بیفتد اما به دلیل عدم انجام تعهدات مجوز شرکت مرآت بین‌المللی بوانات لغو شود.

تعیین تکلیف هشت واحد تولیدی در کارگروه رفع موانع تولید

حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس نیز در حاشیه این جلسه با بیان اینکه این کارگروه با ۸ دستور کار برگزار و مشکلات و موانع هر واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت عنوان کرد: مباحثی که در این کارگروه عنوان شد،  در حوزه های مختلف از جمله بانک ها و امور مالیاتی بود

وی افزود مباحث دیگری از جمله تعیین تکلیف تسهیلات دریافتی تعیین تکلیف بدهی بانکی اقساط معوق تقسیط بدهی بانکی و تسهیلات درخواست افزایش توان برق مصرفی در جلسه مطرح پس از بحث و تبادل نظر توسط مدیران دستگاه‌های مرتبط نسبت به صدور مصوبات و رفع موانع تصمیماتی اتخاذ شد.

ایزدی با اشاره به اینکه تصمیم گیری و مصوبه هایی که در این کارگروه دنبال می شود به سرعت مورد بررسی قرار گرفته و تعیین تکلیف می گردند اظهار کرد جهت تسریع در امور ابتدا در سازمان صمت �ساتی با دستگاههای متولی و سرمایه‌گذاران برگزار می شود و بر اساس مسائل و مشکلات و بندهای قانونی هماهنگی های لازم صورت می گیرد و سپس در این کارگروه عنوان و مصوب می گردد

  رئیس سازمان صمت فارس در ادامه با توجه به رویکرد و تمهیدات لازم سازمان و دستگاههای ذی ربط در جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی افزود : رویکرد طرح و بررسی، حل و فصل ، رفع موانع ، کمک به حل مشکلات واحدهای اقتصادی در جلسات ،کارگروها ، تداوم بازدید های میدانی و تشکیل کمیسیون های مختلف استان در راستای جلوگیری از اختلا ل در روند فعالیت این گروه از واحدهای تولیدی، افزایش میزان ظرفیت لازم محصولات کیفی،  اشتغال پایدار و توسعه صادرات غیر نفتی است.

وی  با تاکید بر رفع مشکلات واحد‌های تولیدی اضافه کرد : حل مشکلات واحدهای اقتصادی استان گامی موثر در راستای بهبود بخش صنعت و تولید است که دراین فرآیند ضمن تعامل ، هم افزایی ، هماهنگی و همکاری تشکلهای بخش خصوصی و دستگاههای متولی از تمام ظرفیت‌های موجود  در استان و کشور برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی استفاده می‌کنیم.
 
ایزدی پایان گفت: به روز رسانی شرایط تولید، تقویت بخش صادرات، تأمین مواد اولیه و سرمایه در گردش، روان سازی امور از مهمترین مواردی است که با حل آنها می‌توان به تولید و اشتغال در این شرایط کمک کرد.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان