کد خبر: ۱۵۴۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۱ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۱

بیانیه سازمان بسیج هنرمندان استان فارس در اعتراض به حواشی جشنواره کن

بیانیه ۶۱۵ نفر از بانوان هنرمند و فعال فرهنگی عضو خانه ی بانوان هنرمند سازمان بسیج هنرمندان استان فارس در اعتراض به حواشی جشنواره کن
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه،بیانیه ۶۱۵ نفر از بانوان هنرمند و فعال فرهنگی عضو خانه ی بانوان هنرمند سازمان بسیج هنرمندان استان فارس در اعتراض به حواشی جشنواره کن است.

بیانیه صادر شده به این صورت است؛

بسم الله الرحمن الرحیم 

با درود و سلام به پیشگاه حضرت رسول اکرم "صلی الله علیه و آله و سلم" و خاندان مکرم و معظمش که پرچمداران حقیقی آزادگی و کرامت انسانی و ستارگان فروزان در مسیر هدایت بشر بوده و هستند و  درود بیکران به روح معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی"ره" و همه شهدای راه حق و حقیقت که به قیمت خون پاکشان مسیر سعادت دنیا و آخرت را ‌برای بازماندگان گشودند و درود به رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای "مدظله العالی" رهبر شجاع و مدبر آزادگان جهان اسلام

و اما بعد...

چنان که مستحضرید امروز جهان کفر با همه ی ابزارهای خود به نبردی بی سابقه با مظاهر تدین و ایمان برخاسته و در این راه همه دستگاههای فکری و فرهنگی را به استخدام در آورده است.

مع الاسف رسانه ای که باید در خدمت به فرهنگ و ارزشهای ناب بشری منادی آزادگی و تعالی انسان باشد، امروز به عنوان ابزاری کاملا سیاسی در اختیار جریان های نژادپرست و ضدانسانی قرار گرفته و تعریفی بدعت آمیز از هنر و هنرمند را به جهان عرضه کرده است و در ایران اسلامی نیز سینمایی که با ظهور انقلاب و در پرتو اندیشه های متفکرانی چون شهید سیدمرتضی آوینی بنا بود جلوه گاه ناب ترین حقایق و ارزشهای انسانی و الهی باشد با آغاز دهه هفتاد در ابتدا به شکلی خزنده و ناملموس و هم ا‌کنون به وضوح و روشنی به ابزاری ضدمردمی و ضد مصالح عمومی بدل شده است.

قدرت گرفتن قشری از افراد با تحصیلات و دانش کم که همه آمال و آرزوهایشان در غرب و زندگی لیبرالی خلاصه می شود و شبانه روز در فضای مجازی و حقیقی در حال لجن پراکنی علیه حکومت اسلامی و مردم انقلابی هستند و یک روز با فتواهای من درآوردی و روز دیگر با حمله به محافل و مجامع دینی و مذهبی و یک روز با تحقیر میهن و ملت خود حقیقت وجود خود را برملا می سازند.

اگر چه رشد فضای مجازی و توسعه کاربرد شبکه های اجتماعی سبب شده است مردم با چهره کریه بعضی به ظاهر  هنرمندان ضددین و ضدملت مواجه شوند اما قطعا این مهم ما را از لزوم شفاف سازی و مطالبه گری بی نیاز نمی کند.

در شرایطی که مردم در سخت ترین وضعیت اقتصادی و معیشتی هستند گروهی از فعالین سینما بدون هیچ دلیل منطقی بیشترین بهره های اقتصادی را برده و حتی از پرداخت مالیات معاف هستند و در عین حال در هر برهه ای به نحوی نمک به زخم مردم پاشیده و دل خانواده های معظم شهدا و دلسوزان انقلاب و نظام را به نحوی می رنجانند.

از حواشی و اظهار نظرات مضحک و بی پایه و صرفا تبلیغاتی این قشر در جشنواره های فیلم فجر و سایر جشنواره های داخلی که بگذریم متاسفانه بسیاری از این حرفهای بی پایه هم اکنون در حواشی و متن فستیوال های بزرگ بین المللی و در حضور صدها خبرنگار و میلیاردها بیننده و شنونده رسانه های جمعی زده می شود و هیچ عکس العمل و پیگردی در درون مملکت ندارد. این در حالی است که هزاران هنرمند انقلابی و پای کار نظام و فرهنگ متعالی ایرانی اسلامی هیچ تریبونی برای اظهار نظر و بیان تفکراتشان ندارند‌.

امضا کنندگان این بیانیه جمعی از بانوان هنرمند و فعالین فرهنگی استان پهناور فارس هستند  و با انتشار رسمی این بیانیه خواستار برخورد جدی و قانونی با کسانی هستند که نه تنها مقدسات دینی و ملی را به سخره گرفته اند بلکه با حیثیت ملی مردمی که بیش از چهار دهه سخت ترین شرایط را سربلند و مقاوم تحمل کرده اما حاضر نشدند عزت ملی را خدشه دار کنند، بازی می کنند.

در حال حاضر نگرانی از این است که جماعتی که تحت عنوان" سلبریتی" بیشترین انتفاع مالی را از بدنه فرهنگی کشور دارند و کمترین قرابت را با فرهنگ ملی خود نشان داده اند تا کجا باید ادامه دهند که دستگاههای نظارت کننده لازم ببینند تصمیمی عادلانه و صحیح در این موضوع اتخاذ کنند؟

آیا دولتی که با شعار ارزشهای انقلاب روی کار آمده است همچنان میخواهد شاهد ادامه یافتن روند اشتباه گذشته باشد و اجازه بدهد جریانی که از سالها‌پیش، اصلی ترین ترویج دهنده سبک زندگی غربی و غیراسلامی در جامعه بوده است امروز هم دست به تاراج عزت ملی زده و در مجامع بزرگ جهانی این مردم مقاوم و شهید داده و غیرتمند را در قاب مردمانی خسته، فقیر، بی اعتقاد، ظلم پذیر و بریده از ارزشها به تصویر کشد؟

بانوان هنرمند و فعالین فرهنگی استان فارس با انتشار این بیانیه خواستار اولا برخورد واضح، تاثیرگذار و جدی با چنین رفتارهایی شده و در ثانی خواستار ایجاد فرآیند عادلانه سیاسی و نظارتی برای پیشگیری از تکرار چنین خیانتهای آشکاری هستند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته 

۱۴خرداد۱۴۰۱
شیراز؛ سومین حرم اهل بیت علیهم السلام
سازمان بسیج هنرمندان استان فارس


انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان