کد خبر: ۱۵۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
سخنان مقام معظم رهبری به مناسبت سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)؛

امام بزرگوار، روح جمهوری اسلامی است/گرایش امروز مردم به انقلاب و دین از روز اول انقلاب بیشتر است

سخنرانی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی امروز شنبه ۱۴ خرداد آغاز شد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، همزمان با سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل امروز شنبه ۱۴ خرداد ماه، رهبر معظم انقلاب با حضور سران قوا، مسئولان کشوری و لشگری، روحانیون، قشرهای مختلف مردم، مهمانان خارجی و عاشقان امام راحل(ره) در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره)  به سخنانی پیرامون ویژگی های اخلاقی حضرت امام خمینی(ره) و شاخص های انقلاب اسلامی پرداختند.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و مداحی در سوگ پیر جماران و قرائت زیارتنامه امام خمینی (ره) از دیگر برنامه های آغازین این مراسم بود.

پس از سخنرانی و خیر مقدم حجت الاسلام سید حسن خمینی تولیت حرم امام راحل، همه شیفتگان و زائران مرقد مطهر حضرت امام خمینی به سخنان مهم  رهبر فرزانه انقلاب گوش جان می سپارند.

رهبر معظم انقلاب با استقبال حاضران وارد جایگاه سخنرانی در حرم مطهر امام راحل شد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش شیرازه، سی و سومین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی پس از ۲ سال وقفه  (بواسطه فراگیری ویروس کرونا)  امسال با  رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار میشود.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مراسم یکی از ویژگی های مهم انقلاب اسلامی را مردمی بودن آن برشمردند.

مهم‌ترین محورهای این سخنرانی در ادامه آمده است:

نسل کنونی انقلاب و نسل جوان امام(ره) را به درستی نمی شناسند و عظمت آن را نمی دانند، امام(ره) را با امثال بنده مقایسه می کنند در حالی که فاصله بسیار زیاد است و فاصله نجومی است

نسل جوان و هوشمند ما به یک نرم افزار واقعی احتیاج دارد

نسل جوان و هوشمند ما به یک نرم افزار واقعی احتیاج دارد برای اینکه راه انقلاب را درست طی کند؛ این نرم افزار که می تواند شتاب دهنده، کمک کننده و تحول آفرین باشد، درس‌های امام(ره) است

امام بزرگوار، روح جمهوری اسلامی است و اگر این روح از جمهوری اسلامی گرفته شود و مورد بی توجهی قرار گیرد نقشی بر دیوار باقی خواهد ماند

اولین نکته در باره امام،‌ رهبری بزرگترین انقلاب تاریخ انقلاب‌هاست. از همه انقلاب‌ها معروف‌تر، انقلاب کبیر فرانسه در 1789 میلادی و بعد، انقلاب شوروی در 1917 است،‌ اما انقلاب اسلامی از این دو نیز بزرگ‌تر است و این دلایل گوناگونی دارد

در این ۴۳ سال نزدیک به ۵۰ انتخابات در کشور برگزار شده، مردم انتخاب می‌کنند و رأی می‌دهند و این عظمت انقلاب است، امام رهبری چنین انقلابی بود

حضور معنویت در انقلاب کوچک و بزرگ قبل از انقلاب مردم ما مفقود بود، جنبه معنوی انسان که نیاز اساسی انسان است به کلی مفقود بود. انقلاب اسلامی هم به جنبه مادی انسان و هم به معنویت انسان توجه دارد

آن دست قدرتمند، شخصیت پولادین و دل مطمئن و زبان ذوالفقارگونه که قشرها را وارد میدان کرد، آن عبارت از خمینی عظیم بود

 امام راهکار را نشان داد، یأس را از آن‌ها دور کرد، هیچکس در این کشور قادر به این کار نبود. احدی قادر نبود این کار بزرگ را به دوش بکشد و به منزل برساند. او بود که توانست این کار را بکند.

زیربنای همه فعالیت های امام(ره) «قیام للّه» بود و هدف قیام للّه در تمامی دوران اقامه حق، عدل و قسط و ترویج معنویت است

ذات جمهوری اسلامی با ظلم مخالف است

در همه سرفصل های مکتب امام(ره) موفقیت های بزرگی پیدا کردیم، اگر کسی آن را انکار کند قطعا بی انصافی کرده است، البته ناکامی ها هم کم نبوده است

مکتب درست است، نقشه درست است، راه درست است، رهرو بایستی درست حرکت کند

ذات جمهوری اسلامی با ظلم مخالف است و ظالم را با خود مخالف می‌کند

مهم ترین امید دشمن دل بستن به اعتراضات مردمی است طوری که مردم را در مقابل جمهوری اسلامی قرار دهند اما این محاسبه دشمن هم مانند بسیاری از محاسبات دشمن غلط است

تصور اینکه می‌توانند مردم را در مقابل جمهوری اسلامی قرار دهند غلط است چراکه جمهوری اسلامی خیلی به عامل مردم اهمیت می‌دهد

مشاوران آمریکایی‌ها، ایرانی‌های خائنی هستند که به آنها مشاوره غلط می‌دهند و اینها نه تنها به کشور خود که حتی به آمریکایی ها هم خیانت می‌کنند چراکه بدون اطلاع صحیح به آنها مشاوره می‌دهند و در نهایت هم شکست می‌خورند

در داخل هم یک عده ساده لوح اما محدود این سخنان را قبول و تکرار می‌کنند.

گرایش امروز مردم به انقلاب و دین از روز اول انقلاب یقینا بیشتر است اگر کسی می‌خواهد آن را بفهمد به تشییع میلیونی شهید سلیمانی نگاه کند.

بدن قطعه قطعه شده آن شهید به وسیله میلیون‌ها انسان بدرقه شد، یک فرد انقلابی و مجاهد که برای جمهوری اسلامی جان خود را کف دستش گرفته بود، مردم اینجور برایش احترام کردند.

مرحوم آیت‌الله بهجت یک فقیه عارف و معنوی بود؛ در تشییع  و بدرقه او به سوی بهشت، مردم قم این شهر را لبریز کردند و از دیگر شهرها هم به قم رفتند.

محاسبه شمن باز هم غلط از آب درامد

جزء دوم این کار هم این است که محاسبه دشمن در این مسئله هم، مثل خیلی از محاسبات آنها غلط است.

از آن وعده‌های شش ماهه دشمن برای سقوط انقلاب، بیش از 80 تا شش ماه گذشته و نهال نازک آن روز جمهوری اسلامی، امروز یک درخت تناور شده است و امروز هم این محاسبه غلط است که خیال کنند می‌توانند ملت ایران را در مقابل نظام اسلامی قرار دهند. 

این اشتباه را به این دلیل مرتکب می‌شوند که مشاورینی دارند که همان ایرانیان خائنی هستند که به آنها مشورت می‌دهند! این مشاورین خیانت‌کار، به کشور خودشان که خیانت می‌کنند، ‌اما به آنها هم خیانت می‌کنند که بدون اطلاع صحیح مشورت می‌دهند.

یکی از این مشورت‌های غلط، این است که می‌گویند روی مردم ایران برای مقابله با نظام اسلامی حساب کنید! 

 آنها (آمریکایی‌ها) روی این مشاوره‌های غلط حساب می‌کنند و در مجلس سنایشان صحبت می‌کنند و در داخل هم عده‌ای ساده‌لوح اظهارنظر می‌کنند که مردم نسبت به دین و روحانیت بی‌اعتقاد شده‌اند.

 اعتقاد مردم و گرایش آنها به دین و انقلاب، امروز از اول انقلاب بیشتر است؛‌ اگر کسی می‌خواهد این را بفهمد، به تشییع میلیونی شهید قاسم سلیمانی نگاه کند.

 در بین آحاد مختلف کشور اعم از سیاسی و هنرمند و ورزشکار، چه کسی است که وقتی از دنیا برود، مردم اینطور برایش احساسات به خرج بدهند؟

 در همین سرودی که این روزها پخش شده (سلام فرمانده) و اظهار ارادت به حضرت بقیة‌الله (عج) است، مردم چه اظهار شوق و همراهی می‌کنند، پیر و جوان و کودک و زن و مرد، همه در شهرهای مختلف اظهار ارادت کردند، آیا این دلیل روگردانی مردم از دین است یا برعکس؟

راهپیمایی‌های 22 بهمن و روز قدس چهل و سه سال است که با عظمت برگزار می‌شود و این دلیل وفاداری و مقاومت مردم و تاثیر درس امام (ره)‌ در آنهاست.

چند توصیه به فعالان عرصه انقلابی،‌ اجتماعی، سیاسی و اقتصادی

چند توصیه به فعالان عرصه انقلابی،‌ اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دارم؛ نگذارید ضد انقلاب و دشمن از انقلاب شما هویت‌زدایی کند‍! نگذارید حقیقت انقلاب را واژگون نشان دهند. جوان‌های هوشمند و فرزانه روی این فکر کنند.

مقام معظم رهبری  در ادامه اشاره ای به مسائل روز جامعه کردند و گفتند:نفت ایران را در سواحل یونان دزدی می کنند،دلاوران از جان گذشته جمهوری اسلامی جبران کرده و کشتی نفتی دشمن را ضبط می کنند وامپراطوری رسانه ای ایران را متهم به دزدی می‌کند! شما نفت ما را دزدیدید ما ازشما پس گرفتیم،پس گرفتن آن دزدی نیست،شما دزد هستید.

امروز که دشمن در صدد تخریب مسئولان انقلابی است وظیفه قدرشناسی وظیفه سنگینی است.

در مسئله آبادان یک وزیر سه چهار روز شبانه روز بر سر آن کار خودش می ایستد این کار خیلی مهمی است؛ رئیس جمهور و معاون او با آسیب دیدگان ملاقات کرده به آنها تسلی می‌دهند اینها با ارزش است بایستی قدرشناسی شود

عاملان خرابکاری ها چه در قضیه آبادان و قضایای دیگر باید مجازات شوند

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان اظهار کردند: امروز هنگام سخنرانی آقای حسن خمینی برخی سروصدا ایجاد کردند، این را همه بدانند که من با این کار مخالفم.

انتهای پیام/س




نظرات بینندگان