کد خبر: ۱۵۴۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
مدیر حوزه های علمیه استان فارس در گفتگو با شیرازه؛

امام انقلابی را پیروز کرد که مبتنی بر معنویت و دینگرایی بود

استوار میمندی با بیان اینکه امام انقلابی را پیروز کرد که مبتنی بر معنویت و دینگرایی بود، گفت: دشمن به دنبال این است که انقلاب اسلامی را انقلاب ناشی از نا رضایتی های مادی معرفی کند و آن را مانند انقلابهای دیگر مادی جلوه دهد
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه ،حجت الاسلام محمد استوار میمندی مدیر حوزه های علمیه استان فارس، در گفتگو با شیرازه، به وجود 7 محور در بیانات رهبر معظم انقلاب در سی و سومین سالگرد ارتحال امام اشاره کرد و گفت: اولین توصیه مقام معظم رهبری این بود که اجازه ندهید از انقلاب  هویت زدایی کنند.

وی با بیان اینکه حقیقت انقلاب اسلامی ایران  در قرن بیستم که آن را قرن افول مذهب نامیده اند، یک حقیقت  برخواسته  از دین و معنویت و شریعت است، افزود: امام انقلابی را پیروز کرد که  مبتنی بر معنویت و دینگرایی بود دشمن به دنبال این است که انقلاب اسلامی را انقلاب ناشی از نا رضایتی های مادی معرفی کند و آن را مانند انقلابهای دیگر مادی جلوه دهد.

استوار میمندی تصریح کرد: یعنی می‌خواهند ایدئولوژی معرفتی دینی را از هویت انقلاب اسلامی پاک کنند و مقام معظم رهبری توصیه کردند که نگذارید این اتفاق بیفتد.

 مدیر حوزه های علمیه استان فارس با بیان اینکه دومین توصیه مقام معظم رهبری  این است که اجازه ندهید که یاد امام در جامعه کمرنگ شود، اظهار داشت: دشمن با همه دشمنی هایش وقتی که دید مردم محبت امام رادر دل دارند درواقع دو راهبرد را درپیش گرفتند، راهبرد اول این است که با ابزار های مختلف مردم و مخصوصا نسل جوان امام  را ندیدند نسبت  به امام و شخصیت ایشان بدبین کنند بین جوانان و شخصیت امام تفرقه بیندازند و در مرحله دوم شخصیت امام را تحریف کنند.

وی  با بیان اینکه در سال ۸۸ عده ای به عنوان  خط امام آمدند و در مقابل آرمان ایشان  قرار گرفتند و بزرگترین میراث امام که ولایت فقیه است را برنتافتند، اعلام کرد: حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند "اجازه ندهید که یاد امام از دل ها پاک شود "چون اعتلای این کشور توسعه عدالت اجتماعی تغییر رویه شاه سالارانه به سمت مردم سالارانه در جامعه ما همه به برکت امام است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس ادامه داد:سومین توسعه مقام معظم رهبری این است که  نگذارید ارتجاع به رگه های اجتماع نفوذ کند، که منظور از ارتجاع فقط کسانی نبودند که به نام دین اجازه ترقی را نمی دهند.

عده ای به دنبال تبدیل ایران به پایگاه تامین منافع غرب هستند

وی با بیان اینکه ارتجاع یعنی عقب برگشتن پس واپس گرایی به سمت غرب هم یعنی ارتجاع، ابراز کرد: ما امروز 40 سال است مسیر پیش رو را استقلال و عزت کشور و آزادی مردم می بینیم،اما عده ای دنبال این هستند که مجددا ایران را  به پایگاه تامین منافع غرب، آمریکا و صهیونیست تبدیل کنند و این روشن ترین نوع ارتجاع است یعنی مراجعه به غرب چه در عرصه سیاست، چه در عرصه اقتصاد و چه در عرصه سبک زندگی.

حجت الاسلام استوار میمندی در بیان پنجمین توصیه رهبر انقلاب گفت: ایشان فرمودند"از سرمایه مردم برای تولید عمل صالح بهره بگیرید و در این راستا خدای متعال هم می فرمایند" همه مردم در خسرانند، مگر کسانی که ایمان و عمل صالح دارند"و امروز دشمن دنبال این است عمل صالح را از مردم بگیرد و آنها  را سمت گناه بکشاند.

این مدرس حوزه، ششمین توصیه رهبری را این گونه ذکر کرد: ایشان فرمودند؛"اجازه ندهید وانمود کنند کشور به بن بست رسیده است."

وی با تاکید بر اینکه  ما از ابتدای انقلاب چالشهایی بزرگتر از امروز داشتیم،اظهار کرد: یک زمانی چالش ما با آمریکا خارج کردن آنها از کشور بود اما امروز اخراج آنها از کل منطقه است.

استوار میمندی خاطرنشان کرد: البته همیشه ما مشکلاتی داشتیم اما اکنون بدتر از زمان دفاع مقدس که همه ابر قدرتها در مقابل ما ایستادند، نیستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس، آخرین توصیه رهبر انقلاب را قدرشناسی خواند و گفت: قدرشناسی و تشکر کردن، توصیه دین است و سبب افزایش اعتماد میان مردم و تلاش بیشتر مسئولان می شود و در کنار نقدها باید از قدر دان مسئولانی که تلاش خود در انجام وظیفه می کنند باشیم.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان