کد خبر: ۱۵۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
استاندار فارس تاکید کرد:

رونق گیاهان دارویی از اولویت‌های مدیران متولی باشد

ایمانیه بر لزوم توجه ویژه به بحث گیاهان دارویی تاکید کرد و از مدیران جهاد کشاورزی و علوم پزشکی خواست تا این موضوع را در اولویت‌های یک تا پنج کاری خود قرار دهند.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در جلسه ستاد گیاهان دارویی ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته خواستار توجه ویژه‌تر به این موضوع شد و گفت: اهمیت گیاهان دارویی آنگونه که شایسته است نه در بین مدیران، نه تولیدکنندگان و نه نیازمندان جا نیفتاده است.       

وی با تاکید بر اهمیت گیاهان دارویی خواستار اولویت دادن به این حوزه شد و اظهار کرد: این گیاهان در حوزه اجرای عدالت به دلیل وسعت، ایجاد اشتغال و بهره‌مندی از علم و دانش، برکت دارد و لذا باید به جهش در این حوزه فکر کنیم.      

ایمانیه با اشاره به اینکه در بحث سرمایه‌گذاری گیاهان دارویی نیاز به پیگیری‌های جدی‌تری داریم، افزود: اگر سرمایه‌گذار به درستی توجیه شود می‌تواند در حوزه به ثمر نشستن گیاهان دارویی در استان بسیار موثر واقع شود.      

استاندار فارس ایجاد پالایشگاه گیاهان دارویی و ایجاد پایانه را در این راستا مهم خواند و با اشاره به اینکه درصد بالایی از مواد اولیه گیاهان دارویی از خارج وارد می‌شوند گفت: قطعا این موضوع باید برطرف شود و استان فارس با ظرفیت بالایی که در حوزه گیاهان دارویی دارد نباید وارد کننده باشد.         

نماینده عالی دولت در فارس بر ایجاد ۶ دفتر و در نظر گرفتن ۶ کارشناس برای ۶ محصول برتر استان به لحاظ تولید و درآمدزایی در حوزه گیاهان دارویی تاکید کرد و گفت: اتاق بازرگانی هم باید در این راه کمک کند و بازاریابی انجام دهد تا کار به نتیجه برسد.       

استاندار فارس در ادامه بر سوق دادن پایان‌نامه‌های دانشجویی به سمت و سوی گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: بحث ایجاد پالایشگاه را جدی بگیرید و برای اختصاص زمین به پالایشگاه و پایانه پیشنهادهای خود را ارائه کنید.         

وی همچنین از آمادگی جهت انعقاد قرارداد با شستا خبر داد و در پایان نسبت به توجه به گونه‌های در حال انقراض هشدار داد و خواستار ارائه راه حل جهت پیشگیری از انقراض گونه‌های در حال انقراض گیاهان دارویی شد.

 انتهای پیام/س
نظرات بینندگان