کد خبر: ۱۵۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۲ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
استاندار فارس:

نقش شورای راهبردی مشورتی و تصمیم‌سازی است

ایمانیه نقش شورای راهبردی را مشورتی و راهبردی با هدف برنامه‌ریزی توسعه‌ای دانست و بر لازم الاجرا بودن مصوبات این شورا تاکید کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،محمدهادی ایمانیه  استاندار فارس در جلسه شورای راهبردی ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و شهدای ۱۵ خرداد، گفت: شهدا  ناظر و شاهد بر اعمال ما هستند.

وی افزود: همدلی و هم افزایی اکنون در بین ارکان حاکمیتی استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دستگاه های اجرایی  کاملا ملموس است تا  پیشرفت و توسعه استان محقق شود.

ایمانیه راه اندازی شورا های راهبردی استان را تدبیر  مناسب و بسیار خوبی دانست و بیان کرد: ایجاد شوراهای راهبردی در عرصه انرژی، آب، کشاورزی، گردشگری، سلامت، راه و مسکن لازم است تا با حضور متخصصان، کارشناسان و اندیشمندان دانشگاهی «تصمیم سازی» انجام شود.

نماینده عالی دولت در فارس بر فعالیت همه متخصصان و مسئولین در کنار شورا های راهبردی استان تاکید کرد و گفت:  برنامه جامع بلند مدت ۴ یا ۱۰ ساله شورای راهبردی تدوین شود و با رصد اجرای مصوبات، اثر سنجی صحیح انجام شود.

استاندار فارس نقش شورای های راهبردی و تصمیم سازی استان را یک شورای مشورتی اعلام کرد و بیان داشت: مدیران و مسئولان ملزم به اجرای مصوبات شورا  پس از تصویب هستند.

وی در ادامه موانع و مشکلات سرمایه گذاران در استان را مورد توجه قرار داد و افزود: فضای سرمایه گذاری در استان فارس تغییر پیدا کرده است و سازمانی که در تسهیل سرمایه گذاری کم کاری می کند، معرفی نمایید تا پیگیری انجام شود.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: رتبه استان در خصوص فضای کسب و کار به «رتبه سوم» کشور ارتقا پیدا کرده است که نشان از بهبود نوع نگاه به سرمایه گذاری در استان دارد.

ایمانیه در ارتباط با مدیریت آب در استان و نقش مهم کاهش مصرف، بر مصرف بهینه آب تاکید و اضافه کرد: استفاده بهینه از آب و کاهش مصرف در مقطع کنونی ارزش بسیار بالاتر از تولید آب دارد.

وی همچنین بر تکمیل سدها و شبکه‌های پایین‌دستی، اصلاح کانال های آب کشاورزی و و پوشاندن آنها برای جلوگیری از تبخیر آب آبخیزداری و آبخوانداری، احداث شبکه های فاضلاب و استفاده از پساب آن‌ها در صنعت و فضای سبز و استفاده مکرر از پساب صنعت تاکید کرد.

ایمانیه به همکاری آبفای استان و بسیج سازندگی در رفع مشکل آب روستاها اشاره کرد و در ارتباط با انتقال آب از خلیج فارس برای مصارف صنعتی، گلخانه ها و فضای سبز به شروع مجدد خط مرکزی این پروژه با لحاظ مسائل زیست محیطی از ابتدای ماه آینده تاکید کرد.

لزوم تغییر الگوی کشت محصولات آب بر به محصولاتی که آب کمتری نیاز دارند به ویژه محصولاتی که از استان به استان های دیگر و خارج از کشور صادر می شود نکته دیگر مورد تاکید استاندار فارس بود.

در این جلسه در ارتباط با شورای راهبردی راه و راه آهن استاندار فارس به برنامه چهار ساله و ۱۰ ساله راه و راه‌آهن استان و چگونگی پیگیری تا تکمیل و ساخت آزادراه ها، بزرگراه ها، مسیر ریلی، نقاط پرحادثه راه روستایی و راه عشایر اشاره کرد.

گفتنی است در این جلسه، در ارتباط با شورای راهبردی انرژی، برنامه ۴ ساله و ۱۰ ساله احداث پتروشیمی ها و صنایع پایین دستی آن‌ها در فسا، جهرم، داراب، فیروزآباد، نورآباد و کازرون، احداث پالایشگاه دوم شیراز و خط انتقال فرآورده ها از بندرعباس به شیراز، توسعه میادین نفت و گاز تکمیل گازرسانی به شهرها و روستاها و صنایع تا آخر ۱۴۰۲ مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام /ف
منبع: ایسنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان