کد خبر: ۱۵۴۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
مشاور عالی وزیر اوقاف سوریه:

مواضع امام خمینی چراغ راه امت اسلام شد

سلیمان به مناسبت سی و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت که مواضع و دیدگاه های امام خمینی(ره) چراغ درخشان و روشنگر راه امت اسلام در جهان شد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه،«نبیل سلیمان»در اظهاراتی افزود که درخشش مواضع و اهداف سرنوشت ساز، رادمردی جاودانه و ایمان صادقانه امام خمینی(ره) سراسر جهان را فراگرفت و دیدگاه های ایشان روشنگر و چراغ راه امت اسلامی شد. 

وی تاکیدکرد: انقلاب مبارک اسلامی که امام خمینی(ره) رهبری آن را بر عهده داشت یک رخداد وتحول مهم در تاریخ امت مسلمان به شمار می رود.

این مقام سوری گفت: امام خمینی (ره) این رهبر بی نظیر و سترگ، فقیه برجسته و پیشوای نهضت اسلامی در دوران معاصر توانست با انقلاب اسلامی ایران یک تحول تاریخی در جهان رقم بزند. 

سلیمان بیان کرد:شخصیت و آرمان امام خمینی(ره) خود نمایانگر یک مکتب جهادی والامقام و دانشگاه انسان ساز بود که در بردارنده فقه سیاسی و اندیشه انسانی - اسلامی برجسته ای است. 

مشاور وزیر اوقاف سوریه افزود: گستره دید این مرد بزرگ تنها ایران را در برنمی گرفت بلکه دارای افق دید جهانی بود. 

وی ادامه داد: انقلاب مبارک امام خمینی(ره) در ایران، نقش بسیار تاثیرگذاری در احیای جایگاه امت اسلامی به عنوان یک قدرت موثر در جهان داشت و متکی بر هیچ یک از قدرت های شرقی و غربی نبود و بر همین اساس انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را بر پایه نه شرقی نه غربی تاسیس و پایه ریزی کرد.

انتهای پیام/س 
نظرات بینندگان