کد خبر: ۱۵۴۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
مدیرکل بنیاد مسکن فارس:

ظرفیت‌های تولید مسکن جنوب فارس نباید مغفول بماند

زمانی بر لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های تولید مسکن و توسعه روستایی در شهرستان‌های جنوب استان تاکید کرد و گفت: بسیاری از طرح‌های تولید مسکن در این مناطق شاخص ساز و برجسته است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، عطاءالله زمانی در دیدار با نماینده مهر و لامرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرصت‌های بهره گیری از اعتبارات مناطق مستعد و داری نفت و گاز، بیان کرد: شهرستان‌های مهر و لامرد از جمله مناطقی است که از این ظرفیت‌ها برخوردار است.وجود منابع نفت و گاز در لامرد زمینه ساز تولید ثروت در این مناطق خواهد بود و باید با بهره گیری از این ظرفیت در راستای تولید مسکن، پیشبرد طرح ملی مسکن و تامین مسکن برای اقشار نیازمند بیشتر بهره برد.

وی  افزود: بنیاد مسکن با اجرای طرح‌های بهسازی و توسعه معابر روستایی، صدور اسناد مالکیت در شهرها و روستاها با مشارکت ثبت اسناد و املاک، مقاوم سازی بافت‌های فرسوده روستایی و اعطای زمین به زوج‌های جوان زمینه ساز توسعه و محرومیت زدایی در مناطق کمتر برخوردار فارس است.

زمانی با بیان اینکه مقایسه وضعیت و شرایط گذشته و حال این دو شهرستان گواه موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در رفع محرومیت در این مناطق است، گفت: با وجود تمام موفقیت‌های چشمگیری که در آبادانی‌های پس از انقلاب انجام شده اما متاسفانه همچنان حجم محرومیت‌ها بالا است و میلطبد با کمک نمایندگان در تامین منابع مالی و اعتبارات و تلاش مسوولان محلی سرعت بیشتری به اجرای طرح‌های توسعه و محرومیت زدایی در این مناطق دهیم.

مدیر کل مسکن فارس اضافه کرد: با فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم در این مناطق رونق اقتصادی قابل توجهی ایجاد می‌شود و اشتغال جوانان به عنوان حیاتی ترین نیاز جامعه تامین خواهد شد. لامرد و مهر  به دلیل داشتن منابع و سرمایه‌های فراوان یکی از سرمایه‌های گرانبهای استان فارس و کشور  است  با حل مشکلات پیش رو و رونق این منطقه منافع بسیاری برای استان فارس تامین خواهد شد.

وی همچنین گزارشی از تهیه و بازنگری طرح روستایی از ابتدا تا کنون ارائه داد و گفت: در سالهای گذشته در ۱۰۳ روستای   شهرستان لامرد  و در سال گذشته در ۷ روستا طرح‌های هادی اجرا شده است.اجرای بهسازی در روستاها نیز در سالهای گذشته در ۶۷ روستای شهرستان لامرد و در سالی که گذشت در ۳۰ روستا اجرا شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های مهر و لامرد نیز با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن اظهار کرد: تنها در صورت همگرایی تمام نیروها و استعدادها می‌توانیم شاهد توسعه متوازن استان و شهرستانی‌های مختلفی از جمله مهر و لامرد باشیم.

موسوی عنوان کرد: بنیاد مسکن با پیشبرد طرح‌های تامین مسکن شهری و روستایی گام‌های موثر در این عرصه برداشته است و لازم است با تداوم توسعه و محرومیت زدایی شاهد ایجاد سهم عادلانه در توسعه این مناطق باشیم.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان