کد خبر: ۱۵۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران

در خلیج فارس مقابل احدی سر فرود نخواهیم آورد

دریادار تنگسیری با بیان اینکه اقتدار امروز نیروی دریایی مرهون شهید رودکی است، گفت: به عنوان نماینده مردم ایران در مقابل استکبار و دشمنان فرامنطقه‌ای در خلیج فارس سر فرود نخواهیم آورد
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، دریا دارعلیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران امروز 12 خرداد ماه در یادواره شهدای نیروی دریایی که در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد، با بیان اینکه شهید رودکی شهید دریا، زمین و یک شهید چند وجهی بود، عنوان کرد:شهید رودکی ولایت‌مدار و عاشق امام و ولی امر مسلمین بود، یک عشق قلبی عجیبی به اهل بیت داشت وقتی نام فاطمه زهرا برده می‌شد، تمام بدنش می‌لرزید و گریه می‌کرد عاشق امام حسین بود خود را به نوکری امام حسین می‌شناخت و به آن افتخار می‌کرد.

وی افزود:این شهید بزرگوار ارادت خاصی به امامین انقلاب داشت و در مبارزه با گروهک منافقین در شهر شیراز، حتی وقتی برادران حزب‌الله نمی‌توانستند در شهر حاضر شوند پیشقدم بود، با اراذل و اوباش مقابله می‌کرد و روی ناموس خود و ملت حساس بود. فردی با اراده که وقتی یک پروژه نظامی را شروع می‌کرد از ابتدای شروع پروژه روزه می‌گرفت تا اینکه به نتیجه برسد.

دریادار تنگسیری ادامه داد: در فتنه 78 با ماشین شخصی خودش با امکانات خودش مبارزه با این فتنه را  فرماندهی می‌کرد؛ این شهید را باید پدر غواصی در کل سپاه دانست ضمن اینکه غواصی را در نیروی دریایی شروع کرد و در نیروی زمینی نیز اقدامات موثری انجام داد. وی نمونه بارز وحدت سپاه و ارتش بود، به گونه ای که هیچگاه بین سپاه و ارتش فرقی قائل نبود و ارتشی و سپاهی او را دوست داشتند؛ شهید رودکی کسی بود که با 2 سید بزرگ مقاومت یعنی سید عباس موسوی و سید حسن نصرالله هم عصر بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه سید حسن نصرالله عباراتی که درباره این شهید دارد همان است که درباره شهید سلیمانی می‌گوید؛ حتی شهید سلیمانی گفت شروع‌کننده کار من در مقاومت و آشنایی با سیدحسن نصرالله توسط شهید رودکی انجام شد، امروز نیز اقتداری که در دریا داریم مرهون این شهید است.

سردار تنگسیری عنوان کرد: درگیری‌های لبنان که صورت گرفت شهید رودکی رفت و با اینکه مسئول عملیات دریایی سپاه بود اما در درگیری‌ها و نخستین پیروزی لبنان نیز تاثیر به سزایی داشت،  این حضور سبب شد که مورد توجه و تهدید موساد قرار بگیرد. شهید رودکی با پای گچ گرفته در عملیات شرکت می‌کرد و این چنین روحیه جهادی داشت خیلی قاطع مقابل دشمن می‌ایستاد ترس برای این مرد معنا نداشت. چندین بار زخمی شده بود اما همچنان با روحیه قوی و جهادی در جبهه‌ها حضور داشت.


فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: 2 روز قبل از شهادتش تازه از لبنان آمده بود که گفت «از خدا خواستم شکلات‌پیچ برگردم چون همه دوستان شهیدم رفتند» و گفته بود که کنار شهید مجید سپاسی را برایش آماده کنند گویا از شهادت خود خبر داشت دشمن فهمید چه کسی را از ما بگیرد.

وی تصریح کرد: غیرت حاج عبدالله زبانزد بود به همه از جیب خودش پول قرض می‌داد، حاج عبدالله رودکی هیچ‌گاه اضافه کار نگرفت و هیچ وقت به وقت اداری کار نکرد بلکه شب تا روز کار می‌کرد و این را روز قیامت شهادت می‌دهم که شب و روز نداشت. اهل صدق بود؛ یک شهید زنده است 22 سال پیش شهید شد اما مثل اینکه دیروز شهید شده است.

سردار تنگسیری با بیان اینکه دشمن به صورت مستقیم حریف حاج عبدالله‌، استوار، سردار اسکندری و بسیاری دیگر از شهدا نمی‌شد، اظهار کرد: به همین دلیل دشمنان به نامردی اینها را شهید کردند و خیال می‌کنند که از شهادت می‌ترسیم در حالی که ولله شهادت آرزوی ما است

تنگسیری با تاکید بر اینکه درباره این شهید هر چه گفته شود کم است، تصریح کرد: اما دشمن بداند شهید رودکی زنده است اقتداری که شهید رودکی در نیروی دریایی ایجاد کرد سبب شده که امروز در همه آب‌ها و اقیانوس‌ها اقتدار نیروی دریایی محسوس باشد، امروز اقتداری در نیروی دریایی سپاه ایجاد شده که رعب و وحشت بر دل دشمنان انداخته است‌.

فرمانده نیروی دریایی سپاه  پاسداران گفت: به عنوان نماینده مردم ایران در مقابل استکبار و دشمنان فرامنطقه‌ای در خلیج فارس سر فرود نخواهیم آورد، ما از مرگ نمی‌ترسیم چون فرمانده ما شهید رودکی این ویژگی را داشت و به نیروی دریایی تسری داده است.

سردار تنگسیری عنوان کرد: اگر در این راه مقاوم بایستیم دشمن هیچ غلطی نمی‌کند، کلید ولایت و پشتیبانی از ولایت را باید همواره در مشکلات به کار ببریم پیامبر (ص) هم سختی زیاد کشید اما باید ایستاد و مقاومت کرد؛ ما هم تابع پیامبر(ص) هستیم و نتیجه مقاومت بدون شک پیروزی است.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان