کد خبر: ۱۵۴۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

وضعیت مبهم پتروشیمی‌ها در استان فارس باید تعیین‌تکلیف شود

عسکری گفت: برخی‌ها هم در حالی که هنوز هیچ پتروشیمی ایجاد نشده است تاکید بر ایجاد صنایع پایین‌دستی دارند که انتظار داریم در این زمینه طبق یک برنامه زمان‌بندی این موضوع تعیین‌تکلیف شود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی در نشست تخصصی نمایندگان فارس با استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در رابطه با اهمیت اشتغالزایی و توسعه همه‌جانبه فارس در حوزه‌های مختلف تأکید و برگزاری شوراهای راهبری در حوزه‌های مختلف را مثبت ارزیابی کرد ‌و گفت: اگر این جلسات خروجی نداشته باشد و طبق یک نقشه راه و دستور کار مناسب تشکیل نشود قطعا ما به اهداف مدنظر نخواهیم رسید و فقط وقت را تلف می‌کنیم.

وی در رابطه با اهمیت برنامه‌ریزی در شورای راهبردی آب افزود: طرح و برنامه‌ها باید کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت باشد که در حوزه آب نحوه تامین و انتقال منابع آبی با یک برنامه‌ریزی مشخص دنبال شود.

عسکری با اشاره به وضعیت پتروشیمی‌ها در استان فارس، گفت: حدود ۱۲ سال است که فرآیند احداث پتروشیمی‌ها آغاز شده و به مردم وعده ساخت و بهره‌برداری آن را داده‌ایم اما کارشکنی می‌شود و پاسخگویی مناسبی هم در این زمینه وجود ندارد؛ چراکه از منظر پدافند غیرعامل هم که به موضوع پتروشیمی‌ها نگاه کنیم کاملا توجیه ساخت و توجیه اقتصادی اینگونه صنایع در استان فارس که نزدیک به دریاست، وجود دارد.

وی افزود: برخی‌ها هم در حالی که هنوز هیچ پتروشیمی ایجاد نشده است تاکید بر ایجاد صنایع پایین‌دستی دارند که انتظار داریم در این زمینه طبق یک برنامه زمان‌بندی این موضوع تعیین‌تکلیف شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در رابطه با اهمیت امنیت سرمایه‌گذاری، اظهار داشت: جذب سرمایه‌گذار باید همراه با تسهیل در بروکراسی اداری و رفع موانع بانکی باشد.

عسکری با گلایه از ترک فعل برخی از مدیران بانکی گفت: متاسفانه در برخی از بانک‌ها میزان اعطای تسهیلات متناسب با تکالیف قانونی نیست که باید این رویه تغییر و اصلاح شود.

نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی هماهنگی دولت و مجلس در این استان را یک قابلیت و فرصت برای فارس دانست و گفت: جلسات باید از فضای گفتمانی خارج شود و بایستی در مسیر توسعه نیز روند اداری را با یک برنامه‌ریزی مشخص تسهیل کنیم تا از سایر استان‌ها عقب نباشیم.

وی در رابطه با وضعیت نرخ بیکاری هم اشاره‌ای کرد و گفت: استان فارس به دلیل موقعیت جغرافیایی و سایر مخاطرات، مستعد آسیب‌های اجتماعی است که باید این فضا را با ایجاد اشتغال و سایر فرصت‌های شغلی نیز فراهم کنیم تا وضعیت نامناسب بیکاری در فارس بهبود پیدا کند.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان