کد خبر: ۱۵۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس:

شایستگی و هویت زنان بعد از انقلاب به دلیل نزدیک شدن به شرافت و طهارت اسلام است

اولین جلسه کارگروه زنان شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با حضور مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس برگزار شد.
شایستگی و هویت زنان بعد از انقلاب به دلیل نزدیک شدن به شرافت و طهارت اسلام است
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، زهرا یقطین، مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس در اولین جلسه کارگروه زنان شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس که همزمان با برگزاری اولین اجلاس مشاوران امور زنان وخانواده دستگاه های استان برگزار شد، اظهار داشت: امروز ما هر چه داریم به برکت خون پاک شهدا و ایثارگری ها و فداکاری های جانبازان و ایثارگران و خانواده های آنان در تمامی عرصه های عقیدتی، سیاسی، انتظامی و ... است که به برکت آن امروز ایران، کشوری مستقل، با اصالت و با هویت است.
وی ادامه داد: علیرغم هجمه ها و حمله های متعدد و متنوع دشمن که یکی از مهم ترین آنها هجمه علیه زنان و نهاد خانواده است ولی زن ایرانی همواره محکم ایستاده و مقاومت می کند و همچنان در مسیر رشد و پیشرفت است. بنابر گفته مقام معظم رهبری(مدظله العالی): «زن ایرانی توانست به زعم فرهنگ فساد و انحطاط غربی تحمیل شده بر بسیاری از زنان در دوران نحس پهلوی، خود را به شرافت و طهارت مطلوب اسلام نزدیک کند و این افتخاری بزرگ است».
مدیر کل امور زنان وخانواده استانداری فارس با تأکید بر مجاهدت های بی نظیر زنان بعد از انقلاب، بیان داشت: شایستگی و هویت زنان بعد از انقلاب که همان نزدیک شدن به شرافت و طهارت اسلام است، زمینه مجاهدت های زیادی را برای زن فراهم آورده است. مادرانی که که علیرغم عاطفه و مهر مادری فرزند خود را به جبهه مبارزه می فرستند و بعد از شهادت نیز برای نشان دادن عزم، اراده و استقامت و درستی انتخاب خود بر پیکر فرزند گریه نمی کنند و دیگران را نیز تشویق به این مبارزه و مجاهدت می نمایند.
وی رمز موفقیت این مادران آگاه، فهیم و توانمند و مجاهدتشان را شناخت صحیح و درست از مسیر و شرایط زمان دانست و گفت:  امروز شرایط و صحنه جدیدی از مبارزه و مجاهدت در حوزه زنان و خانواده مطرح است که آن مسئله جمعیت و تربیت افراد توانمندی که بتوانند پویایی و نشاط را در جامعه فراهم بیاورند.
وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که فرزند آوری را یک مجاهدت می دانند، با توجه به شرایط پیش رو و بحران سالمندی که سخت تر از بحران های سیاسی، امنیتی، اجتماعی و سایر بحران هاست، وظیفه امروز ما شناخت صحیح از شرایط و مسیر درست حرکت و جبران این بحران در فرصت طلایی 5 الی 7 ساله پیش روست که باید برنامه ها و اقدامات دقیق و صحیحی در این زمینه انجام شود.
گفتنی است ضمن برگزاری این جلسه، مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس به همراه مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی از باغ موزه دفاع مقدس بازدید به عمل آورد و از مشاوران برای برنامه ریزی بازدیدهای گروهی از این فضای مقدس و عبرت آموز دعوت به عمل آورد.
نظرات بینندگان