کد خبر: ۱۵۴۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۲ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس:

عادلانه سازی و اصلاح یارانه‌ها به گسترش رفاه اجتماعی منجر می‌شود/مهلت جداسازی یارانه ها از سرپریت قبلی تا روز 11 هر ماه می باشد

خداپرست با بیان اینکه اجرای طرح عادلانه سازی و اصلاح نظام یارانه‌ها گامی به سوی گسترش عدالت و رفاه اجتماعی است، گفت: افرادی که از اردیبهشت سال 1393 به بعد یارانه دریافت نکرده اند و به عنوان جامانده تلقی می شوند، نیز میتوانند در سامانه my.gov.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، وحید خداپرست مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به مزایای طرح عادلانه سازی یارانه ها به برخی سوالات مردمی و جاماندگان از آن پاسخ داد و گفت: اجرای طرح عادلانه سازی و اصلاح نظام یارانه‌ها گامی به سوی گسترش عدالت و رفاه اجتماعی است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم براساس نظر صاحب نظران و کارشناسان اقتصادی با اجرای طرح اصلاح توزیع یارانه کالا‌های اساسی،اقدام عملی و مهم در راستای مبارزه با قاچاق و فساد، رانت، تبعیض و همچنین تحقق عدالت اجتماعی ‌و حل مشکلات پیش آمده به دلیل توزیع ارز ترجیحی برداشته،افزود: تأمین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم تاکنون خوب پیش رفته و در روزهای آتی نیز وضعیت بازار استان فارس براساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار این استان بهتر خواهد شد.

خداپرست با تاکید بر اینکه اجرای صحیح طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها به رفاه اجتماعی منجر خواهد شد، تصریح کرد: دولت مردمی سیزدهم با اجرای این طرح به دنبال توزیع عادلانه یارانه‌ها و تقویت دهک‌های پایین جامعه است و این تصمیم شجاعانه و راهبردی برای توسعه اقتصادی کشور لازم و اساسی بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها را سیاست مهم دولت بر مبنای عدالت‌ محوری دانست و گفت: توزیع ثروت و منابع باید به افزایش سطح رفاه اجتماعی در میان مردم منجر شود در حالی که با توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی دقیقا مخالف این هدف گام برداشته و بی‌عدالتی شدید را در جامعه به همراه داشت.

زیان‌های ارز ۴۲۰۰ تومانی

وی با بیان اینکه با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی هزاران میلیارد تومان از جیب مردم برداشته و تنها قشری اندک در مزایای آن سهیم بودند، اضافه کرد: در پی تخصیص ارز دولتی شبکه ناسالم دلالی و قاچاق به وجود آمده بود که محصولات را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد اما آن را به قیمت آزاد به دست تولیدکننده می‌رساند.

خداپرست، اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی را به زیان آحاد مردم و خصوصا قشر ضعیف جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: در طرح عادلانه سازی یارانه‌ها، صد در صد یارانه به مردم در دهک‌های اول تا نهم تعلق می‌گیرد بدین نحو که حدود ۹۰ درصد مردم به ازای هر نفر ۴۰۰ و یا ۳۰۰ هزار تومان بصورت ماهانه دریافت می‌کنند و حدود ۱۰ درصد از مردم نیز شامل قشر ثروتمند جامعه هیچ یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند.

دعوت از نخبگان و رسانه‌ها برای انعکاس مزایای طرح مردمی سازی به جامعه

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در ادامه از نخبگان جامعه، کارشناسان، متخصصین حوزه اقتصاد و خصوصا اصحاب رسانه این استان در راستای آگاهی رسانی به جامعه در خصوص مزایای طرح مردمی سازی یارانه‌ها و طرح مهم اقتصادی دولت درخواست کرد تا همگان را از منافع مردمی این طرح آگاه کنند.

آنچه جاماندگان از طرح مردمی وعادلانه سازی یارانه ها باید بدانند

وی در ادامه با توضیح اجرای برنامه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها و شرایط پرداخت آن افزود: افرادی که تا نوبت 134 یارانه، مبلغ  45 هزار و 500 تومانی را دریافت کرده و بعد از اجرای طرح مردمی سازی عادلانه کردن یارانه ها ، یارانه نوبت 135 آنها در اردیبهشت ماه 1401 واریز نشده در صورت لزوم میتوانند اعتراض خود را نسبت به دهک قرار گرفته در آن با مراجعه به سامانه مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه ها به آدرس hemayat.mcls.gov.ir ثبت کنند.

خداپرست همچنین اظهار کرد: افرادی که از اردیبهشت سال 1393 به بعد یارانه دریافت نکرده اند و به عنوان جامانده تلقی می شوند و یا از ابتدا متقاضی استفاده از یارانه نبوده اند نیز میتوانند در سامانه my.gov.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی با بیان اینکه همراه داشتن شماره شبا و شماره حساب بانکی ، کد پستی ، کارت ملی و خط تلفن همراه بنام فرد متقاضی الزامی است،گفت: دفاتر پلیس + 10 و دفاتر پیشخوان خدمات دولت به ترتیب مراکز ثبت نام افراد جامانده و معترضان به دهک بندی صورت گرفته ، تعیین شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس بیان کرد: افرادی که یارانه آنها در سالهای قبل از 97 قطع شده است نیز می توانند در سامانه حمایت اعتراض خود را ثبت و همزمان درسامانه my.gov.ir  نیز ثبت نام کنند.

خداپرست با اشاره به اینکه مزدوجین نیز می توانند با ارایه مدارک ازجمله شناسنامه و سند ازدواج به دفاتر پلیس + 10 مراجعه و نسبت به جداسازی یارانه خود از سرپرست قبلی اقدام کنند و مهلت جداسازی نیز تا روز 11 هر ماه می باشد، افزود: افراد زیر سن 18 سال که فاقد یارانه می باشند و جامانده تلقی می‌شوند نیز باید منتظر اعلام رسمی سازمان هدفمندی یارانه ها باشند، همچنین افرادی که یارانه آنها در نوبت 135 واریز شده است و به مبلغ یا دهک آن اعتراض دارند در سامانه حمایت اعتراض خود را ثبت کنند و منتظر پاسخ باشند.

وی در پایان گفت: معترضین به دهک بندی علاوه به مراجعه به سامانه hemayat.mcls.gov.ir جهت ثبت اعتراض خود می توانند با تلفن گویای 0216369 و یا شماره تماس 09200006369  در واتساپ تماس بگیرند و از شرایط آگاهی یافته و اطلاعات مورد نیاز بیشتر را کسب نمایند.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان