کد خبر: ۱۵۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۵ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس:

نباید بگذاریم دشمن حقیقت انقلاب اسلامی را وارونه جلوه دهد

محبی پور، با بیان اینکه در مجموع مقام معظم رهبری هفت توصیه به افرادی که خود را مدافع انقلاب اسلامی می دانند داشتند، گفت: نباید بگذاریم دشمن حقیقت انقلاب اسلامی را وارونه کند، حضور و یاد امام نباید کمرنگ شود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه ، اسماعیل محبی پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی  استاندار فارس در گفتگو با شیرازه با اشاره به برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با حضور مردم، گفت: خوشبختانه بعد از دو سال با فروکش کردن کرونا، دیدار مردم و رهبری انقلاب میسر شد.

وی افزود: اولین نکته، شعف و اشتیاق رهبر انقلاب برای دیدار با مردم و حضور در حرم امام (ره) بود که در چهره ایشان کاملا دیده می شد.

محبی پور ادامه داد: مقام معظم رهبری به عنوان امام امت تلاش کردند یک بازخوانی انجام دهند، چه مسیری آمده ایم، در چه نقطه ای قرار داریم، آینده چگونه خواهد بود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در میان کلامشان تفاوت انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها را ذکر کردند، توضیح داد: انقلاب ها نتیجه تحرکات اجتماعی است که در آن مردم با کمک رهبران خود، برای تغییر و دگرگونی حرکت هایی را انجام می دهند. 

معاون استاندار فارس تصریح کرد: یکی از تفاوت های اصلی انقلاب اسلامی با انقلاب های دیگر این است که انقلاب اسلامی به معنی کامل کلمه دگرگونی ایجاد کرد و نظام گذشته را در یک تغییر اساسی در همه اجزا مواجه با تغییراتی که و ما هنوز در مسیر این تحول در حال حرکت هستیم.

این مسئول به دیگر ویژگی  انقلاب اسلامی بیان شده توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: به گفته رهبر انقلاب، انقلاب اسلامی زیر بار زور نمی رود، هرچند خودش زورگو نیست. ظلم نمی کند اما در برابر ظلم هم سر تعظیم فرود نمی آورد.

وی تاکید کرد: رسانه های بیگانه و در یک جنگ ترکیبی تلاش می کند زشتی های خود را حسن جلوه دهد و آن چیزی که حق مسلم سایر ملتها است را به عنوان نقطه سیاه و ایراد نشان دهد.

محبی پور به مثال رهبر انقلاب  در مورد اتفاقی که برای نفتکش ایران رخ داد، اشاره کرد و گفت:کشتی ما مسیر قانونی خود را طی کرده بود که در نزدیکی سواحل یونان به دستور شیطان بزرگ، توقیف و نفتش هم سرقت شد.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی اقدام تلافی جویانه انجام داد، حق مسلم کشور مستقل جمهوری اسلامی ایران هست، هرچند که آنها سرقت کردند اما ما به توقیف بسنده کردیم.

معاون استاندار فارس تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب به این نکته اشاره کردند و گفتند ویژگی ما همین است به کسی ظلم نمی کنیم اما زیر بار ظلم هم نمی رویم.

این مسئول در خصوص مسئولیت رسانه ها، با بیان اینکه در برابر عملیات سنگین رسانه ای که نظام سلطه علیه کشورها رقم میزند و البته تنها اختصاص به کشور ما ندارد، اما بر علیه ما هجمه ها سنگین تر است، گفت: در جهاد تبیین، پاسخ به شبهات و روشنگری در خصوص توطئه های دشمن، تک تک مردم الان مسئولیت دارند.

محبی پور تصریح کرد:  اگر چند دهه قبل رسانه ملی صرفا مسئولیت داشت، اکنون که فضای مجازی در اختیار مردم است، به عنوان یک فرصت قابلیت این را دارد که هر فرد به عنوان یک افسر جنگ نرم در این میدان حضور داشته باشد و در مسیر افشای ستمگر و دفاع از حق و حقیقت علم را بر دوش بگیرد.

معاون استاندار فارس در تشریح همراهی مردم با انقلاب گفت: پای کار بودن مردم در عرصه های حساس خود را نشان داده است. 

وی افزود: شاید در شرایط زندگی گلایه هایی وجود دارد که البته سالهای قبل در دهه اول و دوم انقلاب بوده، در همان 60 که دهه اول پس از انقلاب است، در عین حال که افرادی در میدان حضور داشتند و عده ای هم پشت جبهه فعالیت می کردند، یک عده هم بی تفاوت بودند.

محبی پور گفت: شرایط امروز جامعه بدتر از گذشته نیست، جمعیت کشور بیش از دو برابر شده است، میزان عده و عُده ما در بخش های مختلف فعالین فرهنگی، اجتماعی، جهادی فعالین در بسیج فوق العاده افزایش پیدا کرده و فراتر از آن، توانستیم افکار و قلبها را به سمت خود جلب کنیم و آنها را سازماندهی هم کنیم.

وی برخی از نمادهای فرهنگی را ویژه خواند و تشریح کرد: اعتکاف، اربعین، تشییع شهدای گمنام، تشییع شهدای غواص و در راس آن تشییع شهید حاج قاسم  سلیمانی نشان دهنده این است که ریشه مردم در فرهنگ اسلام ناب است و باوجود همه همجه های رسانه ای صورت گرفته، مهدویت، مقاومت و شهادت طلبی و پای بندی به انقلاب در دل و جان بخش عمده ای از مردم جاری است.

معاون سیاسی استاندار فارس در بخش پایانی صحبت های خود، با بیان اینکه مجموعا 7 توصیه مقام معظم رهبری به افرادی که خود را مدافع انقلاب اسلامی می دانند داشتند، این 7 توصیه را اینگونه شرح داد: نباید بگذاریم دشمن حقیقت انقلاب اسلامی را وارونه کند، حضور و یاد امام نباید کمرنگ شود.

وی در توضیح سومین توصیه گفت: به گفته رهبر انقلاب، ارتجاع آن چیزی است که ما را به گذشته انقلاب اسلامی بر میگرداند، به رژیم ستمشاهی زمانی که پادشاهانی بر این کشور حکمرانی می کردند که خود را ژاندارم منطقه می دانستند و وابسته به غرب بودند.

محبی پور ادامه داد: دروغ و فریب دشمن را باید افشا کرد،از سرمایه ایمان مردم  بهتر استفاده کنیم و کشور در هیچ امری به بن بست نرسیده است،  دیگر توصیه های ایشان بود.

وی همچنین در مورد توصیه آخر رهبر انقلاب گفت:  در کنار نقد کردن ها و گلایه هایی که وجود دارد، هر کدام از مسئولان، مدیران جمهوری اسلامی، اساتید، معلمان، همه کسانی که فعالیت دارند، اگر فعالیت شان مثبت، است، حتی اگر به نتیجه هم نرسید، این ایده دینی است از آنها قدر دانی شود. این 7 محور جا دارد مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان