کد خبر: ۱۵۴۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
به بهانه سی و سومین سال هجرت آفتاب:

امام خمینی (ره) یک حقیقت همیشه زنده است

امام خمینی(ره) ارزش‌های اسلامی و ایرانی را در کشور احیا و با رهبری بی‌ بدیل خود نهضت بیداری اسلامی را به جهان صادر کرد و ایران و ایرانی را از یوغ استبداد و استکبار رهایی بخشید.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه،روح الله موسوی خمینی؛رهبری ساده زیست و مردمی که به عنوان نه تنها یک سیاستمدار بلکه یک عالم بزرگ دینی و یک مجاهد خستگی ناپذیر، با ایمان و اعتقاد و آزادگی راه مبارزه با بی عدالتی و ظلم را هموار و حکومت ستم شاهی را ویران کرد.

میخواهم از سیزدهم خرداد بگویم روزی که تمامی شبکه های تلویزیونی و رادیویی مردم را برای شفای امام به دعا دعوت مینمود اما در اولین ساعات روز چهاردهم خرداد، اخبار ساعت ۷/۳۰رادیو غمگین ترین روز ایران را رقم زد.

روح بلند رهبر مسلمانان جهان به ملکوت اعلا پیوست

با ارتحال امام خمینی، گویی زلزله ‏ای عظیم رخ داده است، بغضها ترکید،سرتاسر ایران و همه کانون های آزاده ایی که در جهان با نام و پیام امام خمینی آشنا بودند، یکپارچه گریستند و بر سر و سینه زدند.دیگر تهران با آن عظمتش در مقابل خیل عظیم دوستداران آن حضرت کم آورده بود تهران به آن بزرگی جای سوزن انداختن نداشت کشور ایران یکپارچه سیاه پوش شده بود وداع با امام شهدا واقعا سخت بود اکنون خمینی کبیر در کنار یاران شهیدش به آرامش رسیده بود. 

هیچ قلم و بیانی قادر نبود عمق حادثه و امواج احساسات غیرقابل کنترل مردم را در آن روزها توصیف نماید. روز چهاردهم خرداد 1368، مجلس خبرگان رهبری، تشکیل گردید و پس از قرائت وصیتنامه امام خمینی توسط حضرت آیت ‏الله خامنه‏ ای که دو ساعت و نیم طول کشید، بحث و تبادل نظر برای تعیین جانشینی امام خمینی و رهبری انقلاب اسلامی آغاز شد و پس از چندین ساعت، سرانجام حضرت آیت ‏الله‏ خامنه ‏ای (رئیس جمهور وقت) به اتفاق آرا برای این رسالت خطیر برگزیده شد.

به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) خبرنگار شیرازه گفتگویی با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز  انجام داده است.

وی به ویژگی های امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی شخصیتی بود که احیاگر اسلام، مُجَدِدقرآن، مکتب اهل بیت و دستوراتی بود که داشت به فراموشی سپرده میشد احیاگر اسلامی که تنها پوسته ایی  در ظاهر از آن مانده بود که آن را زنده نگه داشت.

طاهری با بیان اینکه حکومت های پادشاهی  یکی پس از دیگری در دوران ستم شاهی با قدرت به دنبال نابود کردن حقیقت و واقعیت بودند افزود: امام خمینی (ره) بود که باعث شد حقیقت و واقعیت برای ملت ایران آشکار شود.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز در ادامه بیان کرد: امام خمینی انسان بسیار بزرگواری بودند که از همه چیز گذشتند تا اسلام زنده شود و همانطور که ائمه برای زنده نگه داشتن مکتب اسلام تلاش کردند وجود مقدس امام راحل  هم همین معنا را داشت و با اخلاق و رفتار خود اسلام را زنده کردند.

وی از شجاعت و اخلاق امام خمینی (ره )سخن گفت و افزود: اخلاق و شجاعت و اخلاص امام در گوشت و پوست مردم دوانده شد و به  مردم شجاعت و جرات دادند تا در مقابل دشمنان خدا بایستند و مقابله کنند و خم به ابرو نیاورند.

این مقام مسئول  با بیان اینکه امام خمینی(ره) از شخصیت‌تاثیرگذار تاریخ معاصر ایران است افزود:   انقلاب اسلامی ایران که برپایه شعارهای اصیل استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به پیروزی رسید که  از دستاوردهای رهبری  امام خمینی (ره) است.

طاهری از حماسه هشت سال دفاع مقدس یاد کرد و گفت: اگر امام نبود جوانان و نو جوانان این حماسه بزرگ را  خلق نمیکردند چرا که این شجاعت و اخلاص امام بود که جوانان الگوی خود قرار داده و باعث شد که رخت خواب های پر از ناز و نعمت خود را رها کنند و برای دفاع از اسلام از همه چیز بگذرند.

وی با بیان اینکه زی طلبگی(سبک زندگی) امام باعث امیدوار شدن فقرا شد، افزود: زی طلبگی ، ساده زیستی ، اخلاص امام خمینی بود که باعث شد فقرا و کوخ نشینان در جامعه  به مکتب اسلام و اهل بیت امیدوار شوند؛همچنین موجب گردید کوخ نشینان را به اوج رساند و به جوامع بشری فهماند که این فقرا هستند که اداره جوامع دست آنهاست.

 طاهری با بیان اینکه امام  خمینی یک اسوه تکرار نشدنی تاریخ است افزود: ایشان همیشه در حد پایین ترین افراد جامعه زندگی می کردند، در حالی که امکان زندگی در شرایط مالی بهتر برایشان فراهم بود، اما ساده زیستی را برگزیده بودند.

این مقام مسئول بیان کرد:امام خمینی(ره) ارزش‌های اسلامی و ایرانی را در کشور احیا و با رهبری بی‌ بدیل خود نهضت بیداری اسلامی را به جهان صادر کرد و ایران و ایرانی را از یوغ استبداد و استکبار رهایی بخشید.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز  با بیان اینکه وحدت و انسجام از مسائل مهم و مورد تأکید دین اسلام است عنوان کرد : وحدت و اتحاد  که  در آیات قرآن و احادیث ائمه به آن سفارش شده و در مقابل تفرقه و اختلاف نهی شده است. بر همین اساس امام خمینی به این مسأله اساسی توجّه داشته اند و به وحدت ملّی در داخل کشور و بین عموم مردم و به انسجام اسلامی بین ملّتهای مسلمان سفارش نموده اند.

وی  در ادامه  به رهبر معظم انقلاب اشاره کرد گفت: هنور هم بزرگی روح نفس امام خمینی را ملت غیور و بزرگ ایران به دنبال دارند چرا که کشور ایران  مقام معظم رهبری  حضرت آیت الله خامنه ای را به عنوان رهبر دارد و این بهترین عنایت الهی است.

انتهای پیام/ف


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان